IKEA Retail rozpoczęła procedurę przetargową na wyłonienie wiodącej agencji kreatywnej w zakresie ATL na najbliższe trzy lata. Zadanie przetargowe jest oparte o zaplanowane przez IKEA działania na nowy rok finansowy 2013, rozpoczynający się we wrześniu 2012 roku.
Każda z agencji otrzyma ustalone wynagrodzenie za prace związane z przygotowaniem się do przetargu. W przetargu biorą udział cztery agencje: Brasil, Euro RSCG, GREY Group oraz JWT Warsaw. Lista agencji jest już zamknięta. Euro RSCG i JWT Warsaw współpracowały do tej pory z IKEA na zasadach projektowych. Rozstrzygnięcie przetargu planowane jest na koniec sierpnia br.
„IKEA to firma z charakterem, gdzie ceni się kreatywność na równi ze zdrowym rozsądkiem i takiego partnera do współpracy poszukujemy” – powiedział Bartłomiej Dyliński, manager IKEA ds. komunikacji zewnętrznej.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2011 odwiedziło ponad
18 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Group Polska, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając meble i artykuły wyposażenia wnętrz do sieci IKEA na całym świecie.
Źródło: IKEA