PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćGość PR News: Pani Małgorzata Anczewska, dyrektor departamentu bankowości prywatnej Raiffeisen Bank Polska

Gość PR News: Pani Małgorzata Anczewska, dyrektor departamentu bankowości prywatnej Raiffeisen Bank Polska

Nasz gość 27.06.2006 (08:01)

Michał Macierzyński, PR News: Jak Raiffeisen Bank Polska ocenia perspektywy krajowego rynku private bankingu? Widać na nim ostatnio wyraźne ożywienie, oprócz banków coraz aktywniejsze są firmy doradztwa finansowego…
Małgorzata Anczewska, dyrektor departamentu bankowości prywatnej Raiffeisen Bank Polska: Rozwój rynku private banking w Polsce przebiega równolegle z rozwojem bazy klientów zamożnych, przyjmując dwa kierunki – elitarnej bankowości prywatnej oraz bardziej „masowego” private bankingu, co jest podyktowane obecną strukturą rynku.
Adresatami elitarnej bankowości prywatnej są klienci najbogatsi i najbardziej wymagający. Model ten wykorzystywany i reprezentowany jest przez banki międzynarodowe działające w Polsce. Jest to również ścieżka, którą podąża Raiffeisen Bank Polska, zapraszając klientów do programu Raiffeisen Club.
Drugi z kolei tor to rozwój oferty ukierunkowanej na obsługę masowych klientów zamożnych, gdzie szanse rozwoju są duże i dotyczą zdecydowanie większej liczby banków oraz firm z branży doradztwa finansowego, jak np. Xelion, AWD, Open Finance, nie stanowiących jednak zagrożenia – zarówno pod względem ofertowym, jak i pozyskiwania klientów oraz doradców – dla banków specjalizujących się w elitarnej bankowości prywatnej. Ta grupa usług różni się od klasycznego, solidnego private bankingu chociażby ze względu na mniejsze znaczenie kwestii prestiżowych i elementów podkreślających status społeczny.
Przy uwzględnieniu tych aspektów stworzony został elitarny program obsługi Raiffeisen Club, przygotowany z myślą o klientach, których oczekiwania i potrzeby wykraczają poza standardy zarówno w odniesieniu do usług bankowych, jak również form oraz poziomu ich świadczenia.

MM: Na czym polega specyfika Raiffeisen Club?
MA: Uwzględniając zróżnicowane i rosnące wymagania klientów, program Raiffeisen Club oferuje całkowitą dyskrecję, podejście pełne osobistego zaangażowania, rozwiązania dostosowane do potrzeb klientów i ich aspiracji finansowych. W ramach programu każdy klient ma zapewnioną profesjonalną opiekę doradcy bankowego, osoby odpowiedzialnej za prowadzenie spraw finansowych klienta, informowanie o najkorzystniejszych możliwościach lokowania kapitału i indywidualny dobór optymalnego pakietu usług. To doradca czuwa nad tym, aby klienci mieli pełną informację i komfort podejmowania decyzji finansowych.
Oferta Raiffeisen Club koncentruje się na efektywnym lokowaniu i pomnażaniu kapitału klientów. W ramach szerokiej oferty klienci mogą wybierać spośród produktów najlepiej odpowiadających ich zróżnicowanym potrzebom inwestycyjnym. Jednocześnie, ze względu na ewoluujące potrzeby, oferta ta jest stale uzupełniana o nowe, innowacyjne, nierzadko niekonwencjonalne korzystne sposoby inwestowania. Bank stwarza swoim klientom możliwość lokowania środków pieniężnych m.in. w formie: lokat negocjowanych, papierów wartościowych, krajowych i zagranicznych funduszy o różnych strategiach inwestycyjnych, zagranicznych papierów dłużnych, lokaty dwuwalutowej, inwestycyjnego ubezpieczenia na życie. W ofercie niepublicznej cyklicznie udostępniane są klientom nowoczesne strukturyzowane instrumenty finansowe w postaci certyfikatów emitowanych przez Raiffeisen Centrobank AG (RCB). Emitowane w różnych walutach i udostępniane przez Raiffeisen Bank Polska certyfikaty RCB łączą gwarantowaną w 100% ochronę kapitału z atrakcyjnymi potencjalnymi zyskami uzależnionymi od zachowania się cen akcji, ruchów wybranych indeksów giełdowych czy też kursów walut lub zmian na giełdach towarowych. Mimo zaawansowanej inżynierii finansowej, certyfikaty RCB pozostają bardzo prostym produktem, co więcej dostępnym już od małych kwot. Poza gwarancją kapitału i potencjałem wysokich zysków, dodatkowym atutem udostępnianych przez bank certyfikatów RCB jest wysoka płynność inwestycji, jak również brak opłat za zarządzanie – w momencie nabycia certyfikatów pobierana jest jedynie jednorazowa opłata manipulacyjna, której wysokość ustalana jest oddzielnie dla każdej emisji.

MM: Na ile istotne są w strategii banków działy bankowości prywatnej?
MA: Dla Raiffeisen Bank Polska segment klientów zamożnych jest bardzo perspektywiczny. Dlatego ciągle rozszerzamy naszą obecność na rynku elitarnego private bankingu, dzięki szerokiej ofercie inwestycyjnej, silnemu zespołowi doświadczonych doradców bankowych, pakietowi najwyższej jakości produktów i usług, a także wysokiej efektywności oraz skuteczności sprzedażowej. Świadczą o tym rezultaty osiągane przez bank w obszarze bankowości prywatnej, która zdobywa coraz większy udział w wynikach całej instytucji. Obserwujemy dynamiczny przyrost nie tylko liczby klientów zamożnych, która przekroczyła już poziom 4,6 tysiąca, ale także aktywów powierzanych bankowi przez klientów w celach inwestycyjnych. Wizerunek marki banku jako banku zagranicznego, wysoki standard i elastyczność oraz aktywne kadry zaangażowanych i lojalnych doradców bankowych pozwoliły na stworzenie stabilnych i silnych relacji z klientami.

nasz gość raiffeisen 2006-06-27
Redakcja PRNews.pl
Tagi: nasz gość raiffeisen

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców