Z raportu aktywności branż na portalu społecznościowym Facebook za lipiec 2011, opracowanym przez firmę Napoleon wynika, iż fani Nordea Bank Polska są najaktywniejszą grupą wśród fanów wszystkich profili banków.
Raport obejmuje analizę 13 kluczowych branż m.in. banki, alkohol, piwo, motoryzacja, żywność, moda, kosmetyki, telekomunikacja, elektronika, prasa, radio, TV, zdrowie itp. Został stworzony na podstawie danych dostarczonych przez system Napoleon autorstwa firmy CheeseCat, który każdego dnia analizuje ruch na ponad 13 tysiącach stronach na Facebooku. Z raportu wynika, iż na profilu Nordea Bank Polska, dynamika wzrostu autorskiego współczynnika zaangażowania fanów SII (Social Interaction Index) wyniosła 229,88%, a wskaźnik aktywnych fanów stanowił 1,46% i jest najwyższym wskaźnikiem osiągniętym w sektorze bankowym obecnym na portalu.
Bank Nordea w połowie lipca zaprosił swoich fanów do aplikacji konkursowej „Zakupy Anny”, nawiązującej do przeprowadzonej kampanii kredytów hipotecznych z niską marżą. Użytkownicy codziennie otrzymywali informację, co kupiła Anna do swojego nowego mieszkania a ich zadaniem było wytypować kwotę, którą wydała na zakupy. Osoby, które były jak najbliżej poprawnej odpowiedzi, otrzymały bony Sodexo o wartości 50 zł. Konkurs trwał dwa tygodnie i wzięło w nim udział blisko pół tysiąca osób, które w sumie odpowiadały ponad 1000 razy.
– Od półtora roku jesteśmy aktywni na portalu Facebook. Obecnie mamy 5127 fanów, co daje nam miejsce w pierwszej dziesiątce banków, mających konto na portalu. Niezwykle ważne jest dla nas zrzeszanie coraz większej liczby fanów, a jednocześnie chcielibyśmy, aby nasi fani tworzyli z nami nasz profil. Dlatego tak bardzo cieszą nas dyskusje i komentarze na profilu oraz wysokie wskaźniki przez nas otrzymane – mówi Joanna Krawczyk- Golba, Koordynator ds. Komunikacji Zewnętrznej w Nordea Bank Polska.
Raport:
Źródło: Nordea Bank Polska