Grupa HSBC otwiera globalne centrum ds. cyberbezpieczeństwa w Polsce. Będzie ono zlokalizowane w Krakowie, a do jego zadań będzie należało monitorowanie aktywności i wykrywanie zagrożeń w skali globalnej. Centrum to, dzięki wykorzystaniu kombinacji ludzkiej i sztucznej inteligencji, będzie chronić Grupę HSBC i klientów tej instytucji przed cyberatakami.
Zespół nowo powstającej jednostki ma liczyć 50 pracowników, od początkujących analityków po doświadczonych menedżerów. Dołączą oni do grona ekspertów ds. IT zatrudnionych przez HSBC
w Krakowie, składającego się już z ok. 600 osób.
Komentując decyzję o lokalizacji tego centrum w Krakowie, T.J. Campana, globalny szef operacji w zakresie cyberbezpieczeństwa w Grupie HSBC, powiedział: „Krakowskie uczelnie sprawiają, że miasto to jest oczywistym wyborem dla instytucji, której zależy na pozyskaniu utalentowanych profesjonalistów z zakresu IT. HSBC zatrudnia już kilkuset specjalistów od technologii w naszym globalnym centrum usług w stolicy Małopolski i mamy bardzo poważne plany dotyczące dalszego zwiększania naszej obecności na lokalnym rynku w tym obszarze”.
„Cyberprzestępczość jest rosnącym zagrożeniem dla całej globalnej gospodarki, w tym dla sektora finansowego. Ataki stają się coraz częstsze, a przestępcy korzystają z coraz bardziej wyrafinowanych narzędzi oraz ze wsparcia zorganizowanych grup przestępczych i cyberterrotystów. HSBC traktuje to zagrożenie i swoją rolę w obronie banku i naszych klientów przed cyberprzestępczością bardzo poważnie”, dodał T.J. Campana.
Globalne centrum ds. cyberbezpieczeństwa będzie działało w ramach globalnego centrum usług HSBC z siedzibą w Krakowie przy ul. Kapelanka 42A. Świadczy ono usługi (z zakresu m.in. IT, finansów, modeli zarządzania ryzykiem, operacji, zarządzania projektami) na rzecz spółek z Grupy HSBC z 27 krajów i jest jednym z najdłużej funkcjonujących centrów usług stworzonych przez kapitał zagraniczny w Polsce (powstało w 2007 roku). Nowo powstający zespół to kolejna jednostka o międzynarodowym zasięgu działalności stworzona w 2018 roku w polskich strukturach HSBC. W ostatnim czasie, w Warszawie, postał „CEE-China Desk”, którego celem jest wspieranie klientów korporacyjnych i instytycjonalnych banku w rozwoju współpracy biznesowej na linii Europa Środkowo-Wschodnia – Chiny.
Johnny Dadoun, dyrektor ds. informatycznych na kilkanaście rynków europejskich i szef pionu technologii w HSBC Service Delivery w Krakowie, powiedział: „HSBC ma ambitne plany dotyczące zatrudniania ekspertów ds. IT w Polsce. Osoby zainteresowane pracą w pionie technologii naszego globalnego centrum usług w Krakowie, a w szczególności w globalnym centrum ds. cyberbezpieczeństwa, zapraszamy do kontaktu z nami”.
Osoby zainteresowane pracą w nowo powstającym globalnym centrum ds. cyberbezpieczeństwa HSBC mogą zapoznać się z dostępnymi ofertami pracy w tej i innych jednostkach organizacyjncyh HSBC Service Delivery pod tym linkiem.
Źródło: HSBC