Michał Macierzyński, PR News: LUKAS Bank jako jeden z ostatnich liczących się graczy zaproponował dedykowane konto dla studentów. Skąd taka decyzja?
Aleksandra Koczenasz, Product Manager z Departamentu Marketingu LUKAS Banku: Studenci to przyszłościowa grupa klientów. Informacje z rynku wyraźnie pokazują, że jeśli oferta produktów i usług, jaką bank zaproponuje im na studiach, okaże się dla studentów ciekawa, zechcą oni zostać z bankiem także po zakończeniu nauki i podjęciu przez nich pracy zawodowej. Dlatego zdecydowaliśmy się przygotować ofertę dedykowaną tej właśnie grupie i dopasowaną do jej potrzeb finansowych.
MM: W jaki sposób będziecie zachęcać studentów do zakładania konta w waszym banku?
AK: Największe znaczenie przy wyborze banku mają niskie koszty korzystania z usług i dodatkowe usługi, jakie zaoferuje studentom bank. Trzeba pamiętać, że ta grupa ma specyficzne potrzeby finansowe. Ich dochody są zwykle nieregularnie, a wydatki związane głównie z ich aktywnością: zajęciami na uczelni, rozrywką i kulturą. My przygotowaliśmy na przykład specjalną ofertą dla studentów, którzy ze swojego konta będą doładowywać telefony komórkowe na kartę – za doładowania z konta otrzymają oni bonus do 15%. Takim dodatkiem jest też karta VISA Student EURO
Chcemy trafiać do studentów tam, gdzie są oni najczęściej. Chcemy nie tylko czekać na nich w banku, ale też sami aktywnie się prezentować. Dlatego LUKAS Bank będzie ze swoją ofertą docierał do studentów bezpośrednio poprzez mobilne stanowiska ustawianie na uczelniach oraz akcje marketingowe organizowane na terenie szkół wyższych. Planujemy też uruchomienie osobnych placówek dedykowanych obsłudze studentów. Pierwsza taka typowo studencka placówka studencka powstała już we Wrocławiu na terenie campusu Politechniki.
Chcemy studentów traktować wyjątkowo, jako specjalną grupę klientów banku. Dlatego stworzyliśmy m.in. osobną stronę internetową www.kontostudent.pl, na której, oprócz prezentacji oferty, przygotowaliśmy dodatkowe atrakcje, m.in. konkurs wraz z nagrodami dla osób, które napiszą najciekawsza historię studencką, możliwość pobrania legalnej muzyki w postaci plików mp3 czy zdobycia aktualnych informacji na temat imprez w 11 największych ośrodkach akademickich.
MM: Jaka jest dalsza strategia rozwoju tego rachunku? Czy będą tworzone nowe produkty i usługi?
AK: W przyszłości planujemy rozbudowę oferty tak, by w pełni zaspokoić potrzeby finansowe studenta. Jako lider kart kredytowych i kredytów w ogóle będziemy pracować nad przygotowaniem atrakcyjnej oferty kredytowej dla studentów.
Założeniem związanym z naszą ofertą dla studentów jest też to, by po zakończeniu nauki nadal byli oni aktywnymi klientami naszego banku. Dlatego będziemy chcieli promować fakt, że korzystali jako studenci z naszej oferty, proponując im już w „dorosłych” pakietach ofertę na atrakcyjnych warunkach.