Projekt internetowej platformy marketingowej mBanku został uznany za przykład najbardziej innowacyjnej technologii wspierającej rozwój biznesu. Wygrał w konkursie Financial Cool Business Award będącym częścią branżowego spotkania Gartner Symposium ITxpo 2015 w Barcelonie. Wysoko oceniono także bankową aplikację mobilną, która doszła do finału w swojej kategorii.
Gartner Inc. to amerykańska firma analityczno-doradcza specjalizująca się w obszarze wykorzystywania i zarządzania nowoczesnymi technologiami IT. Znana jest także z organizowanych na całym świecie sympozjów ITxpo. Są one okazją do spotkania ekspertów i dyskusji o najnowszych trendach w dziedzinie technologii informacyjnych. W tym roku po raz pierwszy zostały też przyznane branżowe wyróżnienia dla liderów rynku technologii IT.
Podczas sympozjum w Barcelonie, w ramach konkursu Financial Cool Business Awards, mBank zwyciężył w kategorii Most Innovative Application of Digital Technology to Grow the Business. Uznanie zdobyła bankowa platforma marketingu bezpośredniego, umożliwiającą nawiązanie długofalowych relacji z klientem, dopasowująca się do jego zwyczajów i potrzeb.
Spośród zgłoszonych projektów, w każdej z kategorii konkursu do finału trafiły dwa rozwiązania, które miały okazję zostać zaprezentowanymi na forum. O ostatecznym zwycięstwie decydowali uczestnicy sympozjum, głosując na swojego faworyta po prezentacji.
To już drugie w tym roku wyróżnienie dla mBanku za projekt platformy marketingowej. W ostatnich dniach października rozwiązanie to wygrało w globalnym konkursie Efma.
– Na gali w Barcelonie mieliśmy okazję po raz drugi w ciągu zaledwie dwóch tygodni odebrać wyróżnienie za rozwiązanie pozwalające nam oferować klientom konkretne usługi finansowe w momencie, gdy ich rzeczywiście potrzebują. Uznanie ekspertów jest dla nas szczególnie budujące, zwłaszcza, że przedstawiamy projekt w obszarze nadal pionierskiej dla banków analityki sprzedażowej – mówi Ewelina Hajdukiewicz, menedżer ds. rozwoju CRM w mBanku.
W konkursie Gartnera doceniono także aplikację mobilną mBanku, która została finalistą swojej kategorii.
– Kolejne prowadzone przez bank projekty są dowodem na to, że w obliczu zmian na rynku i rosnącej konkurencji, przyjmujemy postawę proaktywną. Dynamicznie rozwijamy potencjał cyfrowej bankowości i nowe modele biznesowe. Wyróżnienia i nagrody od polskich oraz międzynarodowych gremiów potwierdzają sukces przyjętej przez bank strategii. Sprawiają, że mBank może być kojarzony nie tylko jako ikona mobilności, ale także synonim innowacyjności – mówi Jacek Iljin, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i procesów bankowych w mBanku.