Grupa Ferratum jest międzynarodowym dostawcą mobilnych pożyczek konsumenckich. Jako pionier w obszarze pożyczek mobilnych, od roku 2005 Grupa poszerzyła swoją działalność na19 krajów. W Europie, Australii i Nowej Zelandii.
Grupa Ferratum oferuje swoim klientom szybki i łatwy dostęp do mobilnych pożyczek i usług bankowych. Nasze usługi dostępne są przez Internet i urządzenia mobilne, a decyzja kredytowa podejmowana jest zazwyczaj w zaledwie kilka minut. Na całym świecie zarejestrowało się w Ferratum już ponad 2,8 miliona osób, z których 0,9 milionom klientów udzielona została jedna lub więcej pożyczek.
Pod kierownictwem swojego założyciela i właściciela Jorma Jokela, od założenia w roku 2005, firma szybko się rozwinęła. W roku 2013 Ferratum osiągnęła przychody na poziomie 58,2 miliona euro. Marża EBIT wyniosła 12,6% w roku 2013. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 roku przychody Ferratum osiągnęły poziom 49,4 miliona euro. Zysk operacyjny wzrósł do poziomu 8,5 miliona euro. Siedziba firmy znajduje się w Helsinkach w Finlandii i zatrudnia 350 osób na całym świecie.
Klienci Grupy Ferratum
Nasza baza klientów obejmuje szeroki przekrój populacji rynków, na których jesteśmy obecni. W roku 2013 nasi klienci było równo podzieleni – prawie po połowie stanowili kobiety i mężczyźni.Nasi aktywni użytkownicy należą do wszystkich grup wiekowych. Największą grupę klientów stanowią pary z dziećmi (42%), druga grupa to single (35%), a trzecią – pary bez dzieci (23%). Dwie trzecie klienci Ferratum jest zatrudnionych na cały etat.
Cechą wspólną naszych klientów jest zazwyczaj chęć uzyskania łatwej, szybkiej, anonimowej
i mniej obwarowanej formalnościami pożyczki pomostowej. Cele pożyczki są następujące: rachunki (39%), impuls (36%), zainteresowania (11%), restauracje (8%), spłata długów (3%)
i inne (4%). Najnowsze badania pokazują, że rozwiązania bankowości mobilnej będą coraz bardziej popularne w nadchodzących latach, również ze względu na zmianę w zachowaniach klientów.
Ferratum Bank Ltd.
Ferratum Bank Ltd, posiada licencję UE na prowadzenie działalności jako instytucja kredytowa, co pozwala Grupie Ferratum na zaangażowanie w transakcje regulowane wymagające licencji bankowej we wszystkich krajach członkowskich Unii Europejskiej. Rewolucja cyfrowa i makrotrendy gwarantują nowe szanse: pozycja Ferratum w tym nowym środowisku bankowym promującym StrategięBanku Mobilnego jest bardzo dobra.
Strategia Ferratum
Nasza strategia biznesowa oparta jest na tworzeniu zrównoważonej oferty produktów
i długoterminowym planowaniu. Oznacza to skupienie na organicznym wzroście, dalszej ekspansji geograficznej i dalszym rozwoju portfela produktów.
Jesteśmy zaangażowani w naszą wizję stworzenia wiodącego banku mobilnego. Sektor bankowy się zmienia: znaczący wzrost rynku bankowości mobilnej ze względu na coraz większe korzystanie ze smartfonów i zmiany w zachowaniu klientów. Ferratum, ze swoim wieloletnim doświadczeniem w obszarze usług bankowości mobilnej, jest na bardzo dobrej drodze do zdobycia pozycji mobilnego banku w erze ewolucji cyfrowej.
Nasza odpowiedzialność
Będąc częścią globalnego społeczeństwa, Ferratum jest zaangażowany w tworzenie stabilnej przyszłości. Jako dostawca mobilnych pożyczek konsumenckich wierzymy, że Ferratum może tworzyć wartość dla naszych klientów, partnerów, akcjonariuszy i inwestorów – ale wierzymy również w tworzenie wartości dla społeczności, w których prowadzimy działalność poprzez tworzenie szans zatrudnienia.
Nasza odpowiedzialność społeczna oznacza również otwarcie i przejrzystość wszystkich transakcji. Naszym celem jest zbudowanie zaufanianaszych klientów, pracowników
i akcjonariuszy. Ferratum ma swoje korzenie w Finlandii. Według organizacji Transparency International Finlandia od lat jest jednym z trzech najmniej skorumpowanych krajów na świecie. Chcemy wdrażać fińskie wartości we wszystkich krajach, w których prowadzimy działalność. To dlatego, że głęboko wierzymy w nasze zasady etyczne i będziemy zgodnie
z nimi działać.
