Bank Pocztowy wybrał firmę First Data Polska na nowego dostawcę usług outsourcingu kart płatniczych. Zakończył się właśnie proces migracji danych z systemów kartowych banku do systemów First Data.
Umowa outsourcingowa z Bankiem Pocztowym obejmuje migrację kart debetowych i kredytowych do systemów First Data Polska – zarządzanie, obsługę wydawnictwa, autoryzację i rozliczenia transakcji oraz wdrażanie innowacyjnych produktów i usług kartowych, w tym płatności mobilnych.
Migracja danych 300 tys. kart debetowych i 10 tys. kart kredytowych została przeprowadzona w ostatni weekend marca 2018. Proces migracji przebiegał dla klientów banku w sposób niezauważalny – klienci mogli korzystać ze swoich kart bez żadnych zakłóceń i żadnej przerwy. Również karty i PIN-y pozostały takie same i nie wymagają wymiany.
Bank Pocztowy zdecydował się na poszerzenie zakresu współpracy z First Data Polska poprzez włączenie do oferty produktowej banku terminali płatniczych, które oferuje w ramach Programu Polska Bezgotówkowa oraz w sprzedaży komercyjnej. Jest to inicjatywa wspierająca rozwój mikro, małych i średnich firm oraz klientów instytucjonalnych, wpisująca się w aktualną strategię banku.
Strategia Banku Pocztowego zakłada osiągnięcie pozycji lidera bankowości detalicznej w Polsce regionalnej, w szczególności w mniejszych miejscowościach. Bank Pocztowy ma stać się bankiem chętnie wybieranym przez rodziny i mikrofirmy oraz uczestników rynku e-commerce, liczącym się partnerem inicjatyw rządowych i społecznych oraz integratorem i głównym dostawcą usług finansowych w Grupie Poczty Polskiej.
Źródło: First Data