PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćGold Finance: Efekty będzie widać jeszcze w tym roku

Gold Finance: Efekty będzie widać jeszcze w tym roku

Nasz gość 14.09.2012 (07:52)

Przez ostatnie półtora roku staraliśmy się zbudować silny segment kredytów hipotecznych. Teraz będziemy rozwijać kolejne dwie dochodowe linie biznesowe: produkty dla MSP oraz inwestycje – mówi w rozmowie z PRNews.pl Łukasz Bińka, prezes Gold Finance.

Wojciech Boczoń, PRNews.pl: W jakiej sytuacji jest obecnie spółka? Jak wygląda wartość udzielonych kredytów? Czy firma jest rentowna?

 

Łukasz Bińka, prezes Gold Finance: Kiedy Gold Finance zmieniło właściciela, wiedzieliśmy, że czeka nas sporo pracy, żeby wyprowadzić firmę na prostą.  Dlatego przez ostatnie półtora roku nasze działania skupiały się na restrukturyzacji i zmianie modelu biznesowego Gold Finance. Efekty będzie widać jeszcze w tym roku, ponieważ z naszych wyliczeń wynika, że w ciągu najbliższych miesięcy osiągniemy próg rentowności. Z ostatniego raportu Związku Firm Doradztwa Finansowego wynika, że w drugim kwartale 2012 roku za pośrednictwem doradców Gold Finance udzielono kredytów hipotecznych o łącznej wartości 151,4 mln zł,  czyli o 33,1 mln zł więcej niż w pierwszym kwartale i o 43 mln zł więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku. Warto dodać, że w tym czasie rynek kredytów hipotecznych notował znaczące spadki. A dane za miesiące wakacyjne wskazują, że nadal rośniemy mimo trudnego rynku.

Zmieniliście model biznesowy stawiając na franczyzę. Będziecie rozwijać placówki?

Gold Finance od początku swojego rozwoju ”postawił” na ten model biznesowy i kontynuuje go do dziś. Bieżący wzrost liczby nowych oddziałów to przede wszystkim rozpoczęcie współpracy  z  nowymi partnerami. Cały czas prowadzimy również proces rekrutacji, którego efektem będzie finalizacja kolejnych 5 umów partnerskich.

Czy będziecie inwestować w mobilnych doradców, czy stawiacie na stacjonarne punkty?

W tej chwili jesteśmy na etapie rozwoju sieci oddziałów back office, które docelowo mają wspomagać sieć mobilnych doradców. Obecnie pracujemy z różnego rodzaju klientami, niektórzy przyzwyczajeni są do tradycyjnego modelu doradztwa, który zakłada spotkania w oddziałach. Jednak coraz większa grupa osób korzystających z naszych usług to przedsiębiorcy, którzy cenią sobie swój czas, dlatego oczekują spotkania w terenie. Na razie w tym systemie pracuje niewielka grupa doradców Gold Finance, ale do końca roku chcemy aby było to ok. 100 osób.

Na jakiej zasadzie firma rozlicza się z doradcami?

Każdy nasz pracownik, w zależności od stanowiska na którym jest zatrudniony posiada załącznik prowizyjny który jest podstawą do jego rozliczeń.  Stanowisko jest uzależnione przede wszystkim od jego wiedzy, doświadczenia oraz przygotowania merytorycznego.

Jakie są plany spółki w perspektywie spadającej sprzedaży kredytów mieszkaniowych? Macie jakąś alternatywę?

Przez ostatnie półtora roku staraliśmy się zbudować silny segment kredytów hipotecznych w Gold Finance. Teraz, kiedy ta działalność przynosi coraz lepsze wyniki rozpoczynamy szereg procesów, których efektem ma być rozwój kolejnych dwóch dochodowych linii biznesowych – produktów dla MSP oraz inwestycji. Nie oznacza to, że teraz w ogóle nie prowadzimy działalności w tych obszarach. Chcemy jednak, żeby wielkość sprzedaży w tych segmentach była zdecydowanie wyższa. Obecnie kredyty dla MSP stanowią ok. 15 proc. naszej sprzedaży, a chcemy, żeby było to co najmniej 30 proc.  

Czy planujecie szersze otwarcie na internet? Do niedawna aktywnie udzielaliście się w mediach zatrudniając czołowych dziennikarzy i analityków.

Internet jest dla nas ważnym kanałem komunikacji. W swojej strategii założyliśmy jednak, że najważniejsza jest dla nas rentowna sieć, dlatego przez jakiś czas ograniczyliśmy naszą aktywność medialną. Obecnie, kiedy widzimy już, że uda nam się osiągnąć próg rentowości zaczynamy znów inwestować w PR. Zaczęliśmy od współpracy z agencją, ale nie wykluczam, że rozpoczniemy też szersze działania w tym zakresie.

Dziękuję za rozmowę.

Źródło: PR News

Gold Finance nasz gość wojciech boczoń 2012-09-14
Redakcja PRNews.pl
Tagi: Gold Finance nasz gość wojciech boczoń

Sprawdź także:

a 0 Praktyki Nest Banku w raporcie FOB – docenione działania na rzecz ludzi, relacji i odpowiedzialnego rozwoju
18.06.2025 (17:32)

Praktyki Nest Banku w raporcie FOB – docenione działania na rzecz ludzi, relacji i odpowiedzialnego rozwoju

Już od kilku lat projekty realizowane przez Nest Bank są częścią raportu "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre …

a 0 Credit Agricole partnerem prezentacji Migam.AI w Paryżu
18.06.2025 (17:30)

Credit Agricole partnerem prezentacji Migam.AI w Paryżu

Credit Agricole Bank Polska został partnerem prezentacji pierwszego na świecie automatycznego awatara języka …

a 0 Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez instytucje pożyczkowe. Maj 2025 r.
18.06.2025 (17:29)

Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez instytucje pożyczkowe. Maj 2025 r.

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach produktowych posiadających swoje …

a 0 Nest Bank nagradza za pieniądze na koncie osobistym
18.06.2025 (17:27)

Nest Bank nagradza za pieniądze na koncie osobistym

Nest Bank od lat słynie z konta osobistego za 0 zł – bez ukrytych opłat za prowadzenie rachunku, kartę …

a 0 Santander Bank Polska świętuje Dzień Przedsiębiorcy - cały tydzień z korzyściami dla firm
18.06.2025 (17:25)

Santander Bank Polska świętuje Dzień Przedsiębiorcy - cały tydzień z korzyściami dla firm

21 czerwca to Dzień Przedsiębiorcy. Z tej okazji Santander Bank Polska już po raz kolejny organizuje specjalne …

a 0 Letnie promocje dla nowych klientów Alior Banku
18.06.2025 (17:24)

Letnie promocje dla nowych klientów Alior Banku

W ramach promocji „Bankuj z Alior Kontem” lub „Bankuj z Kontem Jakże Osobistym” nowi klienci Alior Banku mogą …

PRNews.pl

Zobacz również

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Jeden z klientów Citi Handlowego przesłał nam…

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

Who is who

Justyna Szafraniec

Justyna Szafraniec

Head of Communications w Generali Polska Justyna…

Elżbieta Anders

Elżbieta Anders

Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, PKO Bank Polski…

Marek Gieorgica

Marek Gieorgica

Członek Zarządu, Clear Communication Group Marek Gieorgica…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców