PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeFenomen płatności odroczonych. Amazon w partnerstwie z Affirm wdraża usługę BNPL

Fenomen płatności odroczonych. Amazon w partnerstwie z Affirm wdraża usługę BNPL

Informacje 30.09.2021 (13:22) artykuł nadesłany

Na rynku płatności odroczonych zdominowanym przez fintechy wiele się dzieje. Eksperci przewidują dalszy wzrost płatności odroczonych (BNPL, czyli buy now, pay later). W ramach raportu „The Global Payments Report” Worldpay zawarł prognozę, zgodnie z którą globalny udział BNPL w płatnościach w e-commerce do 2024 r. wzrośnie dwukrotnie do 4,2%. Przewidywania dla Europy zakładają, że w tym samym czasie udział odroczonych płatności w e-commerce wzrośnie z poziomu 7,4% do 13,6%.

Sprzedawcy pragnąc sprostać nowym trendom w płatnościach coraz częściej wprowadzają opcję BNPL w kanałach online, jak i offline. Przeważnie klienci zyskują odroczenie terminu płatności za dokonane zakupy (zwykle na 30-45 dni) lub możliwość rozłożenia płatności na raty. Trend ten dostrzegają inwestorzy, których kapitał trafia do fintechów oferujących płatności odroczone, co umożliwia im skalowanie działalności.

– Na wzrost płatności odroczonych składa się wiele czynników. Pandemia była katalizatorem, dzięki któremu klienci zwrócili się ku zakupom online. Wiele firm doceniło w tym trudnym czasie kanał sprzedaży online, co przełożyło się na dokonanie w nim inwestycji, tak by konkurować całą ścieżką zakupową, również na etapie płatności. Klienci, którzy skorzystali z opcji odroczonych płatności w sklepach internetowych, pragną mieć podobną możliwość robiąc zakupy w sklepach stacjonarnych. Napędza to trend udostępniania rozwiązania BNPL również w kanale offline, zgodnie ze strategią omnichannel. Istotny był także rozwój technologii, dzięki któremu usługi BNPL mogą być świadczone w sposób bezpieczny dla szerokiego grona odbiorców – komentuje Marek Biernacki, CEO Revo Technologies Polska.

– Nie bez znaczenia są zmiany nawyków klientów, którzy chętniej skłaniają się ku alternatywnym formom płatności, dostrzegając zalety takie jak wygoda i transparentność. Należy też docenić rolę fintechów (takich jak Revo Technologies działające na rynku BNPL pod marką konsumencką Mokka), które rozwijały swoje produkty BNPL biorąc pod uwagę preferencje konsumentów, jak i oczekiwania merchantów – dodaje Marek Biernacki.

Partnerstwo Amazona z Affirm

Płatności odroczone od Affirm w ramach programu pilotażowego stają się dostępne dla wybranych amerykańskich klientów Amazona. W przyszłości planowane jest wdrażanie rozwiązania dla szerszego grona konsumentów. Minimalna wartość zamówienia na platformie Amazon, do którego można będzie zastosować usługę od Affirm (w postaci rozłożenia na miesięczne raty) to 50 USD. Fintech poinformował, że klienci Amazona uzyskają finansowanie z niskim oprocentowaniem tj. z APR (amerykański odpowiednik RRSO) wynoszącym od 0% do 30%. Dzięki partnerstwu klienci giganta e-commerce pragnący odroczyć zapłatę za zakupy zyskują wygodną alternatywę dla kart kredytowych.

Affirm za sprawą tej współpracy umacnia swoją pozycję na rynku płatności odroczonych. Do tej pory fintech w swoim portfolio posiadał m.in. partnerstwa z siecią sklepów Walmart i Peloton. Analitycy dostrzegają potencjał Affirm do osiągnięcia zysków dzięki kolaboracji z Amazonem, którego przychody stale rosną napędzane wybieraniem przez klientów zakupów w formie online.

Zobacz też: Kolejne sklepy wprowadzają płatności odroczone. To nowa forma zakupów „na kreskę”

– Marki takie jak Amazon przyciągają klientów, którzy chcą sprawdzonych rozwiązań. Oczekują uniwersalnych narzędzi jak aplikacja lub platforma, dzięki której mogą korzystać z odroczonych płatności w ulubionych sklepach. Giganci handlu zauważając to współpracują z fintechami, których rozwiązania zostały już przetestowane przez konsumentów, zyskały pewną rozpoznawalność i zaufanie. Dla mniejszych graczy liczy się również doradztwo, wsparcie techniczne i marketingowe, które często otrzymują nawiązując współpracę z fintechem oferującym odroczone płatności. Cel jest jednak dla wszystkich taki sam, czyli wzrost wartości sprzedaży i powracalności do sklepu, przy zapewnieniu jednocześnie łatwego i wygodnego procesu dla klienta – komentuje Marek Biernacki, CEO Revo Technologies Polska.

