„Jesteśmy bardzo zadowoleni z dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w 2004 roku, który jest wynikiem zdecydowanie powyżej trendu rozwoju polskiego rynku. Dzięki temu umocniliśmy naszą pozycję i udziały rynkowe w kilku strategicznych dla Henkla kategoriach.” – powiedział Bernd Wasserrab, Prezes Henkel Polska S.A.
Źródła sukcesu finansowego 2004
Pomimo dużej konkurencji na rynku i szerokiej oferty produktowej polscy konsumenci w ubiegłym roku często decydowali się na zakup produktów oferowanych przez Henkel Polska. W 2004 roku detergentowe marki Henkla zdobyły najwyższe w historii udziały rynkowe. Według danych MEMRB (wrzesień-październik 2004) proszek Persil, który jest liderem segmentu premium, miał 10,6%-owy udział w rynku. Płyn do płukania Silan oraz płyn do mycia naczyń Pur na koniec roku 2004 także odnotowały rekordowo wysokie udziały rynkowe w wysokości odpowiednio 19,8% oraz 15,4% (MEMRB listopad-grudzień 2004). Kolejnym sukcesem Henkla na rynku polskim był płyn do mycia okien Clin, który w 2004 roku zdobył pozycję lidera w swojej kategorii i na koniec roku osiągnął najwyższe w historii udziały rynkowe 27,3% (MEMRB listopad-grudzień 2004).
Dwucyfrowy wzrost sprzedaży odnotował w ubiegłym roku dział chemii budowlanej. W jego ramach spektakularny sukces odniosła kategoria farb i tynków mokrych Ceresit, której sprzedaż w porównaniu z 2003 rokiem zwiększyła się aż o 70%.
Na sukcesy Henkla na rynku chemii budowlanej wpływa bardzo dobra pozycja i reputacja marek Ceresit i Thomsit. W badaniu „Najbardziej znane i najlepsze marki budowlane”, którego wyniki zostały ogłoszone w styczniu 2005 roku, Ceresit uzyskał miano najlepszego produktu budowlanego w kategoriach: tynki, ocieplenia oraz kleje i fugi. Badanie wykonała firma ASM Centrum Badań i Analiz Rynku na 1000-siącu losowo wybranych firm wykonawczych.
Rok 2004 przyniósł również dwucyfrowy wzrost sprzedaży w dziale technologii przemysłowych. Na sukces złożyło się m.in. nowe podejście biznesowe circle the customer, które miało na celu zwiększenie efektywności komunikacji i zakresu współpracy z klientami. Otrzymali oni pełniejszy i szybszy dostęp do oferty firmy zawierającej ponad 2000 specjalistycznych produktów do klejenia, uszczelniania, zabezpieczania powierzchni, etc. Produkty działu technologii przemysłowych cieszą się dużym uznaniem rynkowym również dzięki profesjonalnemu doradztwu technicznemu, które pozwala precyzyjnie dopasować ofertę Henkla do konkretnych potrzeb i możliwości klienta.
Wyniki finansowe Henkel Group w 2004
Bardzo dobre wyniki w Polsce wpisują się w bardzo dobry wynik całej Grupy Henkla. W 2004 roku firma zwiększyła zarówno sprzedaż, jak i zysk operacyjny. W ubiegłym roku Henkel zrealizował sprzedaż na poziomie 10,6 mld euro, co oznacza wzrost o 12,3% w porównaniu do 2003 roku. Zysk operacyjny (EBITA) wyniósł 1 mld euro, czyli o 19,6% więcej niż w roku ubiegłym. „Pomimo dużej konkurencyjności globalnego rynku, 2004 był dobrym rokiem w działalności Henkla. Osiągnęliśmy zakładane cele sprzedażowe i umocniliśmy nasze marki na poszczególnych rynkach.” – powiedział Ulrich Lehner, Prezes Henkel Group.
Wyniki finansowe Henkel CEE w 2004
W 2004 roku w Regionie Europy Środkowej i Wschodniej (Henkel CEE), do którego również należy Polska, przychody firmy osiągnęły poziom 1,144 mld euro, co stanowi 14%-owy wzrost (11,4% po uwzględnieniu różnic kursowych) w stosunku do roku 2003. Zysk operacyjny wyniósł 123,2 mln euro, o 22% więcej (10,1% po uwzględnieniu różnic kursowych) w stosunku do 2003 roku.
„Henkel korzysta z olbrzymich możliwości rynkowych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Europa Wschodnia jest rynkiem postępującego wzrostu. Region ten, osiągający blisko pięcioprocentowy wskaźnik PKB, stanowi jeden z niewielu tak szybko rozwijających się miejsc na świecie.” – powiedział Günter Thumser, nowy Prezes Henkel CEE.