Grupa Ubezpieczeniowa Europa w ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. wypracowała blisko 44 mln zł zysku i zebrała 782 mln zł składki przypisanej brutto (wg PSR). Strategia oparta na pozyskiwaniu nowych kanałów sprzedaży oraz profilowaniu oferty dla partnerów biznesowych przynosi wymierne efekty. Spółki Europy osiągnęły bardzo dobre wyniki sprzedaży m.in. w segmencie ubezpieczeń do kredytów hipotecznych, leasingu oraz ubezpieczeń o charakterze inwestycyjnym.
W pierwszym półroczu 2016 r. Towarzystwo Ubezpieczeń Europa wypracowało 176 mln zł składki przypisanej brutto (wg MSR i PSR) oraz osiągnęło 35 mln zł zysku, tj. o 15 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. (wynik netto bez uwzględnienia otrzymanej dywidendy). Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa zwiększyło sprzedaż o 60 proc., uzyskując 606 mln zł składki wg PSR (i odpowiednio 527 mln zł wg MSR). Wynik finansowy netto spółki wyniósł 9 mln zł.
– Lata doświadczeń w bancassurance sprawiają, że wiemy jak omijać rafy i płynąć do przodu mimo zawirowań na tym rynku. Współpraca dystrybucyjna z bankami pozostaje naszym najważniejszym biznesem. Jednocześnie systematycznie budujemy drugi filar, tworząc ofertę dla partnerów pozabankowych oraz produkty, które klienci kupują samodzielnie na naszej stronie internetowej i za pośrednictwem porównywarek. Internet przestał być tylko źródłem informacji o ubezpieczeniach, a staje się efektywnym narzędziem dystrybucji – mówi Marat Nevretdinov, wiceprezes Grupy Ubezpieczeniowej Europa.
TU Europa – wzrosty w kluczowych segmentach
TU Europa konsekwentnie rozwija dystrybucję produktów komplementarnych do oferty leasingowej, skierowanych do małych i średnich przedsiebiorstw. Przyczyniło się do tego konsekwentne budowanie relacji biznesowych z dotychczasowymi partnerami oferującymi produkty Europy oraz pozyskanie do współpracy nowych podmiotów. Spółka majątkowa przygotowując ofertę mocno ją indywidualizuje, tak aby przedsiębiorcy korzystający z usług danej firmy leasingowej czy banku otrzymywali produkty dostosowane do ich realnych potrzeb. Firmy MSP oraz przedsiębiorcy biorący w leasing pojazdy bądź maszyny mogą korzystać z bogatej oferty produktowej Grupy Europa, m.in. ubezpieczenia ochrony prawnej, GAP, ubezpieczenia mienia czy ubezpieczenia utraty zysku.
W I półroczu spółka majątkowa zwiększyła sprzedaż ubezpieczeń dołączanych do kredytów hipotecznych. Wzrostowi temu sprzyja ożywienie na rynku kredytów, wynikające z wdrażania programów rządowych jak np. Mieszkanie dla młodych.
W spółce majątkowej istotny udział w przypisie ma także dystrybucja ubezpieczeń w branżach pozafinansowych. Firma kontynuuje sprzedaż przedłużonych gwarancji na sprzęt zakupiony w sieciach RTV i AGD oraz ubezpieczenia wyświetlaczy smartfonów i tabletów dla klientów sieci komórkowych. Spółka rozszerzyła także sieć sprzedaży ubezpieczeń turystycznych nawiązując współpracę z nowymi biurami podróży oraz z porównywarkami ubezpieczeń, poprzez które oferuje swoje polisy podróżne, m.in. Travel World i ubezpieczenie kosztów rezygnacji.
Tegoroczną nowością TU Europa jest ubezpieczenie OC w życiu prywatnym, które klienci kupują na stronie www.tueuropa.pl. W ostatnich tygodniach firma wprowadziła do oferty w kanale online kolejną propozycję – ubezpieczenie ochrony tożsamości, zabezpieczające interesy prawne osób, których dane osobowe mogą zostać wykorzystane w nielegalny sposób.
TU Europa dynamicznie weszło w segment polis sportowych i zaczęło ubezpieczać uczestników imprez masowych, m.in. najbardziej prestiżowych zawodów triathlonowych w Polsce Herbalife Ironman 70.3 Gdynia. Równolegle sponsoruje także liczne imprezy biegowe. Zawodnicy korzystają ze specjalnie przygotowanego ubezpieczenia NNW Sport. Zapewnia ono ochronę w przypadku kontuzji, gdyż wypłacone odszkodowanie umożliwia podjęcie efektywnego leczenia i rekonwalescencji. Oprócz polisy grupowej, uczestnicy imprez sportowych mogą skorzystać z licznych opcji dodatkowych, m.in. z ubezpieczenia kosztów rezygnacji czy sprzętu sportowego. Polisę NNW Sport można kupić także indywidualnie na stronie internetowej TU Europa. Jest ona przeznaczona zarówno dla amatorów, osób wyczynowo uprawiających sport, jak i zawodowców. W zależności od potrzeb klienci sami decydują, przez jaki okres chcą korzystać z ochrony – przez cały rok, jeden sezon lub tylko podczas imprezy sportowej.
TU na Życie Europa – nowe rozwiązania inwestycyjne
TU na Życie Europa intensywnie rozwija dystrybucję w segmencie ubezpieczeń na życie w UFK. Ich sprzedaż w stosunku do I półrocza ub.r. wzrosła aż 2,5-krotnie. Taki wzrost był możliwy wyłącznie w oparciu o zbudowanie zupełnie nowych rozwiązań produktowych z prostą strukturą opłat, niskim poziomem dodatkowych kosztów oraz możliwością rezygnacji w dowolnym czasie.
Jednocześnie od marca spółka pracowała nad dostosowaniem swoich produktów do obowiązującej od lipca tego roku rekomendacji KNF w zakresie badania adekwatności ubezpieczeń o charakterze inwestycyjnym do potrzeb i możliwości klientów.
– Obecnie spółka życiowa oferuje ubezpieczenia z UFK ze składką jednorazową skierowane do różnych segmentów klientów. Największą popularnością cieszą się produkty, które z jednej strony umożliwiają dostęp do szerokiej gamy funduszy, a z drugiej dają możliwoś
alokowania środków do specjalnie sprofilowanych portfeli modelowych. Szczególnie cieszy fakt, że wśród głównych zachęt klienci wymieniają dobre wyniki inwestycyjne produktów, które wprowadziliśmy w ostatnim czasie – mówi Marat Nevretdinov.
Istotny udział w strukturze przychodów TU na Życie Europa mają ubezpieczenia ochronne na życie oferowane przy kredytach hipotecznych. Na znaczeniu zyskuje możliwość posiadania polisy, która nie tylko zabezpieczy zobowiązania kredytobiorcy wobec banku, ale także zapewni odszkodowanie jego najbliższym w przypadku niespodziewanych zdarzeń losowych.
W I półroczu br. TU na Życie Europa zadebiutowało na 3. pozycji w pierwszym odczycie rankingu „Instytucja Roku 2016” w kategorii „Zdalne kanały kontaktu”. Ranking, stworzony przez ekspertów portalu mojebankowanie.pl, bada jakość obsługi w bankach, towarzystwach ubezpieczeniowych i telekomach. Wysoka 3. pozycja spółki potwierdza, jak dużą wagę przykłada firma do poziomu obsługi klienta.