Idea Bank poinformował swoich klientów, że wycofuje z oferty i obsługi produkty w walutowe. Od października nie będzie też realizował rozliczeń w walutach CHF, GBP, NOK, SEK, CZK, DKK, RON, JPY (przelewy walutowe SWIFT).
Bank tłumaczy, że jest to spowodowane wygaśnięciem umów na obsługę rachunków Nostro, które umożliwiały realizację rozliczeń oraz prowadzenie rachunków i lokat w walutach obcych. Umowy wygasną z końcem września, więc od 1 października bank nie będzie już oferował takich usług. Wszystkie produkty walutowe muszą zostać zamknięte do 30 września 2019 r.
Osoby, które posiadają oszczędności w walutach, mogą przenieść środki do innego banku. W przypadku lokat odsetki zostaną naliczone na dzień zerwania depozytu. Jeśli klienci lokat nie zerwą do końca września, środki zostaną przeliczone na złotówki po średnim kursie NBP i zaksięgowane na rachunku technicznym, na którym będą oczekiwały na dalsze dyspozycje klienta.
Zobacz też:
mBank postawił karty do pionu. Zobaczcie, jak wyglądają nowe debetówki
Analogicznie, jeśli posiadacze rachunków w walucie obcej (poza EUR) wydadzą dyspozycję przelewu walutowego do innego banku do końca września, wówczas nie poniosą opłat za ostatni przelew walutowy z zamykanego rachunku. W przeciwnym razie przewalutowanie środków nastąpi według średniego kursu waluty NBP obowiązującego w dniu złożenia dyspozycji, a środki zostaną zaksięgowane na rachunku technicznym.
Dyspozycje dotyczące produktów walutowych i rachunków technicznych można zlecić w oddziale, za pośrednictwem infolinii lub samodzielnie dokonać przelewu za pośrednictwem bankowości internetowej.
Bank przypomina, że transakcje płatnicze wykonywane kartami Mastercard w kraju i za granicą będą nadal realizowane w normalnym trybie. Oferta walutowa banku nie ma wpływu na procesy kartowe.