4900 kurierów DHL Parcel otrzymało aplikacje płatnicze PolCard Go from Fiserv. Ta zmiana przyczyniła się do zwiększenia wygody i bezpieczeństwa klientów i kurierów. Mogą oni teraz przyjmować płatności na jednym urządzeniu, które służy im do obsługi dostarczanych przesyłek. Jest to największe wdrożenie terminala aplikacyjnego w Europie zrealizowane przez tego agenta rozliczeniowego. To nie jedyna współpraca między firmami. Obecnie DHL Parcel Polska rozwija sieć własnych automatów paczkowych DHL POP Box, dla których rozwiązania płatnicze dostarczył Fiserv Polska S.A., działający pod marką PolCard from Fiserv.
Smartfon lub tablet w roli terminala płatniczego szczególnie ułatwia codzienną pracę biznesów, które są w ciągłym ruchu, takich jak właśnie firmy kurierskie, ponieważ pozwala na przyjęcie płatności cyfrowej w dowolnym miejscu i czasie.
– Wprowadzenie nowego rozwiązania znacznie ułatwiło pracę naszym kurierom. Ważny jest również aspekt środowiskowy. Nie generujemy papierowych wydruków, a potwierdzenie transakcji jest udostępniane płacącemu elektronicznie, wraz z opcją śledzenia przesyłki. Ponadto, rozwiązanie to nie wymaga posiadania osobnego urządzenia w postaci terminala ani dodatkowych akcesoriów, takich jak kable czy ładowarki. Dzięki temu poprawiamy komfort pracy naszych kurierów, a także ograniczamy produkcję tzw. elektroodpadów. Nie ma również potrzeby cyklicznej wymiany urządzenia, aplikacja jest aktualizowana oraz wzbogacana o nowe funkcjonalności na bieżąco – mówi Justyna Dąbrowska, manager ds. komunikacji PR i rzecznik prasowy DHL Parcel Polska.
Aplikacja płatnicza PolCard Go przeznaczona jest między innymi dla przedsiębiorców, którzy nie chcą nosić ze sobą dodatkowych urządzeń płatniczych. Można ją zainstalować w smartfonie lub na tablecie z modułem NFC i systemem Android w wersji 8.1 lub wyższej. Z jej pomocą wygodnie i jeszcze bezpieczniej przyjmowane są płatności zbliżeniowe kartą, telefonem lub zegarkiem.
Jak używać aplikacji? PolCard Go umożliwia sprzedawcy akceptowanie płatności na dowolną kwotę. W przypadku transakcji wykonywanych kartami o wartości powyżej 100 zł, które wymagają uwierzytelniania kodem PIN, konsumenci będą mogli go podać bezpośrednio na ekranie urządzenia, którym posłuży się sprzedawca. Jeżeli zdecydują się zapłacić kartą zapisaną na smartfonie lub smartwatchu będą mogli uwierzytelnić płatność na swoim urządzeniu, korzystając z biometrii – skanując twarz lub odcisk palca, bez konieczności wpisywania PIN’u na urządzeniu sprzedawcy, za wyjątkiem transakcji wymuszonych regulacjami. Wprowadzenie rozwiązania PolCard Go daje firmie przewagę jakościową, dzięki innowacyjnym technologiom. Pozwala przedsiębiorcom wyróżnić się na rynku i pozyskać nowych klientów. Dzięki aplikacji PolCard Go odbiorcy przesyłek nie muszą mieć przy sobie gotówki, a kurierzy czują się bezpieczniej, ponieważ nie muszą wozić przy sobie dużych sum pieniędzy i martwić się o wydawanie reszty. Terminal płatniczy w telefonie pomaga dostosować działalność biznesową do preferencji obecnych konsumentów.
– Dzięki wykorzystaniu naszego doświadczenia i współpracy ze strategicznymi partnerami, popularność rozwiązania PolCard Go stale rośnie. Współpraca ta udowadnia, że aplikacja świetnie wpisuje się w potrzeby płatnicze nie tylko małych firm, ale także globalnych marek, takich jak DHL. Jest to jak dotąd nasze największe wdrożenie terminala aplikacyjnego w Europie. Natomiast wszyscy klienci łącznie wykorzystują już dziesiątki tysięcy aplikacji PolCard Go na ich własnych urządzeniach – mówi Krzysztof Polończyk, prezes Fiserv Polska S.A. – Co więcej, to nie jedyna współpraca z firmą DHL. Działamy wspólnie także przy obsłudze płatności w automatach DHL POP Box oraz wkrótce wdrożymy aplikację mobilną do nadawania oraz opłacania odbiorów paczek. Ścisłe partnerstwo oraz doświadczenie pozwalają nam dostarczać usługi najwyższej jakości – dodaje.
– Cyfryzacja znacząco zmienia sposób funkcjonowania firm i dokonywania transakcji przez klientów. Ta usługa umożliwia biznesom, bez względu na ich wielkość, a także kurierom i dostawcom usług, przyjmowanie płatności cyfrowych za pośrednictwem smartfonów lub urządzeń POS. Według danych Narodowego Banku Polskiego na koniec 2022 r. aż 99,5% wszystkich transakcji z wykorzystaniem karty stanowiły transakcje zbliżeniowe. Tak wysoki wskaźnik adopcji świadczy o masowej akceptacji płatności zbliżeniowych przez konsumentów. Chcąc zwiększyć zasięg usługi Tap to Phone i przyspieszyć wdrażanie płatności cyfrowych, Visa aktywnie rozwija inicjatywy dla wytwórców, agentów rozliczeniowych, dostawców i potencjalnych użytkowników, wyposażając ich w narzędzia niezbędne do wprowadzania rozwiązań płatniczych – mówi Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa. – Na szczególną uwagę zasługuje włączenie w to przedsięwzięcie kurierów. Technologia Tap to Phone umożliwia im sprawniejszą i bezproblemową obsługę dostaw poprzez łatwą akceptację płatności zbliżeniowych – dodaje.
PolCard from Fiserv rozlicza płatności w automatach paczkowych DHL POP
Na terenie całej Polski DHL rozwija obecnie sieć automatów POP Box (Punktów Obsługi Paczek). Płatności w tych urządzeniach obsługiwane są przez markę PolCard from Fiserv. W niedługim czasie wdrożona zostanie również aplikacja mobilna, która jeszcze bardziej usprawni obsługę. Za nadanie paczki bądź jej odbiór „za pobraniem” będzie można zapłacić bezpośrednio kartą, smartfonem bądź przelewem błyskawicznym na terminalu lub poprzez aplikację zainstalowaną w telefonie czy tablecie. Dodatkowym udogodnieniem jest to, że terminale samoobsługowe w automatach będą posiadać funkcję DCC, czyli płatność w walucie karty wydanej przez zagraniczny bank. Według badania przeprowadzonego na zlecenie Fiserv Polska S.A., działającego pod marką PolCard from Fiserv, jest to najpopularniejsza dodatkowa funkcja terminala dla co trzeciego Polaka.