PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćGość Przeglądu Finansowego Bankier.pl: Jan Krzysztof Bielecki, prezes Pekao SA

Gość Przeglądu Finansowego Bankier.pl: Jan Krzysztof Bielecki, prezes Pekao SA

Nasz gość 07.02.2008 (08:58)

Dla naszych klientów nowa sytuacja to są nowe, zwiększone możliwości, większa infrastruktura, lepsze produkty, to jest ciekawszy i bardziej funkcjonalny portal bankowości elektronicznej, to jest przynależność do jednej z największych grup w Europie z ambicjami bycia największą grupą bankową w Europie. Dla konkurentów oznacza to, że Bank Pekao jest silniejszym bankiem, niż był dotychczas.

W jaki sposób będziecie się teraz rozwijać i na który segment rynku będziecie zwracać szczególną uwagę?

Dla nas bardzo ważne jest rozwijanie się w kierunku grupy europejskiej, która świadczy usługi na całym kontynencie, by nasi klienci korporacyjni wszędzie mogli liczyć na pomoc przy robieniu biznesu. Takie transakcje zresztą już robimy, pomagając np. polskim przedsiębiorcom działać na Ukrainie. A równocześnie chcemy być najbardziej konkurencyjnym bankiem dla klientów indywidualnych z pełną odpowiedzialnością za to słowo.

Ze strony mediów i klientów pojawiają się zarzuty, że bank zbyt mało informuje o procesie fuzji. Czy Pana zdaniem słusznie i skąd takie opinie?

To prawda, mam świadomość, że informowaliśmy naszych klientów, a szczególnie przyszłych klientów w sposób niezbyt zadowalający. Wynikało to po prostu ze złożoności tej transakcji. My po prostu do wczoraj, do dnia rejestracji fuzji przez sąd rejestrowy, nie mieliśmy prawa dostępu do bazy danych klientów indywidualnych, do naszych obecnych już klientów. W związku z tym nie mogliśmy się do nich zwrócić i powiedzieć: Drodzy Państwo, bardzo się cieszymy, że już za miesiąc czy za dwa będziecie naszymi klientami, w związku z tym przygotowaliśmy dla was to i to. Tego nam nie wolno było zrobić. Mało tego, nie wolno było nam do wczoraj wejść do oddziału, który kupujemy, żeby go zobaczyć, jak on z bliska wygląda. To wszystko nam otwiera dopiero fuzja prawna.

Z przeprowadzonych obliczeń wynika, że oferta banku Pekao SA dla klientów detalicznych należy do jednej z najdroższych na rynku. Czy fuzja może coś w tym zakresie zmienić?

Przez ostatnie dwa lata nasze ceny nie ulegały zmianom, w związku z tym stawialiśmy się, w moim przekonaniu, coraz bardziej konkurencyjnym cenowo, bankiem na rynku polskim i tę pozycję chcemy utrzymać.

Z części partnerskiej Banku BPH ubyło już około 100 oddziałów. Dlaczego?

Ja jestem bardzo zadowolony, że ponad 300 agencji zechciało z nami kontynuować współpracę, i że u nich pojawi się nasze logo. Każdy przedsiębiorca, który chce prowadzić agencję bankowa w naszej sieci będzie mile widziany i do każdego będziemy podchodzić indywidualnie.

W jaki sposób bank chce zatrzymać klientów przejmowanych z BPH? Proces fuzji to dla nich duża zmiana, a konkurencja już zapowiada, że będzie chciała ich do siebie za wszelką cenę przyciągnąć.

My chcemy naszym klientom przekazać to, że jesteśmy solidnym bankiem, stabilnym i wiarygodnym partnerem, który również chce być konkurencyjny na polskim rynku. I to jest najlepsza metoda, żeby utrzymać dobrą współpracę. Dla nas jest oczywiste, że nie ma dobrego banku, bez dobrych klientów.

Jak będzie wyglądał proces łączenia obu instytucji z punktu widzenia klientów? Kiedy należy spodziewać się pełnej unifikacji obu organizmów?

Mam nadzieje, że chociaż dzisiaj mamy już do czynienia z fuzją prawną, to dla klientów proces ten będzie praktycznie niedostrzegalny, ponieważ jeśli zobaczą coś w najbliższych dniach, to raczej tylko przyjemne rzeczy: że zwiększyła się im sieć oddziałów i bankomatów. Wreszcie, że jest sympatyczna, ciepła kampania reklamowa pokazująca nowy bank. Natomiast techniczne zmiany dotyczące choćby rachunków, te wszystkie sprawy odłożyliśmy na przyszły rok. Przeprowadzimy je w taki sposób, żeby nasi klienci nie odczuli żadnych utrudnień.

