– Po budowie grupy przyszedł czas na stworzenie ogólnopolskiej sieci i nowej oferty produktowej – powiedziała rzecznik Grażyna Bukowska. Bank zamierza w tym roku otworzyć ok. 55 nowych placówek i z siecią liczącą 130 oddziałów znajdzie się na 10. pozycji, między Handlowym a Invest Bankiem. Nowe placówki będą powstawać głównie w centrach dużych miast. – Na pewno nie będziemy wchodzić do hipermarketów. Nie wierzymy, by te lokalizacje sprawdziły się na dłuższą metę – zastrzega G. Bukowska. Bank ujednolici też wizerunek posiadanych oddziałów, występujących teraz jeszcze pod logo Górnośląskiego Banku Gospodarczego i Banku Przemysłowego. Przed wakacjami chce również ruszyć z dużą kampanią reklamową. Ile pochłoną te przedsięwzięcia, spółka nie chce zdradzić. Z wyliczeń „Parkietu” wynika, że konieczne jest minimum 30 mln zł.
Pokaźne kwoty będą również potrzebne na rozbudowę systemu informatycznego banku. Do połowy roku Getin Bank zaoferuje już klientom możliwość korzystania z dostępu do konta przez internet i telefon. Pieniądze na rozwój będą pochodzić z planowanej na czerwiec emisji z prawem poboru. Spółka chce tą drogą pozyskać minimum 200-220 mln zł. Kapitał od inwestorów pomoże w rozwoju organicznym, ale niewykluczone są również dalsze przejęcia. Stworzony przez Leszka Czarneckiego bank nastawia się na klientów detalicznych oraz małe i średnie firmy – podaje „Parkiet”.