Janusz Dedo, nowy szef HSBC Polska ujawnił, że bank planuje ekspansję na rynkach obsługi przedsiębiorstw, detalicznym i kredytów konsumpcyjnych.
Rob Carver, dyrektor zarządzający bankowością korporacyjną HSBC poinformował, że bank chce zająć pierwszą pozycję w Polsce w obsłudze rozliczeń międzynarodowych. Obsługa handlu zagranicznego będzie jednym z kluczowych obszarów, w którym oferta banku ma przyciągnąć nowych klientów
Jeszcze w tym roku powinna być gotowa nowa strategia ekspansji na rynku detalicznym. Bank zaoferuje wyspecjalizowane produkty klientom z segmentu średniego i wyższego. Chce zaproponować takie produkty, których jeszcze nie ma konkurencja, np. przekazy międzynarodowe. Na rynku kredytów konsumpcyjnych HSBC oferuje obecnie przede wszystkim kredyty ratalne we współpracy z dużymi sieciami handlowymi, np. IKEA czy Zepterem, karty kredytowe oraz kredyty gotówkowe. Bank szykuje już nową strategię, która ma mu umożliwić osiągnięcie czołowej pozycji na rynku kredytów konsumpcyjnych.