W lutym br. Fundacja Polska Bezgotówkowa podsumowała trzeci rok działania i osiągnięcia Programu Polska Bezgotówkowa w roku 2020. W trakcie gali online statuetkę za „Najwięcej umów podpisanych w Programie Polska Bezgotówkowa w 2020 r. w sektorze publicznym” otrzymała First Data Polska S.A. należąca do Fiserv. Firmie przyznano również tytuł lidera sprzedaży w sektorze publicznym.
Nadrzędnym celem Programu Polska Bezgotówkowa jest unowocześnienie i usprawnienie obrotu pieniężnego poprzez upowszechnienie płatności bezgotówkowych i zrównanie ich dostępności z płatnościami gotówkowymi. Program skierowany początkowo do polskich przedsiębiorców pomógł również wprowadzić nowoczesne rozwiązania płatnicze do sektora publicznego, m.in. komunikacji miejskiej i urzędów różnego szczebla.
Płatności kartami, e-portfelami czy BLIKiem w strefie płatnego parkowania w Katowicach, komunikacji miejskiej we Włocławku i w Łodzi, na pokładzie pociągów Kolei Śląskich i w campusie Uniwersytetu Gdańskiego to jedynie kilka wybranych wdrożeń płatności bezgotówkowych, pomyślnie przeprowadzonych przez First Data Polska w ubiegłym roku.
Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego, znany jako Polska Bezgotówkowa, wystartował w lutym 2018 r. jako wspólna inicjatywa uczestników rynku usług płatniczych: Fundacji Polska Bezgotówkowa, wydawców kart, agentów rozliczeniowych oraz organizacji płatniczych Visa i Mastercard przy udziale Związku Banków Polskich, a także Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Od tamtego czasu do końca 2020 r. do Programu przystąpiło blisko 255 tys. przedsiębiorców, u których funkcjonuje ponad 350 tys. terminali płatniczych.
Obecnie w Polsce oddanych do użytku jest ponad milion terminali płatniczych, co oznacza, że co trzeci terminal u co drugiego przedsiębiorcy w Polsce został zainstalowany w ramach Programu. First Data Polska S.A. należąca do Fiserv od samego początku powołania Fundacji w lipcu 2017 r. jest partnerem i aktywnie wspiera zarówno sektor prywatny, jak i publiczny w transformacji do płatności bezgotówkowych.
Źródło: First Data