Mmd Corporate, Public Affairs and Public Relations Consultants, która od 2006 roku należy do Huntsworth, międzynarodowej grupy public relations notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, połączyła się z Trimedia i Grayling. Powstała globalna firma działająca pod nazwą Grayling. Po blisko 15 latach obecności w Polsce i w regionie Europy Środkowej i Wschodniej marka Mmd znika z rynku.
Po styczniowej fuzji Grayling stał się drugą największą na świecie niezależną firmą doradczą działającą w obszarze komunikacji. Specjalizuje się w usługach z zakresu Public Relations, Public Affairs, relacjach inwestorskich oraz eventach. Globalnie zatrudnia 900 konsultantów w 70 biurach w 40 krajach na świecie. Łączne przychody połączonych trzech firm przekraczają 100 milionów €.
“Grayling oznacza zupełnie inne myślenie w zmieniającym się świecie. Dzisiaj klienci poszukują nowego rodzaju firm doradczych, które byłyby w stanie zaspokoić ich potrzeby generowane przez ciągle zmieniające się okoliczności gospodarcze i biznesowe. Grayling ma ambicję złożyć ofertę, której główną cechą będzie collective intelligence, czyli taki rodzaj doradztwa, który czerpie z wielorakich doświadczeń wypracowanych w różnych obszarach geograficznych i w ramach rozmaitych praktyk sektorowych” – powiedział Michael Murphy, CEO Graylinga.
“Rola Polski w dyplomacji, polityce, ekonomii i kulturze rośnie zarówno w Europie, jak i na świecie. Jako międzynarodowa, globalna firma, a przy tym polska agencja i lokalny gracz na rynku PR możemy zaoferować unikalne wsparcie dla globalnych firm działających w Polsce oraz polskich firm, które mają ambicję na ekspansję zagraniczną” – powiedział Olivier Riviere, Dyrektor Regionalny Graylinga na Polskę i kraje nadbałtyckie.
Warszawskie biuro Graylinga zatrudnia 30 konsultantów. Ma w swoim portfolio takich klientów jak: GE, GE Energy, ArcelorMittal Poland, Google, LG, easyJet, Skype, Axis, BBC, NBC Universal, New Yorker, Vodafone. Powstało na fundamencie firmy Mmd, która rozpoczęła działalność w Polsce w 1996 roku. Mmd pod koniec 2006 roku, wraz z 17 biurami Mmd z Europy Środkowej i Wschodniej została przejęta przez Hunthsworth. Wartość transakcji wyniosła wówczas 12 mln funtów.
Źródło: Grayling