PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćGość PR News: Pan Konrad Korobowicz, Prezes eCard SA

Gość PR News: Pan Konrad Korobowicz, Prezes eCard SA

Nasz gość 30.06.2006 (09:30)

Michał Macierzyński, PR News: Kierowana przez Pana firma wchodzi właśnie na giełdę. Przy tej okazji wprowadziliście zupełnie nowy sposób zakupu waszych akcji. Czy eZapisy to usługa wprowadzona tylko na czas waszego debiutu, czy wiążecie z nią jakieś poważniejsze plany?

Konrad Korobowicz, Prezes eCard SA: Po raz pierwszy na Polskim rynku inwestorzy mogą zakupić akcje oraz zapłacić za nie z wykorzystaniem oferowanej przez eCard usługi ePrzelew. We współpracy z mBankiem oraz Domem Maklerskim Capital Partners stworzyliśmy system umożliwiający składanie na stronie internetowej zapisów na papiery wartościowe oferowane w ramach aktualnie przeprowadzanych ofert publicznych. Jest to pierwsza tego typu oferta w Polsce. Łączy ona w sobie wygodę i prostotę, przy jednoczesnym wysokim standardzie usługi. Wystarczy się zalogować, by złożyć zapis i kupić akcje. Wizyta w domu maklerskim nie jest już koniecznością. Zakup i opłata za akcje może być wykonana przez każdego bezpośrednio z własnego komputera. Ta usługa zagości już na stałe z naszej ofercie. Po zakończeniu sprzedaży w tej formie akcji eCard szybko podsumujemy projekt, który ma na dzień dzisiejszy nowatorski i eksperymentalny charakter, i natychmiast rozszerzymy go na przelewy wszystkich współpracujących z nami banków. Kolejnym krokiem będzie umożliwienie dokonywania płatności za akcje kartami płatniczymi. Obecnie nie jest możliwe ze względu na konieczność jednoznacznej identyfikacji osoby dokonującej płatności. Ten problem jednak rozwiąże jednak wdrażanie przez banki standardu 3DS, który taka identyfikację gwarantuje. Mamy więc nadzieję, że pierwszych zakupów akcji kartami płatniczymi będzie można dokonać jeszcze w tym roku bowiem w tym roku powinniśmy mieć już za sobą pierwsze wdrożenia 3DS w bankach. Wierzymy w sukces tego produktu bowiem otwiera on klientom polskich banków drogę do mikroinwestycji, które powinny w Polsce generować bardzo duże obroty. Rzetelnej oceny sprzedażowej efektywności produktu będziemy mogli dokonać po zakończeniu sprzedaży akcji eCard.

MM: Jak wygląda obecnie polskich rynek płatności kartą w internecie?

KK: W 2004 r. wartość zakupów w wirtualnych sklepach i serwisach opłaconych przez klientów kartami płatniczymi osiągnęła prawie 230 mln PLN, natomiast w 2005 r. było to już ok. 325 mln PLN. Płatność kartą wybiera obecnie ok. 25% internautów robiących zakupy w internecie. W niektórych przypadkach internetowe biura, aukcje czy sklepy honorują wyłącznie płacenie kartą np. przy zakupie biletów lotniczych czy transakcjach dokonywanych za granicą.

Transakcji internetowych czy Call Centre mogą dokonać klienci posiadający karty wypukłe, inaczej embosowane (czyli posiadające wytłoczony numer karty), nieliczne płaskie (jak Visa Electron Inteligo) oraz wirtualne (oferuje je zaledwie kilka banków, klient otrzymuje numer karty i odrębny rachunek, na który przelewa kwotę potrzebną do zrealizowania transakcji).

Według danych statystycznych pod koniec 2005 r. w portfelach Polaków było ponad 20 mln kart płatniczych. Jednak tylko ok. 20% kart może być wykorzystana w płatnościach on-line. Wdrożenie protokołu 3D Secure, czyli nowej metody realizacji transakcji internetowych wprowadzonej przez międzynarodowe organizacje kart płatniczych Visa International i MasterCard International, przez wydawców kart i centra rozliczeniowe daje większe bezpieczeństwo dokonywania płatności oraz przyczynia się do udostępnienia przez banki wszystkich swoich kart dla transakcji internetowych.

MM: O 3D Secure mówi się już od dłuższego czasu. Ma on zmienić rynek płatności internetowych. Na czym ma polegać ta innowacyjność nowego rozwiązania?

KK: Dzięki giełdzie planujemy inwestycje w naszą dotychczasową działalność, ze szczególnym uwzględnieniem technologii 3DS, która pozwoli na autoryzację internetowych transakcji najbardziej popularnymi na rynku kartami płaskimi. Obecnie w internecie można kupować tylko przy użyciu dostosowanych do tego kart „wypukłych” czyli zwykle kart kredytowych i „charge”. Nasza technologia sprawi, że kupować w sieci lub przez telefon będzie można każdą kartą. Nasz system, który bazuje na uzyskanej na zasadach wyłączności technologii amerykańskiej firmy Arcot jest już praktycznie ukończony i negocjujemy z bankami wdrożenie usług outsourcingowych opartych na tej technologii. Ponieważ wdrożenie i uruchomienie takiej usługi jest szybkie i nie wymaga skomplikowanych prac integracyjnych mamy nadzieje, że rozmowy zakończa się sukcesem.

