Posiadanie samochodu to wygoda, ale również liczne obowiązki, jak konieczność rejestracji i ubezpieczenia, konserwacja czy też regularne przeglądy techniczne. Aż 75 proc. kierowców deklaruje, że chciałoby mieć możliwość załatwienia wszystkich tych spraw w jednym miejscu. Z myślą o nich Getin Noble Bank wprowadza do oferty nowe rozwiązanie – Bank Kierowcy, które umożliwi wszystkim właścicielom samochodów dostęp do szerokiej oferty produktów i usług, zaś klientom banku dostęp online do wszystkich swoich umów w czasie rzeczywistym. Usługa będzie dostępna już w listopadzie.
Na początku października 2013 roku instytut badawczy Millward Brown przeprowadził na zlecenie Getin Noble Banku badanie, w którym zapytał kierowców o ich potrzeby związane z finansowaniem zakupu pojazdu oraz jego późniejszą eksploatacją. Okazuje się, że aż 75 proc. badanych, w tym głównie kobiety oraz respondenci z większą rodziną i dziećmi, chciałoby mieć możliwość załatwienia wszystkich spraw związanych z zakupem i utrzymaniem samochodu w jednym miejscu. Kierowcom najbardziej zależy na wsparciu przy zakupie pojazdu poprzez ocenę jego stanu technicznego i wycenę wartości, pomoc w sprzedaży starego samochodu oraz oczywiście możliwość otrzymywania wszelkich informacji związanych z aktywną usługą finansową, takich jak terminy płatności kolejnych rat, przypomnienia o serwisach, konieczności przedłużenia ubezpieczenia itp.
Odpowiedzią Getin Noble Banku na potrzeby kierowców jest nowe rozwiązanie – Bank Kierowcy, internetowe narzędzie ułatwiające zakup oraz późniejsze utrzymanie pojazdu, centrum zarządzania usługami posprzedażowymi i platforma informacyjna w jednym.
– Jesteśmy obecnie jednym z największych polskich banków pod względem usług leasingowych i liczby udzielanych kredytów samochodowych. Dzięki temu znamy i dobrze rozumiemy potrzeby kierowców, którzy od instytucji takich jak nasza oczekują kompleksowego wsparcia i doradztwa przy podejmowaniu ważnych decyzji związanych z zakupem i utrzymaniem pojazdu. Bank Kierowcy to nasza odpowiedź na te oczekiwania i potrzeby. To użyteczne rozwiązanie, którego główną zaletą jest wygoda użytkowania, dostęp do praktycznych informacji i atrakcyjnych ofert partnerskich. A wszystko to w jednym miejscu – powiedział Grzegorz Tracz, członek zarządu Getin Noble Bank.
Bank Kierowcy to projekt Getin Noble Banku skupiający wszystkie usługi związane z zakupem i eksploatacją pojazdu w jednym miejscu. Pod adresem www.bankkierowcy.pl będzie można znaleźć niezbędne informacje: począwszy od finansowania zakupu pojazdu (kredyt, leasing, wynajem długoterminowy), poprzez dodatkowe produkty bankowe (ubezpieczenia, rachunki, karty paliwowe flotowe np. BP), kończąc na takich usługach, jak serwis czy wymiana opon. Platforma będzie dostępna nie tylko dla Klientów Getin Noble Bank, ale także dla wszystkich zainteresowanych kierowców. Bez logowania do serwisu możliwe będzie np. wyszukiwanie i przeglądanie ofert sprzedaży pojazdów czy usług i produktów oferowanych przez bank i partnerów. Użytkownicy, którzy zarejestrują się na platformie, zyskują np. dodatkowy dostęp do porad, książki serwisowej oraz listy ulubionych samochodów.
Klienci Getin Noble Banku, czyli osoby które skorzystały z oferowanego przez bank kredytu samochodowego, leasingu lub wynajmu długoterminowego, będę mieli również możliwość zarządzania swoimi płatnościami (np. dostęp do Bankowości Internetowej, e-faktury), kontroli wszystkich zbliżających się terminów (raty kredytu, składki ubezpieczenia oraz przeglądy serwisowe, wymiany opon itp.), obsługi posprzedażowej oraz szybkiego i łatwego kontaktu z bankiem (np. chat internetowy).
– Jedną z najbardziej użytecznych i unikatowych funkcji Banku Kierowcy będzie możliwość obserwowania statusu zawartych z bankiem umów w czasie rzeczywistym. Dzięki temu klienci Getin Noble Banku zyskają możliwość kontrolowania online wszystkich formalności związanych z finansowaniem zakupu i utrzymaniem samochodu – mówi Beata Ornatowska, dyrektor Departamentu Zarządzania Relacjami Getin Noble Bank.