Idea Bank został finalistą dwóch prestiżowych konkursów sektora finansowego, BAI-Finacle Global Banking Innovation Awards i Financial World Innovation Awards. Oba awanse zapewnił bankowi projekt Idea Cloud – pierwszej chmury bankowej pozwalającej na wygodne i kompleksowe zarządzanie firmą.
Idea Cloud jest wielofunkcyjną platformą stworzoną z myślą o klientach Idea Banku, czyli mikro i małych i średnich przedsiębiorcach. Wdrażany właśnie system jest oparty o inteligentną technologię, która – analizując zachowania użytkowników – przypomina o niezrealizowanych płatnościach i przewiduje sytuację finansową firmy. Dostępna docelowo z każdego urządzenia mobilnego, Idea Cloud pozwala na zarządzanie przedsiębiorstwem i jego pracownikami z dowolnego miejsca na świecie. To pierwsza „chmura bankowa” i jednocześnie pierwsza platforma, która łączy usługi bankowe z księgowymi.
– Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że do tej pory polscy przedsiębiorcy poświęcali fakturowaniu, księgowaniu i innym sprawom administracyjnym średnio 75 minut dziennie, co w skali tygodnia daje cały dzień pracy. Idea Cloud pozwala o połowę zmniejszyć poziom biurokracji, sprowadzając wiele czasochłonnych operacji bankowych, księgowych i administracyjnych do jednego kliknięcia. To prawdziwa rewolucja – mówi Jarosław Augustyniak, prezes Idea Banku.
BAI-Finacle Global Banking Innovation Awards wyróżnia najbardziej innowacyjne inicjatywy z sektora bankowości. Spośród wszystkich nadesłanych zgłoszeń, rozpatrywanych w czterech podstawowych kategoriach, jury wybiera te o najbardziej przełomowym charakterze, które w finale będą walczyć o miano „Disruptive Innovation in Banking”. To właśnie do tego elitarnego tytułu – razem z innowacjami wdrożonymi przez hiszpański CaixaBank i szwajcarski PostFinance Ltd. – została nominowana Idea Cloud. Zwycięzców BAI-Finacle Global Banking innovation Awards poznamy 12 listopada.
Financial World Innovation Awards to konkurs, który już od 16 lat nagradza najbardziej dynamiczne i wizjonerskie projekty z sektora finansowego. Idea Bank znalazł się w jego finale dzięki zgłoszeniu w kategorii „Innovation in marketing and communications”. O miano zwycięzcy polski bank będzie walczył z czterema rywalami: Allianz Global Investors, Barclays, brytyjskim ubezpieczycielem Liverpool Victoria i MBNA, największym w Europie wydawcą kart płatniczych. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na gali wręczenia nagród, która odbędzie się 27 listopada w Londynie.