– Jestem przekonany, że wspólne i zdecydowane działania przedsiębiorców, wspierane przez administracje publiczną i organizacje pozarządowe, wyraźnie poprawią bezpieczeństwo i przestrzeganie prawa w sieci. Jest to istotne zwłaszcza dla rozwoju oraz edukacji dzieci i młodzieży, coraz intensywniej korzystających z internetu – powiedział Ireneusz Piecuch, Członek Zarządu TP ds. Strategii Korporacyjnej i Rozwoju Biznesu.
Inicjatywa Grupy TP przewiduje, że firmy oferujące usługi dostępu do internetu, transmisji danych lub hostingu wspólnie z organizacjami administracji publicznej oraz instytucjami pozarządowymi wypracują szybkie i skuteczne procedury walki z nielegalnymi treściami oraz zachowaniami w internecie. Następnie dobrowolnie zobowiążą się do przestrzegania ustanowionego standardu.
Utworzenie Kodeksu Etyki Internetu nawiązuje do prowadzonych już działań Grupy TP, a także innych podmiotów, w szczególności Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania, w zakresie poprawy bezpieczeństwa w telekomunikacji.
We wrześniu br. TP rozpoczęła własną kampanię edukacyjną „Bezpieczne Media”. Firma wydała bezpłatny poradnik dla rodziców, który w przystępny sposób wyjaśnia jak zapewnić dziecku bezpieczeństwo podczas korzystania z internetu i telefonu lub oglądania telewizji. Poradnik jest dostępny w salonach TP w całym kraju, można go też ściągnąć ze strony: www.bezpiecznemedia.tp.pl
Ponadto w Grupie TP działa specjalny zespół informatyczny, którego zadaniem jest podnoszenie poziomu bezpieczeństwa infrastruktury i komunikowania się społeczności internetowej TP (www.tp.pl/prt/tpcert).