Płatności Online Blue Media umożliwiają serwisom i sklepom internetowym wdrożenie Google Pay w dwóch wariantach: bezpośrednio na stronie internetowej oraz poprzez przekierowanie na bramkę płatniczą Blue Media.
W Polsce z Google Pay mogą korzystać osoby posiadające kartę debetową lub kredytową w jednym z kilkunastu banków, które uczestniczą w programie. Z nieoficjalnych szacunków wynika, że z Google Pay korzysta obecnie kilkaset tysięcy Polaków.
By zacząć korzystać z Google Pay, należy wcześniej pobrać aplikację ze sklepu Google Play lub wejść na pay.google.com oraz wprowadzić dane swojej karty płatniczej w aplikacji lub na stronie. Po wyborze metody płatności również istnieje możliwość skonfigurowania danych karty.
Rynek ecommerce zmierza w kierunku maksymalnego skrócenia ścieżki zakupowej klienta. Szybkie i proste płatności są jednym z elementów uproszczenia procesu zakupowego.
– Najwięcej klientów porzuca koszyki w trakcie wybierania metod płatności. Jeśli klient otrzyma wiele opcji, istnieje większe prawdopodobieństwo, że dokona zakupu. Z naszego tegorocznego badania “Jak kupujemy w internecie 2018” wynika bowiem, że brak odpowiedniej formy płatności jest powodem rezygnacji z zakupu ponad połowy ankietowanych – zauważa Krystian Wesołowski z Blue Media.
– Polacy chcą mieć wybór płatności, ale jednocześnie cenią sobie wygodę transakcji – jest to kluczowy czynnik wyboru danego sklepu, według naszych badań. Google Pay, spełniający wszystkie powyższe warunki, staje się tym samym jedną z najwygodniejszych metod płatniczych dostępnych na rynku – zauważa ekspert.
Z Płatności Online Blue Media korzystają zarówno duzi wystawcy faktur jak Play, NC+ i UPC, jak również popularne sklepy internetowe – Duka.pl, TravelPlanet.pl czy e-sklep Agencji Mienia Wojskowego (AMW).
Źródło: Blue Media