PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościHandel mobilny w Polsce rośnie 3 razy szybciej niż e-commerce ogółem

Handel mobilny w Polsce rośnie 3 razy szybciej niż e-commerce ogółem

Wiadomości 10.03.2015 (06:37)

Najnowsze międzynarodowe badanie PayPal i Ipsos wykazuje, że handel mobilny rośnie w Polsce trzykrotnie szybciej niż cały sektor e-commerce. Od 2013 do 2016 roku, średnia roczna stopa wzrostu handlu mobilnego w Polsce wyniesie 32,8%, w porównaniu do 10,4% wzrostu w przypadku e-handlu ogółem (uwzględniającego już handel mobilny). Badanie obejmujące swym zasięgiem 22 rynki i ponad 17,500 konsumentów umożliwia również wskazanie najlepszych praktyk w handlu mobilnym oraz zidentyfikowanie licznych możliwości dla polskich przedsiębiorców.

Szacowany i przewidywany wzrost handlu mobilnego i online w Polsce
w latach 2013-2016 (w milionach złotych). 
Przez ostatnie kilka lat moglibyśmy obserwować stabilny wzrost obu sektorów. W przypadku rynku mobilnego, od 2013 roku widoczne jest stałe zwiększanie się poziomu zaangażowania konsumentów – od prawie 1,5miliarda złotych wydanych w 2013 roku, do prawie 3,5 miliarda przewidywanego na rok 2016. Tak znacząca zmiana (+35% w samym 2014 r.), wymusza pytanie o preferencje i zwyczaje konsumentów, tak intensywnie zmieniające oblicze e-commerce w Polsce.

Co kryje się za mobilną rewolucją?


Zaawansowanie technologii otwiera przed e-handlem zupełnie nowe możliwości, dostępne dziś dla każdego – ponad granicami państw, w każdym miejscu na świecie, o każdej porze i przez każde urządzenie. Smartfony i tablety są relatywnie nowymi udogodnieniami w e-handlu, ale konsumenci korzystają z nich już w pełni świadomie. Zgodnie z wynikami badania,26% polskich kupujących online w ciągu 12 miesięcy robiło zakupy za pomocą smartfona, a 16% na tablecie.

Co więcej, urządzenia mobilne nie służą konsumentom tylko do zakupów, ale także do poszukiwania dodatkowych informacji z nimi związanych. 37% polskich użytkowników smartfonów poszukiwało informacji o sklepie lub firmie, 27% czytało na telefonach recenzje lub opinie innych klientów, a 22% porównywało na nim ceny będąc już w sklepie.

Konsumenci doceniają wygodę i prostotę aplikacji służących do dokonywania płatności mobilnych. Największą zaletą płacenia przez aplikację jest ich zdaniem wygoda (stwierdziło tak 46% respondentów), 39% wybiera szybkość, a dla 26% największą wygodą jest brak konieczności noszenia ze sobą fizycznego portfela. Innymi atrybutami aplikacji postrzeganymi jako zalety są: możliwość przypomnienia o zniżkach i kuponach (opcja wybrana przez 22% użytkowników smartfonów lub tabletów), otrzymywanie natychmiastowego potwierdzenia płatności (21%) oraz trzymania w jednym miejscu wszystkich dowodów zakupu, niezbędnych do ewentualnych zwrotów (20%). Nie powinniśmy się więc dziwić, że siłą napędową handlu mobilnego są młodzi dorośli: 59% globalnych zakupowiczów mobilnych ma od 18 do 34 lat. W przypadku wszystkich nabywców online stanowią oni 44%.


Zalety używania aplikacji mobilnych (%)

Rewolucja w m-handlu ma miejsce nie tylko dzięki nowym urządzeniom i aplikacjom, ale także za sprawą wysokiej jakości platformom umożliwiającym dokonywanie szybkich i bezpiecznych płatności mobilnych. Pośród wielu opcji, najpopularniejszym sposobem płatności w Polsce jest PayPal, wybierany przez 28% użytkowników smartfonów i 16% właścicieli tabletów.

Preferowany sposób płatności mobilnych (%)

Płatności mobilne to teraźniejszość e-handlu, a Polacy szybko uczą się czerpać z tego faktu korzyści. Cieszymy się widząc, że Polacy biorą udział w kształtowaniu pierwszej mobilnej ery w handlu, z coraz większą ilością konsumentów wykorzystujących do zakupów smartfony i tablety oraz m-handlem rosnącym trzykrotnie szybciej niż e-commerce ogółem-mówi Damien Perillat, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. 

Co można zrobić lepiej?


„Mobilność” staje się jednym z najważniejszych elementów codzienności, a co za tym idzie, płatności na smartfonach i tabletach muszą stawać się jeszcze prostsze, bardziej intuicyjne i bezproblemowe. Polacy nie boją się innowacji i lubią kupować online, ale w dalszym ciągu zdarza im się wybierać bardziej klasyczne rozwiązania. Największą przeszkodą na drodze do jeszcze szybszego rozwoju handlu mobilnego jest fakt, iż konsumenci nie dostrzegają w pełni jego przewagi nad zakupami na urządzeniach z większymi ekranami.

Jako główną wadę zakupów i płatności mobilnych, użytkownicy smartfonów w Polsce postrzegają niewygodę samego procesu i dlatego do zakupów wybierają chętniej takie urządzenia jak komputer czy laptop (twierdzi tak 52% kupujących online, którzy posiadają smartfona, ale nie używają go do zakupów online). Co ważniejsze, tacy użytkownicy rzadko mają potrzebę kupienia czegoś „po drodze” (32% stwierdza, że jest to główny powód nie kupowania online), a aż 25% z nich nie postrzega procesu zakupów mobilnych na swoim urządzeniu jako przyjaznego użytkownikowi Ewolucja rynku online jest wspierana przez coraz większą liczbę stron internetowych, które stanowią najpopularniejsze medium dla e-zakupów: w ciągu ostatnich 12 miesięcy, 69% polskich kupujących przez smartfony kupowało online posługując się przeglądarką, a tylko 35% aplikacją.

* Przytoczone globalne dane stanowią średnia z 22 badanych rynków i nie biorą pod uwagę ważonej wielkości populacji.

1 Badanie Ipsos na zlecenie PayPal, przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 800 (łącznie 17 519) dorosłych użytkowników (w wieku 18+), którzy posiadają/korzystają z urządzenia z dostępem do internetu, w 22 krajach (Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Włochy, Hiszpania, Holandia, Szwecja, Norwegia, Dania, Polska, Turcja, Rosja, Izrael, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Stany Zjednoczone, Kanada, Brazylia, Meksyk, Chiny, Australia). Wywiady zostały przeprowadzone internetowo, w dniach 9 września – 3 listopada 2014:
w Polsce pomiędzy 7 i 31 października na próbie 787 użytkowników. Metodologia obejmowała internetowy kwestionariusz ilościowy. Dane zostały zważone pod kątem znanej częstotliwości zakupów kupujących online we wszystkich krajach i profilu demograficznego użytkowników internetu w 7 krajach.

* Ipsos przeanalizował relacje pomiędzy kluczowymi wskaźnikami makroekonomicznymi, takimi jak: rozwój populacji całkowitej i internetowej (źródło: Bank Światowy), rozwój PKB (źródło: Bank Światowy), rozwój sprzedaży detalicznej i online (źródło: prognozy gospodarcze OECD i PWC), oraz dane z badań (penetrację i średnie wydatki na osobę), aby oszacować przewidywaną wielkość przyszłych kategorii wydatków.

2015-03-10
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców