„Przyznając to wyróżnienie po raz czwarty z rzędu polscy konsumenci potwierdzają, jak dużym zaufaniem obdarzają markę Hortex i produkty firmy oraz to, że doceniają nasze nowe propozycje” – stwierdził Wojciech Planer.
W najnowszym badaniu Reader’s Digest uczestniczyło blisko 25 tys. konsumentów, w tym 1,4 tys. Polaków. W badaniu respondenci wybierali najbardziej zaufane marki w 20 ogólnoeuropejskich kategoriach wspólnych dla wszystkich krajów oraz w 10 kategoriach lokalnych. Złota statuetka European Trusted Brands oznacza, że dana marka otrzymała największą liczbę spontanicznie oddanych głosów.
Hortex, którego marka zwyciężyła w Polsce w kategorii „soki i napoje”, uzyskał 32% wskazań, to jest wyraźnie więcej niż w ostatnim badaniu, gdy największym zaufaniem obdarzyło go 24% respondentów. Na drugim miejscu w tej kategorii znalazła się Pepsi Cola. W pierwszej edycji badania kategoria „soki i napoje” nie występowała, natomiast w drugiej, trzeciej, czwartej i piątej – tegorocznej edycji, zwyciężała niezmiennie marka Hortex.
„Bardzo cieszymy się z rosnącego zaufania do marki Hortex. Odbieramy je jako potwierdzenie przyjętej przez nas polityki rozwoju opartej o tradycyjnie dobrą jakość kojarzoną z marką Hortex i innowacyjność w zakresie produktów, smaków i opakowań” – dodał Wojciech Planer.
Hortex systematycznie zwiększa sprzedaż, która przez ostatnie kilkanaście miesięcy rośnie w tempie ok. 20% rocznie; rosną także udziały Horteksu w rynku. Sposobem na utrzymanie tego trendu są m.in. nowe produkty, takie jak wprowadzana do sprzedaży linia Hortex Party – gama czterech napojów o niespotykanej dotąd na rynku formule i efektownych opakowaniach. Druga nowa linia, z którą firma mocno wchodzi w segment produktów dla dzieci to Hortex Leon – kompozycje 100% soków, które jako jedyne w kategorii otrzymały pozytywną opinię Centrum Zdrowia Dziecka.
Wśród marek – zwycięzców w kategoriach związanych z przemysłem spożywczym w Polsce znalazły się (w kolejności alfabetycznej): Dr. Oetker (ciasta i desery w torebce – kategoria lokalna), Hortex (soki i napoje – kategoria europejska), Knorr (przyprawy i sosy – kategoria lokalna), E. Wedel (słodycze i wyroby cukiernicze – kategoria lokalna), Winiary (produkty żywnościowe – kategoria lokalna) oraz Żywiec Zdrój (woda – kategoria lokalna). Wśród kategorii związanych z przemysłem spożywczym marka Hortex była jedyną marką, która zwyciężyła w kategorii ogólnoeuropejskiej.
W Europie we wszystkich 14 krajach najwięcej wskazań otrzymały marka Nokia w kategorii „telefon komórkowy” oraz marka Nivea w kategorii „krem do twarzy”. W 13 na 14 krajów objętych badaniem zwyciężyła marka Visa, która była najczęściem wybierana w kategorii „karty płatnicze”.
Hortex, główny przetwórca warzyw i owoców w Polsce to także potentat na krajowym rynku mrożonek, gdzie jego udział wynosi 46%.