Spółdzielcze Grupa Bankowa uruchomiła na swojej stronie internetowej www.sgb.pl specjalną zakładkę poświęconą pomocy dla wszystkich klientów, którzy ucierpieli z powodu pandemii koronawirusa.
Pod hasłem „Wszystko, co musisz wiedzieć” znajdują się najważniejsze informacje dotyczące zasad korzystania z Tarczy Antykryzysowej oraz opisy rozwiązań finansowych, na które mogą liczyć klienci banków SGB. I tak:
1. W odniesieniu do klientów indywidualnych Spółdzielcza Grupa Bankowa umożliwia odroczenie spłat kredytów na okres do 3 miesięcy, stosując odformalizowane, przyśpieszone procedury rozpatrywania wniosków. W tym celu uruchomiony został cały potencjał obsługi elektronicznej – możliwość składania wniosków online, informacje szczegółowe na stronach www i pod dedykowanymi numerami telefonów, a także na infolinii SGB-Banku SA pod numerem telefonu: 800 888 888;
2. W odniesieniu do przedsiębiorców Banki Spółdzielcze SGB stosują liczne ułatwienia w obsłudze zobowiązań kredytowych, w tym przesunięcie spłat kredytów obrotowych i zawieszenie spłat rat kapitałowych od 3 do 6 miesięcy, ale nie później niż do dnia 30 września 2020 roku, możliwość wydłużenia okresu umowy kredytowej oraz zawieszenia spłat odsetek – w indywidualnie rozpatrywanych przypadkach.
Banki nie pobierają opłat za przyjęcie i rozpatrzenie wniosków dotyczących zawieszenia spłat.
W swoim serwisie informacyjnym poświęconym walce z pandemią SGB umieszczać będzie kompendium wiedzy na temat programu Tarczy Finansowej, w ramach którego rząd uruchamia kwotę ponad 75 miliardów wsparcia dla przedsiębiorstw.
Na stronie www.sgb.pl znajdują się wszystkie wnioski do pobrania, pełna oferta Banków Spółdzielczych na czas kryzysu – dla osób fizycznych, mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, a także adresy kontaktowe oraz numery do infolinii, która służy konsumenckiemu wsparciu.
Strona zawiera też wiele innych praktycznych informacji np. jak nie paść ofiarą oszustwa „na koronawirusa”, jak dbać o siebie w czasach pandemii. Informacje są na bieżąco uaktualniane.
Źródło: SGB