Wybiera się Pan na Mistrzostwa Europy?

Chciałbym tam bardzo pojechać i zobaczyć polską drużynę ogrywającą rywali.

Źródło: Przegląd Finansowy Bankier.pl nr 2(2) 2 grudnia 2007


Artykuł pochodzi z archiwalnego numeru Przeglądu Finansowego Bankier.pl.


Chcesz otrzymywać aktualne informacje, nowe wywiady oraz podsumowanie najważniejszych wydarzeń mijającego tygodnia ze świata finansów?


Zapisz się na bezpłatną subskrypcję Przeglądu Finansowego Bankier.pl, by w każdy poniedziałek otrzymywać najnowszy numer naszego tygodnika.

Zapraszamy na http://www.bankier.pl/przeglad/!
2008-02-07
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Wakacje przez cały rok – tak zaczynają podróżować Polacy
08.07.2025 (08:37)

Wakacje przez cały rok – tak zaczynają podróżować Polacy

Rozpoczęły się letnie wakacje. Choć tradycyjnie kojarzą się z urlopem, rośnie liczba Polaków, którzy decydują się …

a 0 Festiwale, workation i wyprawy solo – nowa definicja wakacji 2025
08.07.2025 (08:35)

Festiwale, workation i wyprawy solo – nowa definicja wakacji 2025

Wakacje to dla Polaków już nie tylko plaża i leżak. Co drugi z nas planuje wyjazd na festiwal, niemal co czwarty… …

a 0 Duży spadek rat za auto. Co się dzieje?
08.07.2025 (08:33)

Duży spadek rat za auto. Co się dzieje?

Rzeczywiste raty za samochód zmniejszyły się w maju średnio o 167 zł, a w czerwcu były o 54 niższe niż przed dwoma …

a 0 Już ponad 6,5 miliona obywateli zastrzegło swój numer PESEL
08.07.2025 (08:28)

Już ponad 6,5 miliona obywateli zastrzegło swój numer PESEL

Obecnie zastrzeżonych jest ponad 6,5 mln numerów PESEL. Jak podkreślają znawcy tematu, to mniej niż ok. 20% …

a 0 Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w II kw. 2025 r.
08.07.2025 (08:25)

Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w II kw. 2025 r.

W II kw. 2025 r. decyzję o zmianie rachunku bankowego, z wykorzystaniem systemu Ognivo, podjęły 3 083 osoby. …

a 0 7 proekologicznych startupów wybrał PKO Bank Polski w programie Green Impact
08.07.2025 (08:22)

7 proekologicznych startupów wybrał PKO Bank Polski w programie Green Impact

PKO Bank Polski wybrał 7 startupów, które rozpoczną wdrożenia swoich rozwiązań w banku. To efekt kolejnej edycji …

PRNews.pl

Zobacz również

Karty eSIM będą dostępne w bankach. Historia zatacza koło

Karty eSIM będą dostępne w bankach. Historia zatacza koło

Dwa pierwsze podmioty z branży finansowej informują,…

Te banki odchodzą od obsługi kasowej w oddziałach

Te banki odchodzą od obsługi kasowej w oddziałach

Już niemal w jednej trzeciej placówek banków…

Nowy rekord bezgotówkowości. Zgadniecie, w którym kraju?

Nowy rekord bezgotówkowości. Zgadniecie, w którym kraju?

Najniższy w historii udział gotówki w transakcjach…

Sąd Apelacyjny stwierdził nieważność ponad tysiąca umów „frankowych” mBanku

Sąd Apelacyjny stwierdził nieważność ponad tysiąca umów „frankowych” mBanku

Sąd Apelacyjny w Łodzi stwierdził nieważność ponad…

Tylko w aplikacji. Nowy gracz na rynku kredytów ratalnych

Tylko w aplikacji. Nowy gracz na rynku kredytów ratalnych

Raiffeisen Digital Bank wchodzi na rynek z…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

e_s_g:

"...a rzeczywistymi działaniami przedsiębiorców na rzecz zrównoważonego rozwoju (ESG)..." - nie ma znaku …

śr., 25 cze 2025 (07:50) • Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY

Iwo:

Konto oszczędnościowe Cyfrowy Zysk. Teraz oprocentowanie dla środków do 50 000 jest 7,2%, …

śr., 11 cze 2025 (12:29) • BOŚ uruchamia mobilne konto oszczędnościowe „Cyfrowy Zysk”. Proponuje 8,1 proc.

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców