PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćHSBC PolskaHSBC wchodzi w segment usług bankowych dla mikroprzedsiębiorstw

HSBC Polska

HSBC wchodzi w segment usług bankowych dla mikroprzedsiębiorstw

HSBC Polska 16.10.2009 (06:12) artykuł nadesłany
HSBC Polska

Już w przyszłym tygodniu polscy mikroprzedsiębiorcy będą mogli korzystać z pakietu usług Business Direct, przygotowanego przez HSBC Bank Polska SA, należący do Grupy HSBC, jednej z największych na świecie instytucji finansowych.

„Zgodnie z zapowiedziami ruszamy z ofertą dla mikroprzedsiębiorstw. To kolejny krok w realizacji nowej strategii HSBC na polskim rynku”, mówi Alan Jarman, dyrektor zarządzający HSBC Bank Polska S.A. „Podjęliśmy decyzję o wejściu w ten segment rynku ze względu na jego duży potencjał: w Polsce istnieje ok. 1,7 mln mikroprzedsiębiorstw, a ich liczba rośnie w tempie 250-300 tys. rocznie. Wykorzystując nasze dotychczasowe doświadczenia zgromadzone podczas współpracy z firmami różnych rozmiarów, tworzymy propozycję odpowiadającą potrzebom przedsiębiorstw, teraz także tych najmniejszych”, dodaje. Nowa propozycja jest uzupełnieniem oferty bankowości komercyjnej HSBC w Polsce, która jak dotąd obejmowała usługi dla korporacji oraz małych i średnich firm, a od października 2009 również dla mikroprzedsiębiorców. 

Business Direct to pierwsza na polskim rynku oferta bankowości bezpośredniej dla mikroprzedsiębiorstw stworzona od postaw. „HSBC jest jedynym bankiem w Polsce, który tworząc propozycję dla najmniejszych firm nie bazował na rozwiązaniach wykorzystywanych w bankowości bezpośredniej dla klientów indywidualnych, ale zbudował zupełnie nową ofertę opartą na badaniach rynkowych oraz dotychczasowych doświadczeniach ze współpracy z przedsiębiorcami”, mówi Paweł Kusiak, dyrektor zarządzający pionem bankowości komercyjnej HSBC Bank Polska S.A.

Klient Business Direct czyli kto?

Oferta Business Direct skierowana jest do firm, których roczne obroty nie przekraczają 8 milionów złotych, zarejestrowanych w jednej z sześciu form prawnych: osoby fizycznej, prowadzącej działalność gospodarczą, spółki cywilnej, spółki jawnej, spółki partnerskiej, spółki komandytowej lub spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. „HSBC jest jednym z pierwszych banków w Polsce, który kieruje swoją ofertę nie tylko do mikroprzedsiębiorstw działających w formie spółek osobowych, ale także tych, które prowadzą swoją działalność w oparciu o prawo spółek handlowych”, mówi Paweł Kusiak.

Nowa propozycja HSBC została stworzona z myślą o mikroprzedsiębiorcach, którzy potrzebują prostych, a jednocześnie funkcjonalnych rozwiązań bankowych w rozsądnej cenie. Klienci Business Direct to osoby preferujące dostęp do usług bankowych za pomocą Internetu i telefonu, nie mające potrzeby kontaktu z bankiem za pośrednictwem oddziału. „Badania rynkowe wskazują, że w Polsce jest ok. 680 tys. przedsiębiorców spełniających przyjęte przez nas kryteria grupy docelowej Business Direct. Do końca 2013 roku chcemy pozyskać 5% z nich”, podaje Paweł Kusiak.

Wygoda, oszczędność, bezpieczeństwo

Propozycja HSBC dla najmniejszych firm bazuje na bankowości internetowej oraz telefonicznej, rozwiązaniach wygodniejszych oraz tańszych niż usługi świadczone za pośrednictwem tradycyjnej sieci placówek. Oferta Business Direct została zaprojektowana w taki sposób, aby maksymalnie uprościć proces otwarcia rachunku bankowego, zminimalizować liczbę formalności oraz umożliwić mikroprzedsiębiorcom korzystanie z usług HSBC bez konieczności wizyty w oddziale banku. Jednocześnie klienci Business Direct mogą liczyć na stały kontakt z bankiem i wsparcie ze strony konsultantów HSBC za pomocą telefonu, poczty elektronicznej i czatu przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.

Pakiet usług Business Direct obejmuje podstawowe produkty i usługi bankowe, na codzień wykorzystywane przez firmy. Bezpłatne otwarcie i prowadzenie konta, wypłaty z bankomatów w Polsce i za granicą bez prowizji czy całodobowy dostęp do usług za pomocą telefonu i Internetu to tylko niektóre propozycje, które HSBC przygotowało dla mikroprzedsiębiorców. 

Bank HSBC zadbał również o bezpieczeństwo pieniędzy swoich klientów. System Business Direct został wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania zabezpieczające, a korzystające z niego firmy otrzymują bezpłate tokeny.

Sprawdzone rozwiązania i nowe propozycje

Oferta, z którą HSBC wchodzi na rynek usług bankowych dla mikroprzedsiębiorstw, to dopiero zapowiedź ofensywy banku w tym segmencie. „Październikowa propozycja Business Direct to baza, którą będziemy udoskonalali i rozbudowywali  o nowe propozycje, zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów”, mówi Paweł Kusiak.  W przyszłym roku bank planuje poszerzyć pakiet usług dla najmniejszych firm  o produkty ubezpieczeniowe.

Polska jest dziewiątym rynkiem, na którym HSBC uruchamia tę ofertę. Z pakietu usług Business Direct korzystają już firmy z Brazylii, Hongkongu, Indii, Malty, Francji, Turcji, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Źródło: HSBC Bank Polska

hsbc msp 2009-10-16
Redakcja PRNews.pl
Tagi: hsbc msp

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców