Fabryka Diet, spółka marketingowo-medialna notowana na rynku NewConnect już wkrótce przeprowadzi pierwsze odwrotne przejęcie w historii innowacyjnego rynku akcji. Obecnie trwa emisja z prawem poboru, w wyniku której firma zamierza pozyskać 0,25 mln zł na nowe projekty internetowe.
Samymi prawami poboru inwestorzy będą mogli handlować od 29 maja do 2 czerwca br. Jak pokazuje przykład spółki Kopex, która przeprowadziła operację odwrotnego przejęcia, inwestorzy mogą liczyć w dłuższej perspektywie na znaczący wzrost wartości spółki.
Fabryka Diet, która 12 grudnia 2008 r. zadebiutowała na rynku NewConnect przeprowadza obecnie emisję dla dotychczasowych akcjonariuszy. Każdy posiadacz 2 praw poboru (zostały dopisane do rachunków 28 kwietnia br.) będzie mógł objąć jedną nową akcję po cenie emisyjnej 0,32 zł. W ostatnim miesiącu akcje spółki były wyceniane w przedziale od 0,50 zł do 0,40 zł. – „Od samego początku, nie chcieliśmy być utożsamiani tylko z portalem „Fabryka Diet” – mówi prezes spółki Monika Rola.
-„Naszą ambicją było tworzenie projektów i produktów, wokół których zbierałyby się społeczności internetowe zainteresowane zdrowym trybem życia, zaś dzięki środkom z emisji uda nam się te zamierzenia zrealizować” – dodaje prezes. Zapisy na akcje nowej emisji będą przyjmowane od 1 do 8 czerwca br.
Na początku maja br. Fabryka Diet poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego z Venture Incubator S.A. , którego przedmiotem jest współpraca Zarządów spółek mająca na celu realizację procesu odwrotnego przejęcia. W świetle podpisanego porozumienia spółka Fabryka Diet S.A., notowana na rynku NewConnect, po podwyższeniu kapitału zakładowego w drodze emisji aportowej skierowanej do obecnych akcjonariuszy Venture Inkubator S.A. przejmie przedsiębiorstwo Venture Incubator, które dzięki temu będzie miało dostęp do finansowania swoich przedsięwzięć min. ze środków pozyskanych z rynku kapitałowego. Porozumienie przewiduje też, że obecna działalność Fabryki Diet, zostanie wydzielona do osobnej spółki.
Dotychczas na polskim rynku kapitałowym transakcje odwrotnego przejęcia stanowiły rzadkość. Jednym z nielicznych przykładów było przejęcie Zabrzańskich Zakładów Mechanicznych przez Giełdowy Kopex, który był wcześniej właścicielem notowanej na GPW spółki. Co ciekawe, od momentu ogłoszenia tego zamiaru, przez okres 12 miesięcy akcje tej spółki podrożały na GPW o blisko 50 proc. Podobnie stać się może w przypadku Fabryki Diet, która jest spółką o jednej z najniższych kapitalizacji na NewConnect.
Aktualne portfolio inwestycyjne Venture Incubator S.A. obejmuje sześć podmiotów:
- IPO.pl prowadzącą portal www.ipo.pl
- Dziennik Internautów (www.di.com.pl), prowadząca jeden z najstarszych polskich portali informacyjnych
- Agencja interaktywna Internet Works Sp. z o.o.,
- portal informacyjno-turystyczny www.skandynawia.pl
- Timecamp (wspieranie procesu optymalizacji czasu pracy pracowników)
- Funnela (intuicyjny webowy CRM).
Emisja na nowe projekty
Pieniądze (0,25 mln zł) mają posłużyć na sfinansowanie nowych projektów spółki. Fabryka Diet, powołała już spółkę zależną „wygrajkonkurs.pl”, która będzie prowadziła projekt internetowy pod tą samą nazwą. Rozszerzenie zakresu działalności Spółki w zakresie multimediów, stanowi część strategii marketingowo-medialnej Fabryki Diet. Nowy podmiot jest spółką celową która będzie się starała o dofinansowanie ze środków unijnych.
Poza projektem portalu społecznościowego, jaki obecnie prowadzi Fabryka Diet, (będącego najpopularniejszym miejscem w sieci poświęconym prawidłowemu odżywianiu się i dietom odchudzającym) spółka planuje uruchomić kolejny komercyjny projekt internetowy. Nowy portal, którego nazwy Spółka na razie nie podaje ma mieć charakter live stylowy i być związany tematycznie z zagadnieniami zdrowego trybu życia. Zdaniem zarządu spółki atutami nowych przedsięwzięć są niskie koszty z nimi związane i potencjalny bardzo szybki zwrot na zainwestowanym kapitale.
-„Dzięki nowym projektom uda nam się zdywersyfikować źródła przychodów i bardzo szybko osiągnąć zwrot zainwestowanego kapitału, dzięki niskim kosztom przygotowania projektów” – tłumaczy Prezes Spółki Monika Rola.
Źródło: Fabryka Diet