PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRGoogle debiutuje na rynku energii

Google debiutuje na rynku energii

Marketing i PR 10.03.2010 (08:40) artykuł nadesłany

Szykuje się prawdziwa rewolucja na rynku energetycznym. Powołana przez Google firma Google Energy właśnie uzyskała pozwolenie na handel energią na rynku amerykańskim. 18 lutego Federalna Komisja Regulacji Energetyki (FERC), zaakceptowała wniosek w tej sprawie złożony 23 grudnia ubiegłego roku.

Likwidacja kosztów transakcyjnych

Oficjalnym powodem dla którego Google ubiegało się o stosowne pozwolenie jest chęć lepszego zarządzania kosztami energii, wykorzystywanej przez przedsiębiorstwo.

Założenie leżące u podstaw całej inicjatywy ma na celu obniżenie kosztów manipulacyjnych, które firma uzyska dzięki wyeliminowaniu pośredników niezbędnych w dotychczasowym handlu energią. Sądząc po ogromnym zapotrzebowaniu firmy na prąd elektryczny, logicznym jest, że otrzyma ona znaczne zniżki od producentów, z którymi będzie mogła stale negocjować korzystne dla siebie warunki.

Dzięki decyzji FERC, Google ma wreszcie szansę na zracjonalizowanie swoich wydatków na energię. Na dzień dzisiejszy głównym celem stawianym przed Google Energy jest dostarczanie prądu do podmiotów wchodzących w skład imperium firmy, jednak obserwatorzy już teraz zastanawiają się czy w niedalekiej przyszłości Google nie zdecyduje się na sprzedaż ewentualnych nadwyżek.

Naturalnie neutralni

To, że Google interesuje się energią wiadomo nie od dziś. W roku 2006 zadecydowano o zainstalowaniu paneli słonecznych na jednym z biurowców należących do spółki. Ten prawdopodobnie największy zestaw paneli słonecznych pozostający z rękach prywatnej firmy ma w przyszłości produkować aż 30 % energii zużywanej przez Googleplex. Pojawiają się również spekulacje dotyczące tego, czy Google zdecyduję się na wejście w rynek energii odnawialnej. W 2007 roku firma zainicjowała akcję  Renewable Energy Cheaper than Coal (odnawialna energia tańsza niż węgiel), w ramach której sponsorowała badania nad pozyskiwaniem energii słonecznej, wiatrowej, geotermalnej a także tej pochodzącej z pozostałych źródeł odnawialnych. Biorąc pod uwagę jedną z głównych misji przedsiębiorstwa wydaje się to całkiem prawdopodobne.

Nie od dziś wiadomo, że podstawowym celem stawianym w związku z ochroną środowiska jest wyeliminowanie dwutlenku węgla z procesu produkcyjnego korporacji. Zdaniem Wall Street Journal, powstanie Google Energy i jego wejście na rynek jest prawdopodobnie sposobem na kreowanie marki Google w oparciu o stosowanie przez nią zasad CSR (Corporate Social Responsibility). Firma wielokrotnie podkreślała przecież, że w ramach odpowiedzialności korporacyjnej starała się zawsze kupować energię”neutralną” dla środowiska. Tak więc sytuacja, w której  prądem handlowałby podmiot stawiający ochronę środowiska na wysokiej pozycji, z pewnością nie powinien nikomu zaszkodzić.

W swoich oświadczeniach firma nieustannie podkreśla, że chodzi wyłącznie o handel energią pochodzącą z odnawialnych źródeł. Jak powiedziała w zeszłym miesiącu rzeczniczka prasowa firmy Niki Fenwick, Google nie planuje stać się sprzedawcą energii, a stworzenie Google Energy jest próbą aktywnego wspierania misji przedsiębiorstwa, które chce osiągnąć neutralny bilans emisji CO2. Cel jak najbardziej szczytny. Tym bardziej, że potrzeby energetyczne spółki są ogromne. Wysokość pochłanianych przez Google nakładów prądu można porównać do tych jakie zużywają małe miasta. Dlatego teraz Google będzie mógł się lepiej zabezpieczyć, ponieważ oprócz energii zakupionej od zewnętrznych producentów, wykorzysta również swoją własną energię odnawialną.  A ponieważ z dokumentu wydanego przez FERC wynika Google Energy może zachowywać się na rynku jak zakład użyteczności publicznej będzie miał również prawo do sprzedawania prądu i związanych z nim usług w oparciu o stawki rynkowe.

Nie oni pierwsi

Chociaż stworzenie Google Energy i wystąpienie o zezwolenie na skup i sprzedaż energii przez spółkę internetową wydaje się zdecydowanie nietypowym posunięciem, to tego typu rozwiązanie było stosowane już wcześniej przez innego giganta. Amerykańska sieć supermarketów Wal- Mart również postanowiła odciążyć swoich dostawców prądu i powołała spółkę córkę, Texas Retail Energy, dzięki której zdobyła własną moc a także uzyskała najniższy koszt energii elektrycznej dla swoich magazynów i sklepów detalicznych.

Google prąd

Google Energy dzięki zezwoleniu uzyskanemu  FERC otrzymało możliwość sprzedawania energii na wolnym rynku. Teoretycznie więc, Amerykanie mogliby kupować prąd od tej korporacji. Jednak w tej chwili nie wiadomo czy kiedykolwiek taka działalność zostanie uruchomiona. Tym samym odpowiedzi na pytanie czy i kiedy w amerykańskich gniazdkach pojawi się prąd sygnowany przez Google prędko nie poznamy.

Źródło: TwojeInnowacje.pl

marketing 2010-03-10
Redakcja PRNews.pl
Tagi: marketing

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców