Podczas uroczystej gali w Pałacu Prymasowskim, która miała miejsce 26 listopda w Warszawie zostały ogłoszone wyniki konkursu „Sztuka cenniejsza niż złoto”. To projekt prowadzony przez Narodowy Bank Polski i fundację Commitment to Europe Arts&Business mający na celu promocję współpracy między światem kultury i biznesu.
W konkursie nagradzane są instytucje finansowe, które podejmują ciekawe inicjatywy prokulturalne. Allianz Polska otrzymał nagrodę w kategorii „Wydarzenie roku” za współpracę z Teatrem Roma przy wystawieniu „Upiora w Operze”. Nagrodę wręczyli prezes NBP Sławomir Skrzypek i prezes fundacji Agata Podczaska.
– Narodowy Bank Polski z racji obowiązujących go ograniczeń sam nie może angażować się w sponsorowanie wydarzeń kulturalnych. Dlatego chcemy promować i zachęcać inne instytucje finansowe, by choć drobną częścią swoich zysków wspierały Polska kulturę – mówił podczas uroczystości prezes Sławomir Skrzypek.
Grupa Allianz od początku swojej działalności na polskim rynku wspiera ważne inicjatywy społeczne i kulturalne, wybierając takie przedsięwzięcia, które uszlachetniają rzeczywistość, twórczo ją przekształcają i pozostawiają trwały ślad w kulturze. Nominacje do nagród w konkursie „Sztuka cenniejsza niż złoto”, oprócz zwycięskiego spektaklu „Upiór w operze”, zdobyły jeszcze konkurs „Krakowskie Nagrody Allianz – Kultura, Nauka, Media” w kategorii Inicjowanie działań prokulturalnych oraz fundowane przez Allianz Polska Feliksy Warszawskie w kategorii Partnerstwo Arts&Business. Grupa Allianz Polska została też nominowana do nagrody Sponsora Kultury 2009.
– Ten projekt to ciekawa inicjatywa pokazująca, że współpraca między biznesem a światem kultury jest potrzebna i może przynieść korzyści obu stronom. Biorąc udział w projekcie chcemy to udowodnić na własnym przykładzie. Być może dzięki temu kolejne firmy dołączą do grona mecenasów sztuki, co w tych trudnych dla instytucji kulturalnych czasach jest szczególnie ważne – mówi Paweł Dangel, prezes Grupy Allianz Polska.
Źródło: Allianz Bank