MM: Oprócz autoryzacji kart płatniczych w internecie, waszym sztandarowym produktem jest ePrzelew. Czym różni się ta usługa od zwykłego przelewu zdefiniowanego przez internautę?

KK: Mając na uwadze profil klienta oraz jego preferencje banki zauważyły, iż jedną z wartości dodanych jest usługa przelewów bezpośrednich (ePrzelewów) z rachunków bankowych. Dzięki tej usłudze sklep internetowy otrzymuje od banku w czasie rzeczywistym zapewnienie o wpłynięciu środków z tytułu transakcji z rachunku klienta na rachunek sklepu. Internauta dokonujący zakupu w sklepie internetowym, po wybraniu jako formy płatności ePrzelewu zostaje przekierowany na stronę banku, gdzie po zalogowaniu się, potwierdza predefiniowany przez bank przelew na rachunek sklepu. Sklep uzyskuje natychmiastową informację od banku o otrzymaniu przelewu i może realizować usługę.

Dostęp z punktu widzenia klienta do rachunku przez internet nie oznacza równocześnie dostępu do oferty ePrzelewów, gdyż usługę tę do końca 2005 r. zaoferowało swoim klientom sześć banków: mBank (nazwa produktu mTransfer), MultiBank (MultiTransfer), Inteligo (Płacę z Inteligo), BZ WBK (Przelew24), BPH (Przelew z BPH), Nordea (Płać z Nordea ). Dzięki rozwiązaniu możliwość płatności ePrzelewem ma w sumie ponad 2,5 mln klientów banków. Ponadto Spółka szacuje, że rynek ePrzelewu ulegnie w przyszłości dynamicznemu rozwojowi, na co wpływ może mieć również powiększanie się potencjalnych „dostawców” tej formy płatności o inne banki, w tym liderów bankowości np. PKO BP lub Pekao.

ePrzelew oparty jest na przelewie wewnętrznym w banku. Dodatkowo obudowany jest jednak funkcjonalnościami niwelującymi wady przelewu zwykłego. Rozwiązanie to pozwala sklepowi na natychmiastowe otrzymanie statusu transakcji, co powoduje, że wydanie towaru jest możliwe już po kilku minutach po dokonaniu transakcji, bez kilku dni oczekiwania co ma miejsce w przypadku zwykłego przelewu.

ePrzelew dostarcza też wartość dodaną dla samego sklepu internetowego. Podpisując umowę z jednym z banków, sklep staje się akceptantem tylko produktu danej instytucji. Stąd podmiot akceptujący np. pięć rodzajów produktów musi zawrzeć pięć odrębnych umów z każdym z banków. Bezpośrednia współpraca sklepu z bankiem to również konieczność wdrożenia kilku znacznie odmiennych technologicznie rozwiązań oraz brak dedykowanych rozwiązań dla tego rodzaju działalności. Ponadto, sklep musi liczyć się z dopasowaniem się do różnych procedur obsługi, systemów raportowania, rozliczeń.

Podstawowa działalność banków nie przewiduje również wzmożonych nakładów na pozyskiwanie klientów w tym zakresie, stąd najwygodniejszym i najtańszym rozwiązaniem dla nich jest podjęcie współpracy z agentem rozliczeniowym, który może zintegrować przelewy z wielu banków. W przypadku współpracy w zakresie szerszym niż tylko przelewy (obsługa płatności kartami, sms-premium) wygoda i opłacalność korzystania z usług agenta rozliczeniowego jest jeszcze większa.

MM: I na koniec. Kiedy eCard będzie miał własną sieć bankomatów?

KK: Chcielibyśmy jak najszybciej dysponować siecią kilkuset urządzeń. Jeżeli uda się zrealizować plany przejęcie istniejących grup urządzeń to uruchomienie projektu może nastąpić bardzo szybko. Jeżeli jednak będziemy zmuszeni do rozwoju sieci od samego początku to należy liczyć się z kilkunastomiesięcznym okresem wdrożenia. Dobór lokalizacji, negocjowanie umów i procedury instalacyjne są bardzo czasochłonne. Przy tak niskim nasyceniu bankomatami z jakim mamy do czynienia w Polsce (220 urządzeń na 1milion mieszkańców przy 700 sztukach na tą samą liczbę mieszkańców w krajach „starej” UE) wierzymy w sukces projektu.

MM: Dziękuję za rozmowę.

KK: Dziękuję

ecard płatności 2006-06-30
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ecard płatności

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców