PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRFirma na polskim rynku online

Firma na polskim rynku online

Marketing i PR 20.01.2010 (06:42) artykuł nadesłany

Rozwój infrastruktury teleinformatycznej skłania do zmiany dotychczasowego podejścia do gospodarki. Wraz z popularyzacją sektora e-biznesu, pojawiają się również nowe potrzeby klientów oraz wymagania, stawiane wobec nowoczesnych firm. Dziś efektywność oceniana jest na podstawie widoczności i znajomości marki, a firma, której nie ma w Internecie, po prostu nie istnieje.

Nowe prognozy na rok 2010

Powszechny dostęp do nowoczesnych i mobilnych technologii, rosnąca presja konkurencyjna oraz dogodny klimat panujący na podnoszącym się z kryzysu rynku, skłaniają wielu przedsiębiorców do inwestowania w aplikacje webowe. Biznes, coraz ambitniej przenoszący się do Sieci, jest w stanie generować znacznie większe zyski dla właściciela, niż ma to miejsce na rynku tradycyjnym. Czynnikiem stymulującym ten proces są liczne dofinansowania unijne, jakie młodzi stażem przedsiębiorcy mogą uzyskać oraz coraz bardziej powszechna wiedza na temat możliwości Internetu. Jak oceniają ekonomiści z centrum im. Adama Smitha najbliższe 2 lata to okres kluczowych zmian, jakie mogą dokonać się na polskim rynku, by ten jeszcze bardziej zbliżył się do zagranicznych gospodarek. Same możliwości są natomiast ogromne – nisza w sektorze e-commerce, pozwoli tym, którzy będą umieli ją wykorzystać, odnieść prawdziwy sukces i na stałe zaistnieć w branży.

Polski rynek e-commerce

Pozytywne zmiany, jakie mają szanse się dokonać, wymagają jednak wiele pracy, wiedzy oraz zaangażowania. Chociaż polski rynek e-commerce generuje blisko 11 mld zł

przychodów, wytwarzanych przez niemal 8 tysięcy sklepów internetowych, w których zaopatruje blisko co 4 Polak, to jednak sektor online przedstawia nadal bardzo ubogą i niską jakość. Jak twierdzi Michał Chołuj z Netface – Ignorowanie podstawowych zasad bezpieczeństwa, brak dbałości o ochronę stron klienckich, które w ostatnich miesiącach stały się głównym celem ataków cyberprzestępców oraz nieświadomość zasad Web usability, są tym co należy wymienić na pierwszym miejscu. Ponadto, mało która firma pamięta o tym, że jej wirtualna wizytówka, jaką jest między innymi strona, najbardziej wpływa na wizerunek marki. Nie trudno więc wywnioskować, że tak nierozważne postępowanie z pewnością niekorzystnie odbije się w krótkim czasie nie tylko na właścicielu serwisu internetowego, ale także jego klientach.

Dlaczego nie warto iść na łatwiznę

Tych, którzy łatwym kosztem chcą zaistnieć w Internecie, czeka niemiła niespodzianka. Ogólnodostępne szablony i skrypty popularnych aplikacji webowych, z których liczną grupę stanowią sklepy online, zawierają wiele luk bezpieczeństwa wykorzystywanych przez coraz bardziej doświadczonych hakerów. Konsekwencje mogą być różne – począwszy od zainfekowania witryny złośliwym oprogramowaniem, poprzez kradzież bazy danych klientów, skończywszy na zmianie numerów kont bankowych. Jak wskazują programiści z firmy Netface – Niedociągnięcia systemowe w skrypcie witryny to wzrost ryzyka między innymi dla klientów sklepów internetowych, którzy w trakcie transakcji przesyłają poufne informacje. Certyfikaty SSL, które z łatwością można kupić, nie stanowią już gwarancji bezpieczeństwa. Co więcej, jak skazują raporty CERT Polska, z roku na rok rośnie liczna włamań na serwisy www przy wykorzystaniu znanych luk w aplikacjach lub błędów w skryptach służących do logowania. Jak wynika z przytoczonych wyżej raportów w 2008 roku tego typu działania stanowiły ponad 10 proc. incydentów w sieci zarejestrowanych na polskim rynku. Najprawdopodobniej w roku 2009 liczba ta wzrośnie od kilku do nawet kilkunastu procent!

By zminimalizować ryzyko nie wystarczy więc przezorność, lecz potrzebne są konkretne rozwiązania na poziomie technologicznym. Jak zauważa w wywiadzie dla PCworld Mirosław Maj, szef zespołu CERT Polska, w dziedzinie bezpieczeństwa polskich stron internetowych, wciąż pozostało wiele do zrobienia. Ataki przeprowadzane przez hakerów są coraz bardziej trudne do odparcia nawet dla serwisów rządowych, czego dowodem są wydarzenia z 26 grudnia 2009 roku, kiedy to włamano się na stronę kancelarii premiera.

W przypadku przedsiębiorców problem ten przedstawia się znacznie gorzej – nieświadomość skali problemu idzie w parze z ograniczeniami budżetowymi, jakie w wielu przypadkach nakładane są właśnie na mechanizmy służące do ochrony serwisu. Ocenie bezpieczeństwa sklepu służy audyt techniczny i organizacyjny, jednakże dla wielu właścicieli serwisów e-commerce jest to zbyt kosztowne i czasochłonne rozwiązanie. Jak wskazuje na zakończenie Michał Chołuj, jedyny konsensus między bezpieczeństwem i użytecznością tkwi w autorskich rozwiązaniach internetowych – dzięki temu możliwe jest uniknięcie luk w skryptach oraz optymalne dostosowanie witryny do potrzeb jej użytkowników.

Źródło: Netface

biznes e-commerce internet 2010-01-20
Redakcja PRNews.pl
Tagi: biznes e-commerce internet

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców