Rozbudowa sieci franczyzowej jest dla ING jednym z kluczowych elementów strategii dotarcia do jak największej liczby klientów. Na polskim rynku usług finansowych ten model sprzedaży ma zaledwie kilkuletnią historię. W ING franczyza funkcjonuje od kwietnia 2007 roku i przynosi dobre wyniki. Obecnie firma rekrutuje franczyzobiorców tylko z własnego kanału agenckiego. Jak zauważa Bartosz Marchewka, kierownik projektu franczyza w ING, na wczesnym etapie rozwoju sieci gwarantuje to szybkie i sprawne uruchomienie placówki oraz zwiększa komfort pracy samego franczyzobiorcy. „Rozmawiając z potencjalnym dyrektorem nowej filii zwracamy uwagę na jego dotychczasowe wyniki sprzedaży i kompetencje menedżerskie” – powiedział Bartosz Marchewka. „Budowanie filii nakłada na przedstawiciela nowe obowiązki. Ale to szansa na rozwój osobisty i wyższe dochody, a dodatkowo niezależność poprzez prowadzenie własnego biznesu” – dodał. W przyszłości planowane jest rozpoczęcie otwartej rekrutacji.
Pierwsza filia franczyzowa ING została otwarta 16 kwietnia 2007 roku. Na przestrzeni kolejnych miesięcy w różnych częściach Polski otwierane były nowe placówki, m.in. w Wolbromiu, Ostrowcu Świętokrzyskim i Warszawie. Obecnie sieć liczy już 19 filii franczyzowych. W placówkach można przystąpić do ING OFE, kupić ubezpieczenie na życie, zainwestować w fundusze inwestycyjne albo zaciągnąć kredyt hipoteczny ING Banku Śląskiego.
Dyrektorzy filii franczyzowych ING podkreślają, że prowadzenie działalności w ramach franczyzy daje możliwość rozwoju biznesu i większą swobodę działania w planowaniu pracy swojej i współpracowników. „Czuję teraz większą odpowiedzialność – za wynik, za moich ludzi, za biuro – która jednocześnie motywuje mnie do pracy” – powiedziała Elżbieta Wolniak, dyrektor nowej filii franczyzowej ING w Kaliszu.