Software Mind Intranet Portal otrzymał Rekomendację Gazety Bankowej w czwartej edycji konkursu „Hit Roku 2011 dla instytucji finansowych” w kategorii „Rozwiązanie informatyczne, którego celem jest usprawnienie działania instytucji finansowej”.
Celem konkursu organizowanego przez Gazetę Bankową jest promocja produktów, rozwiązań oraz usług, których zadaniem jest usprawnianie działania instytucji finansowych. Rozwiązanie Software Mind Intranet Portal zostało wyróżnione za istotną poprawę komunikacji, wymiany informacji wewnątrz instytucji finansowej oraz promocję kultury dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami firmy.
Głównym zadaniem wdrożenia jest usprawnienie i wsparcie pracy grupowej poprzez personalizację wyświetlanego w intranecie kontentu z uwzględnieniem podziałów organizacyjnych oraz przynależności do konkretnych grup lub społeczności. Bardzo ważnym zadaniem, które realizuje system jest uporządkowanie wiedzy biznesowej wewnątrz firmy (baza wiedzy) w formie wikipedii, w której każdy pracownik może edytować hasła i tematy, o których ma sporą wiedzę.
Software Mind Intranet Portal został wdrożony w Banku Zachodnim WBK SA. System został zgłoszony przez Bank Zachodni WBK SA do konkursu „Najlepsze Intranety i Komunikację Wewnętrzną w Polsce” w kategorii duża firma i otrzymał nominację.
„Wdrożenie kompleksowej platformy intranetowej, które zakończyliśmy w Banku Zachodnim WBK pokazuje, że idea Web 2.0 to już nie tylko Internet z serwisami społecznościowymi i portalami informacyjnymi, ale również rzeczywistość bliska naszej codziennej pracy. Projekt pokazał, że umiejętne wykorzystanie w funkcjonującej organizacji dobrze znanych i lubianych form wymiany informacji (tj. blogi, czaty, grupy społecznościowe, facebook ) może przynieść wymierne korzyści, również w rozumieniu biznesowym. Dobrze poinformowany pracownik to połowa sukcesu. Pełnia sukcesu to zbudowanie wewnątrz organizacji finansowej kultury dzielenia się wiedzą i udzielania sobie wzajemnej pomocy w zakresie zadań, które realizujemy. Web 2.0 uwolnił w Internecie potencjał i chęć społeczności do działania w takim modelu, więc wraz z zespołem BZ WBK przenieśliśmy go na grunt banku i jego społeczności intranetowej.
Cel – najważniejsze osiągnięte korzyści wdrożenia to: integracja zespołów, zacieśnienie współpracy pomiędzy pracownikami, dzielnie się posiadaną wiedzą, łatwość w dostępie do nawet specjalistycznej wiedzy i satysfakcja z wykorzystania własnej wiedzy do niesienia pomocy innym. Efekt końcowy – to działa!”. Podsumowuje Jacek Chylarecki, Consulting Director, Software Mind SA.
Pełna oferta Software Mind SA dla sektora finansowego obejmuje szeroki pakiet rozwiązań wspierających procesy wewnętrzne organizacji z perspektywy poszczególnych linii biznesowych i umiejscowienia procesu tj. front, middle lub back office. To rozwiązania wspierające zarówno sprzedaż jak i zadania po sprzedażowe np. zarządzanie ryzykiem kredytowym.
Źródło: Software Mind S.A