IAB jest organizacją zrzeszającą portale internetowe, sieci reklamowe, agencje interaktywne, domy mediowe, firmy badawcze oraz osoby reprezentujące pozostałe dziedziny branży internetowej. Zajmuje się przede wszystkim promocją Internetu jako medium i monitorowaniem stanu rynku. Do IAB dołączyła też agencja interaktywna FFCreation.com, chcąc aktywnie działać na rzecz rynku internetowego w Polsce.
„Przyszedł czas, żebyśmy zaczęli dzielić się z innymi zgromadzoną wiedzą i doświadczeniem” – mówi Marek Piotrowski Dyrektor Zarządzający FFCreation.com – „Nie chodzi tylko o prestiżowe członkostwo w IAB, ale również o wypełnianie pewnej misji. Chcemy być wspierającym uczestnikiem wydarzeń na rynku internetowym, wnosząc ze sobą naszą kreatywność i potencjał”. Wkrótce IAB prawdopodobnie przekształci się w Związek Pracodawców Branży Internetowej, jest to niezbędna zmiana w rozwoju organizacji. FFCreation.com chce być w centrum tych przeobrażeń, aby mieć wpływ na ich ostateczny kształt i co za tym idzie wpływ na charakter rynku.
FFCreation ma szczególnie duże doświadczenie w dotarciu do młodego targetu. Tworzyła strategie i kreacje m.in. dla takich marek, jak Heyah, MTV, 5 minut Stop (Winiary), Danio (Danone), Magnum, Axe czy 3 Bit (Kraft). To właśnie umiejętność dotarcia do młodych odbiorców jest dużym atutem FFCreation.com, szczególnym wkładem, jaki może wnieść do IAB.
FFCreation pod wieloma względami bliżej jest do rynku reklamy niż Internetu. W swoich projektach z dziedziny nowych mediów stawia przede wszystkim na komunikację z odbiorcą, pomysły i kreację w budowaniu wizerunku marek, rozwiązania technologiczne traktując tylko jako sposób na realizację wizji. Wśród agencji interaktywnych FFCreation.com zdecydowanie ma charakter bardziej strategiczno-kreacyjny niż rzemieślniczy. Dlatego Zespół pragnie przystąpić również do Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (SAR), by przyczynić się do powstania prężnie działającego klubu internetowego przy SAR, aby promować wiedzę o efektywności i narzędziach działania nowych mediów w Polsce.
„Świadomość roli i możliwości Internetu wśród agencji reklamowych jest wciąż niewystarczająca. Internet jest niedoceniany i traktowany jak niechciane dziecko reklamy, a przecież jest kluczowym medium w dotarciu do wybranych grup celowych, szczególnie do młodzieży” – tłumaczy Marek Piotrowski.