Na zlecenie Dyrekcji Generalnej ds. Wymiaru Sprawiedliwości i Spraw Wewnętrznych – jednego z najmłodszych departamentów Komisji Europejskiej – firma Imago Public Relations przygotowała kampanię informacyjną dotyczącą praw przysługujących obywatelom Unii Europejskiej.
Imago Public Relations będzie odpowiadać za kontakty z mediami ogólnopolskimi oraz lokalnymi w 40 miastach Polski, w których przeprowadzona zostanie akcja promocyjna w formie multimedialnego quizu dla mieszkańców. W zabawie ma wziąć udział w sumie 28 000 osób. Eventy zostaną przeprowadzone przez 4 zespoły,
z których każdy odwiedzi 10 miast.
Obszary, którymi zajmuje się Dyrekcja Generalna ds. Wymiaru Sprawiedliwości
i Spraw Wewnętrznych to podstawowe prawa obywatelskie; imigracja i azyl, kontrola granic zewnętrznych Unii Europejskiej ; współpraca sądowa, współpraca policyjna
i celna ; zwalczanie terroryzmu, handlu ludźmi i walka z korupcją.
Polska jest drugim – po Irlandii – krajem, w którym realizowana jest kampania „Być Europejczykiem”. The Association of Communication Experts wygrała przetarg na obsługę Dyrekcji na kolejne cztery lata. Dalsze działania kierowane będą do odbiorców w 10 nowych krajach unijnych latem 2004 r