Baza danych Acxiom Polska to kopalnia wiedzy na rożne tematy… Tym razem eksperci firmy wzięli na celownik kwestię depilacji.
64% kobiet stosuje różnego rodzaju metody depilacji – tak wynika z deklaracji 1,5 mln kobiet, które wypełniły Ogólnopolski Kwestionariusz Produktów i Usług Acxiom Polska. Najpopularniejszym sposobem usuwania niechcianego owłosienia jest stosowanie zwykłych, jednorazowych maszynek do golenia – robi to prawie 65% kobiet. Maszynki z wymiennymi wkładami nie cieszą się już takim zainteresowaniem, używa ich tylko niecałe 17% pań. Co czwarta Polka, której zależy na gładkich nogach, stosuje specjalne kremy do depilacji, zaś z depilatorów elektrycznych korzysta 15% z nich. Najmniej, bo niecałe 4%, pań deklaruje stosowanie do tego celu wosku.
Największą dbałość o gładkość nóg wykazują panie w wieku 25-49 lat (65%), powyżej tej granicy wiekowej stosowanie środków do depilacji drastycznie spada. Preferencje co do określonych metod depilacji zmieniają się także z wiekiem, choć nie są, aż tak bardzo zróżnicowane. Przykładowo kremy do depilacji najczęściej stosują panie w wieku 30-49 lat (48%), podobnie jak maszynki jednorazowe. Najliczniejsza grupa (24%) użytkowniczek wosku znajduje się w wieku 25-29 lat, zaś depilatory elektryczne stosowane są przez niemal wszystkie grupy wiekowe równomiernie (po 20% z przedziałów od 18 do 49 lat).
Panie używające poszczególnych środków do depilacji wykazują także wiele cech wspólnych dotyczących sytuacji materialno – finansowej i zachowań zakupowych. W gospodarstwach domowych kobiet korzystających z depilatorów elektrycznych znajduje się zwykle komputer (68%), telewizja cyfrowa (31%) i przynajmniej jeden samochód (64%). Najczęściej robią zakupy w hipermarketach (41%) ,a co czwarta z nich wydaje średnio tygodniowo ok. 100-150 zł. Wykazują też większe zainteresowanie muzyką (68%), komputerami (39%) oraz nauką języków obcych (30%).
Kobiety stosujące kremy do depilacji zakupy artykułów spożywczych robią zwykle z supermarketach (38%) i małych, okolicznych sklepach (36%). Przywiązują też większą uwagę do promocji i niskich cen (ponad 50%). Interesują się kwestiami związanymi z domem (96%), lubią także czytać książki (70%).