Inwestycje w fintechy

Rosnąca popularność opcji odroczonych płatności zachęca do inwestycji w fintechy świadczące usługi z tego zakresu. Europejski fintech Scalapay zaliczył kolejną udaną rundę inwestycyjną pozyskując 155 mln USD, osiągając dzięki temu wycenę na poziomie 700 mln USD. W ostatnim czasie inwestorzy docenili również kolumbijski fintech Addi, który specjalizuje się w odroczonych płatnościach świadczonych w wybranych państwach Ameryki Południowej. Spółka w ubiegłej rundzie otrzymała 75 mln USD finansowania.

Dzięki pozyskiwanemu kapitałowi firmy oferujące usługi BNPL mogą skalować swoją działalność. Przekłada się to na większą dostępność odroczonych płatności w różnych punktach sprzedaży, co z pewnością umacnia trend wzrostu BNPL.

IKEA zainwestowała w startup Jifiti

Ingka Group, której marką jest IKEA, dokonała inwestycji 22,5 mln USD w Jifiti – startup zajmujący się oferowaniem odroczonych płatności. Szwedzki potentat meblowy celuje w udostępnianie płatności ratalnych zarówno w kanale online, jak i offline. Dzięki współpracy z izraelskim fintechem Jifiti, IKEA wspólnie z lokalnymi partnerami bankowymi oferuje finansowanie m.in. w Hiszpanii i Francji. Tamtejsi klienci IKEI mogą dokonać płatności typu BNPL korzystając z platformy Jifiti.

Płatności odroczone staną się standardem?

Początkowo odroczone płatności były postrzegane, jako nowinka płatnicza stanowiąca alternatywę dla kart kredytowych. Same płatności ratalne nie są niczym nowym, jednak zazwyczaj były one oferowane jedynie przy zakupach na większe kwoty np. przy płatnościach za meble, czy elektronikę. Płatności odroczone uprzednio kojarzono z płatnościami B2B, gdzie możliwość dokonania zapłaty w późniejszym terminie (poprzez faktury z odroczonym terminem płatności) jest w wybranych branżach dosyć powszechna.

Biorąc jednak pod uwagę ostatnie dane, można mówić o kształtującym się standardzie w zakresie udostępniania tej opcji płatności. W raporcie “North America Buy Now Pay Later Industry and Trends 2021” oszacowano, że już blisko 2/3 amerykańskich konsumentów będących w wieku 18-44 lat minimum raz robiąc zakupy skorzystało z usługi BNPL.

Istotny jest nie tylko wzrost ogólnego zainteresowania odroczonymi płatnościami, ale fakt, że klienci chętnie wracają do korzystania z tej opcji płatności. Zgodnie z badaniem The Strawhecker Group przeprowadzonym na amerykańskich konsumentach, 85% osób, które skorzystały z usługi BNPL, planuje kontynuowanie używania tej opcji w przyszłości.

Konkurencja dla kart kredytowych

Usługa typu BNPL coraz częściej jest przedstawiana jako realna konkurencja dla branży kart kredytowych, zwłaszcza że wielu młodych ludzi nie jest zainteresowanych kartami kredytowymi. Badanie przeprowadzone przez Bain & Company ukazuje, że rośnie liczba osób poniżej 25 roku życia, które nie korzystają z kart kredytowych. Obecnie w USA odsetek ten wynosi 22 proc. konsumentów, w ubiegłym roku było to 12 proc. Zdaniem ekspertów trend ten będzie postępował obejmując również pozostałe rynki rozwinięte takie jak Polska. Czynnikiem wypierającym tradycyjne karty kredytowe jest zdaniem ekspertów rozwój technologii cyfrowych.

– Popularność płatności odroczonych będzie wzrastać również w Polsce. Szczególnie zainteresowanie usługą BNPL mogą przejawiać przedstawiciele pokoleń Y i Z, którzy chcą płacić szybko, wygodnie, bez zbędnych formalności i zobowiązań, a z tym często nie kojarzy się uzyskanie karty kredytowej i płacenie za jej pomocą. Narzędziem, które pozwoli dotrzeć do młodszych grup klientów, w mojej opinii jest aplikacja mobilna. Myślę, że w związku z tym pojawią się w obszarze płatności odroczonych nowe podmioty, takie jak banki, czy firmy pożyczkowe, które będą chciały włączyć się do rywalizacji o rosnącą grupę klientów – mówi Marek Biernacki, CEO Revo Technologies Polska.

Źródło: Revo Technologies Polska

2021-09-30
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców