PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeGenerali kontynuuje szybkie tempo rozwoju

Generali kontynuuje szybkie tempo rozwoju

Informacje 22.08.2007 (13:33)

Wysoką dynamikę wzrostu działalności zanotowała w I półroczu br. spółka Generali T.U. S.A. Składka przypisana brutto wzrosła w porównaniu z tym samym okresem 2006 r. o 62,6%, do 192,4 mln zł. Czyni to Generali TU najdynamiczniej rozwijającą się spółką spośród pierwszej 10-tki największych ubezpieczycieli majątkowych w Polsce.

Podobnie jak w I kwartale br. najwyższą dynamikę przyrostu biznesu (o 102%) uzyskano w ubezpieczeniach komunikacyjnych, gdzie przypis składki wzrósł z 49,7 do 100,7 mln zł.

Na rezultat ten składają się zarówno wzrosty sprzedaży z sieci dealerów samochodowych (Generali Auto Program), jak również bardzo dobrze rozwijająca się sprzedaż we współpracy z własnymi sieciami sprzedaży. Co ważne najwyższą dynamikę zaobserwowano w obszarze ubezpieczeń AutoCasco (wzrost rok do roku o 121%), co jest m.in. wynikiem nowej oferty AC Generali, wprowadzającej nową jakość oferty w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych (odszkodowanie, dla szkód do 3 tys. zł, wypłacane w ciągu 48 godzin w formie zasilenia karty płatniczej).

Również pozostałe linie biznesu ubezpieczeń majątkowych rozwijały się szybciej niż rynek: składka przypisana brutto wzrosła o 34%, z 68,6 mln zł do 91,7 mln zł. We wszystkich liniach biznesu majątkowego Generali mogło pochwalić się na koniec I półrocza br. dwucyfrowymi wzrostami w % (poza ubezpieczeniami komunikacyjnymi, które rosły jeszcze bardziej dynamicznie), podczas gdy wzrosty rynkowe po I kwartale br. wynosiły ok. 6%.

Zysk netto Generali T.U. wyniósł 7,4 mln zł i z operacyjnego punktu widzenia był lepszy niż w I połowie 2006 r. Wyższy (liczbowo) wynik w I połowie ub.r. wynikał głównie z jednorazowych operacji finansowych (które zostaną zrównoważone do końca br.), co oznacza, że wyniki półrocza roku 2006 i 2007 nie są bezpośrednio porównywalne. Co ważne plany finansowe Generali TU zakładają wypracowanie znacznie lepszego rocznego wyniku finansowego spółki w porównaniu z rokiem 2006 (kiedy spółka zanotowała ujemny rezultat netto). Spółka Generali TU osiągnęła trwałą rentowność, która znajdzie swoje odzwierciedlenie w dodatnim rocznym wyniku finansowym.

W I półroczu 2007 r. składka przypisana przez Generali Życie T.U. S.A. wzrosła o 12% do poziomu 267,4 mln zł. W odróżnieniu od trendów rynkowych, wzrost składek Generali Życie T.U. wynika głównie z przyrostu składek regularnych, które są kluczowe dla tego rodzaju biznesu.

Wyniki w obszarze ubezpieczeń ze składką regularną wzrosły rok do roku o 31% do 100,3 mln zł. Przyrost tego segmentu portfela jest o niemal o 10 punktów procentowych wyższy niż wyniki rynku w I kwartale br. (21,7%). Przy zastosowaniu jednolitej definicji składki regularnej, rynek w tym segmencie wzrósł – wg szacunków Generali – w I kw. 2007 r. o ok. 13-14%, co oznacza ponad dwukrotnie wyższe tempo przyrostu portfela Generali w odniesieniu do średniej rynkowej.

Dobre wyniki w obszarze ubezpieczeń życiowych ze składką regularną obserwowane są zarówno w ubezpieczeniach indywidualnych, jak i grupowych. W ciągu ostatnich 3 lat Generali podwoiło portfel ubezpieczeń grupowych ze składką regularną, co było możliwe dzięki dynamicznemu (kilkudziesięciu procentowemu) wzrostowi akwizycji nowych grup klientów.

W przypadku ubezpieczeń ze składką jednorazową (nieregularną) przypis składki po 2 kwartałach br. wyniósł 167 mln zł (wzrost o 3%).

Po II kwartałach br. w wynikach Generali obserwowany jest (w porównaniu z analogicznym okresem 2006 r.) wyraźny wzrost sprzedaży indywidualnych produktów inwestycyjnych z regularną formą płatności składki. Trend ten został dodatkowo wzmocniony w wyniku wprowadzenia w połowie czerwca br. palety nowych produktów inwestycyjnych Generali Beneficio i Generali OmniProfit. Dane sprawozdawcze z pierwszych kilku tygodni sprzedaży tego typu produktów są zgodne z zakładanymi planami i już w niedalekiej przyszłości stanowić będą źródło znaczących przyrostów przypisu składki regularnej.

Rosnący portfel ubezpieczeń życiowych, wraz z utrzymującymi się dobrymi parametrami technicznymi, umożliwił poprawę wyniku technicznego Generali Życie T.U. z 14,9 mln zł po II kw. 2006 r. do 15,9 mln zł obecnie. Wynik finansowy netto wyniósł zaś 13,2 mln zł i był nieco niższy w porównaniu z rokiem ubiegłym, co wynika z obciążeń tegorocznego wyniku podatkiem dochodowym, co nie miało miejsca w 2006 r.

W I półroczu br. OFE Generali zanotowało rok do roku 17,2-procentowy przyrost liczby aktywnych rachunków, co jest osiągnięciem 2,5-krotnie lepszym w porównaniu ze średnią rynkową (6,8%). Na koniec czerwca OFE Generali prowadził ich już 501,1 tys. Pod względem tempa przyrostu aktywów funduszu (50% wzrost w ostatnich 6 miesiącach) OFE Generali zajmuje 3 miejsce na rynku. W warunkach znaczących spadków na rynku giełdowym w ostatnich kilku tygodniach fundusz notuje jedne z najlepszych rezultatów na rynku. Pod względem stopy zwrotu wartości jednostki w dniach 10VII-9VIII2007 Generali OFE plasuje się na 2. miejscu na rynku („Rzeczpospolita”, 16.08.2007), a pod względem dynamiki zmian wartości jednostki w lipcu br. (29.06-31.07.2007) znajduje się na 3. pozycji na rynku.

Na koniec czerwca br. PTE Generali wypracowało zysk netto na poziomie 6,9 mln zł.

generali 2007-08-22
Redakcja PRNews.pl
Tagi: generali

Sprawdź także:

a 0 Badanie Mastercard: Cyfryzacja w Polsce - głos małych przedsiębiorstw i konsumentów
09.12.2025 (15:04) – informacja prasowa

Badanie Mastercard: Cyfryzacja w Polsce - głos małych przedsiębiorstw i konsumentów

Mastercard sprawdził, jak polscy właściciele małych i mikrofirm oraz konsumenci podchodzą do cyfryzacji – m.in. …

a 0 Emocjonalne skutki cyberataków - nowy raport VeloBanku
09.12.2025 (15:02) – informacja prasowa

Emocjonalne skutki cyberataków - nowy raport VeloBanku

„Emocjonalne skutki cyberataków” to tytuł najnowszego raportu przygotowanego na podstawie badania zleconego przez …

a 0 Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi
09.12.2025 (05:27) – informacja prasowa

Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

Wchodzą w dorosłość z przekonaniem, że poradzą sobie lepiej niż wcześniejsze pokolenia, a jednocześnie coraz …

a 0 Świąteczna promocja Banku Pekao: 200 zł i 5 proc. na oszczędności dla dzieci
09.12.2025 (05:25) – informacja prasowa

Świąteczna promocja Banku Pekao: 200 zł i 5 proc. na oszczędności dla dzieci

Święta to wyjątkowy czas, który spędzamy rodzinnie z bliskimi – pełen radości, wspólnych chwil i prezentów. Bank …

a 0 Małe kroki w wielkim świecie pieniędzy - Tosia uczy z Credit Agricole
09.12.2025 (05:24) – informacja prasowa

Małe kroki w wielkim świecie pieniędzy - Tosia uczy z Credit Agricole

Najnowsza książka z serii „Gospodarna Tosia” zabiera najmłodszych w podróż do świata banku i finansów. To lekka i …

a 0 VeloBank z nową kampanią „Podaruj więcej #love na święta”
09.12.2025 (05:22) – informacja prasowa

VeloBank z nową kampanią „Podaruj więcej #love na święta”

VeloBank wystartował z nową kampanią wizerunkową pod hasłem „Podaruj więcej #love na święta”. Bank zachęca …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych w Polsce po III…

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców