W połowie września HSBC Bank Polska rozpoczyna pierwszą kampanię w pełni poświęconą promowaniu marki i jej wartości w Polsce. Kampanie dotychczas realizowane przez HSBC na polskim rynku prezentowały głównie ofertę produktową banku (dla firm oraz zamożnych klientów HSBC Premier).
Celem kampanii jest zwiększenie świadomości marki HSBC w Polsce oraz umocnienie wizerunku banku w momencie repozycjonowania jego działalności. Budżet przeznaczony na kampanię plasuje HSBC Bank Polska na czwartym miejscu wśród banków realizujących kampanie wizerunkowe. Ambicją tegorocznej kampanii jest kilkuprocentowy wzrost świadomości marki wśród przedstawicieli docelowych grup klientów.
Komunikacja oparta na wartościach
Najnowsza kampania HSBC będzie różniła się od poprzednich nie tylko charakterem. Tym razem HSBC stawia na komunikację opartą na uniwersalnych wartościach ponadbankowych i ponadfinansowych. „Polska jest kolejnym krajem, w którym Grupa HSBC prowadzi kampanię opartą na komunikowaniu wartości nie związanych z finansami. Zależy nam na budowaniu trwałych relacji z naszymi klientami, opartych na odpowiedzialności, wiedzy i doświadczeniu. Dlatego właśnie te wartości stanowią rdzeń nowej kampanii wizerunkowej”, mówi Edyta Barmentloo, Dyrektor Marketingu HSBC Bank Polska S.A.. „Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z tego,
że komunikowane przez nas wartości mogą być rozumiane w różny sposób i budzić różne emocje. Dostrzegamy te różnice i szanujemy je.”, dodaje. Aby uwiarygodnić przekaz emocjonalny, kampania posługuje się również racjonalnymi argumentami, które ukazują kluczową przewagę konkurencyjną HSBC: międzynarodowy zasięg.
Odpowiedzialność
HSBC jest jedną z największych instytucji finansowych na świecie. Oznacza to, że decyzje, które podejmujemy, mają znaczny wpływ na sytuację na lokalnych i globalnym rynku. Zobowiązuje to HSBC do przywiązywania dużej wagi do podejmowania odpowiedzialnych decyzji finansowych. HSBC obsługuje 125 mln klientów na całym świecie, doradzając im przy podejmowaniu właściwych decyzji
w zakresie finansów.
Wiedza
Obecność w 86 krajach umożliwia HSBC dostęp do lokalnej wiedzy finansowej oraz zrozumienie zasad, na jakich funkcjonują rynki w różnych częściach świata. Wiedzę tą HSBC przekazuje wszystkim pracownikom na całym świecie. Jesteśmy bankiem lokalnym o ogólnoświatowym zasięgu.
Doświadczenie
Od ponad 140 lat HSBC świadczy usługi bankowe dla milionów klientów. Międzynarodowe doświadczenie pozwala na zrozumienie, w jaki sposób wartość pieniądza jest postrzegana przez mieszkańców różnych krajów i regionów. Dzięki temu HSBC może ułatwić swoim klientom realizację ich celów finansowych, a także kreować nowe rozwiązania bankowe w odpowiedzi na ich potrzeby.
Innowacyjne podejście
Najnowsza kampania wizerunkowa HSBC to jedna z pierwszych na polskim rynku kampanii odwołujących się do emocji realizowanych przez instytucję bankową. Innowacyjne jest również podejście do wyboru zasięgu geograficznego, środków przekazu i powierzchni reklamowej.
Kampania będzie obejmowała duże aglomeracje miejskie, w których skupieni są przedstawiciele grupy docelowej banku. W czterech miastach , w których znajdują się oddziały HSBC Premier i bankowości komercyjnej – Warszawie, Wrocławiu, Trójmieście i Krakowie – pojawią się reklamy wielkoformatowe. Ich wielkość uwydatni przekaz komunikatu i zwiększy jego czytelność. Szacowana liczba osób, które będą miały okazję obejrzeć reklamę outdoorową wynosi 3 mln osób, w tym ponad milion osób w Warszawie.
Ponadto reklama HSBC po raz pierwszy ukaże się w prasie tygodnikowej: Polityce, Forum, Przekroju, Wprost i Newsweeku. W każdym wydaniu pojawi się od czterech do sześciu powierzchni reklamowych, tworzących merytoryczny ciąg komunikacyjny, co wzmocni intensywność kampanii. Elementy komunikacji wizerunkowej HSBC będzie można zobaczyć również w Gazecie Wyborczej, Rzeczpospolitej, Parkiecie, Pulsie Biznesu i Gazecie Prawnej. Nakład prasy, w którym reklama będzie widoczna, obejmie ponad 1 mln egzemplarzy.
Nie tylko klienci zamożni i korporacje
Startująca 14 września kampania stanowi wsparcie dla realizacji odświeżonej strategii banku. Po przeprowadzeniu transakcji sprzedaży portfela wierzytelności w segmencie consumer finance, który nie jest strategicznym obszarem działalności HSBC w Polsce, bank koncentruje się na oferowaniu usług bankowości osobistej klientom zamożnym i przedstawicielom szybko rosnącej klasy średniej w przyszłości. Rozwija także ofertę bankowości dla firm, w tym dla mikroprzedsiębiorstw oraz chce umocnić swoją pozycję na rynku usług skarbowych.
Za kampanię odpowiada Departament Marketingu HSBC Bank Polska S.A. we współpracy z agencją reklamową JWT oraz domem mediowym Mindshare.
Źródło: HSBC Bank Polska