Już w przyszłym tygodniu polscy mikroprzedsiębiorcy będą mogli korzystać z pakietu usług Business Direct, przygotowanego przez HSBC Bank Polska SA, należący do Grupy HSBC, jednej z największych na świecie instytucji finansowych.
„Zgodnie z zapowiedziami ruszamy z ofertą dla mikroprzedsiębiorstw. To kolejny krok w realizacji nowej strategii HSBC na polskim rynku”, mówi Alan Jarman, dyrektor zarządzający HSBC Bank Polska S.A. „Podjęliśmy decyzję o wejściu w ten segment rynku ze względu na jego duży potencjał: w Polsce istnieje ok. 1,7 mln mikroprzedsiębiorstw, a ich liczba rośnie w tempie 250-300 tys. rocznie. Wykorzystując nasze dotychczasowe doświadczenia zgromadzone podczas współpracy z firmami różnych rozmiarów, tworzymy propozycję odpowiadającą potrzebom przedsiębiorstw, teraz także tych najmniejszych”, dodaje. Nowa propozycja jest uzupełnieniem oferty bankowości komercyjnej HSBC w Polsce, która jak dotąd obejmowała usługi dla korporacji oraz małych i średnich firm, a od października 2009 również dla mikroprzedsiębiorców.
Business Direct to pierwsza na polskim rynku oferta bankowości bezpośredniej dla mikroprzedsiębiorstw stworzona od postaw. „HSBC jest jedynym bankiem w Polsce, który tworząc propozycję dla najmniejszych firm nie bazował na rozwiązaniach wykorzystywanych w bankowości bezpośredniej dla klientów indywidualnych, ale zbudował zupełnie nową ofertę opartą na badaniach rynkowych oraz dotychczasowych doświadczeniach ze współpracy z przedsiębiorcami”, mówi Paweł Kusiak, dyrektor zarządzający pionem bankowości komercyjnej HSBC Bank Polska S.A.
Klient Business Direct czyli kto?
Oferta Business Direct skierowana jest do firm, których roczne obroty nie przekraczają 8 milionów złotych, zarejestrowanych w jednej z sześciu form prawnych: osoby fizycznej, prowadzącej działalność gospodarczą, spółki cywilnej, spółki jawnej, spółki partnerskiej, spółki komandytowej lub spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. „HSBC jest jednym z pierwszych banków w Polsce, który kieruje swoją ofertę nie tylko do mikroprzedsiębiorstw działających w formie spółek osobowych, ale także tych, które prowadzą swoją działalność w oparciu o prawo spółek handlowych”, mówi Paweł Kusiak.
Nowa propozycja HSBC została stworzona z myślą o mikroprzedsiębiorcach, którzy potrzebują prostych, a jednocześnie funkcjonalnych rozwiązań bankowych w rozsądnej cenie. Klienci Business Direct to osoby preferujące dostęp do usług bankowych za pomocą Internetu i telefonu, nie mające potrzeby kontaktu z bankiem za pośrednictwem oddziału. „Badania rynkowe wskazują, że w Polsce jest ok. 680 tys. przedsiębiorców spełniających przyjęte przez nas kryteria grupy docelowej Business Direct. Do końca 2013 roku chcemy pozyskać 5% z nich”, podaje Paweł Kusiak.
Wygoda, oszczędność, bezpieczeństwo
Propozycja HSBC dla najmniejszych firm bazuje na bankowości internetowej oraz telefonicznej, rozwiązaniach wygodniejszych oraz tańszych niż usługi świadczone za pośrednictwem tradycyjnej sieci placówek. Oferta Business Direct została zaprojektowana w taki sposób, aby maksymalnie uprościć proces otwarcia rachunku bankowego, zminimalizować liczbę formalności oraz umożliwić mikroprzedsiębiorcom korzystanie z usług HSBC bez konieczności wizyty w oddziale banku. Jednocześnie klienci Business Direct mogą liczyć na stały kontakt z bankiem i wsparcie ze strony konsultantów HSBC za pomocą telefonu, poczty elektronicznej i czatu przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.
Pakiet usług Business Direct obejmuje podstawowe produkty i usługi bankowe, na codzień wykorzystywane przez firmy. Bezpłatne otwarcie i prowadzenie konta, wypłaty z bankomatów w Polsce i za granicą bez prowizji czy całodobowy dostęp do usług za pomocą telefonu i Internetu to tylko niektóre propozycje, które HSBC przygotowało dla mikroprzedsiębiorców.
Bank HSBC zadbał również o bezpieczeństwo pieniędzy swoich klientów. System Business Direct został wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania zabezpieczające, a korzystające z niego firmy otrzymują bezpłate tokeny.
Sprawdzone rozwiązania i nowe propozycje
Oferta, z którą HSBC wchodzi na rynek usług bankowych dla mikroprzedsiębiorstw, to dopiero zapowiedź ofensywy banku w tym segmencie. „Październikowa propozycja Business Direct to baza, którą będziemy udoskonalali i rozbudowywali o nowe propozycje, zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów”, mówi Paweł Kusiak. W przyszłym roku bank planuje poszerzyć pakiet usług dla najmniejszych firm o produkty ubezpieczeniowe.
Polska jest dziewiątym rynkiem, na którym HSBC uruchamia tę ofertę. Z pakietu usług Business Direct korzystają już firmy z Brazylii, Hongkongu, Indii, Malty, Francji, Turcji, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.
Źródło: HSBC Bank Polska