PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościIMM: Banki i ich aktywność w mediach. W I kwartale 2016 dominuje PKO Bank Polski

IMM: Banki i ich aktywność w mediach. W I kwartale 2016 dominuje PKO Bank Polski

Wiadomości 25.04.2016 (13:56)

W badanym okresie ponad 90% informacji na temat branży bankowej opublikowano w social mediach oraz na portalach. To z jednej strony pokazuje, jak wiele emocji w internautach wzbudzają dyskusje o oszczędnościach, a z drugiej strony jest wskazówką dla banków, że mogą aktywnie prowadzić dialog ze swoimi klientami, wykorzystując do tego celu kanały społecznościowe.

Na podstawie informacji zbadanych w module analitycznym IMM wiemy, który z banków jest polecany przez internautów, a który reaguje najszybciej na zapytania i jest najbliżej swojego klienta. Wyłoniliśmy też TOP 10 branży bankowej – czyli banki, na temat których w pierwszym kwartale tego roku, ukazało się najwięcej publikacji we wszystkich, monitorowanych przez IMM, mediach.

Najwięcej publikacji na koncie PKO Bank Polski

Z danych z modułu analitycznego wynika, że liderem zestawienia benchmarkowgo jest PKO Bank Polski – 29%. Na drugim i trzecim miejscu uplasowali się kolejno mBank (14,2%) oraz Bank Zachodni WBK (12,1%), a TOP 10 zamykają ING Bank Śląski, Reiffeisen Polbank (po 5,7%) oraz Deutsche Bank (5,3%). Tuż poza czołówką znalazł się m.in.: Millenium Bank oraz City Handlowy.

Kontrolujesz wydatki? Kontroluj też opinie

Najwięcej informacji na temat wybranych banków pojawiło się w mediach społecznościowych (prawie 200 tys.). Media tradycyjne stanowiły jedynie niewielki wycinek – ukazało się tam zaledwie kilka procent wszystkich przekazów (6% w prasie, 2% w radiu i 1% w telewizji). Od kilku lat obserwujemy, że siła mediów społecznościowych z roku na rok rośnie, dlatego tak ważne jest dokładne śledzenie wszelkich informacji oraz szybka reakcja na sygnały sprzedażowe ukazujące się w sieci.

W zestawieniu najaktywniejszych źródeł publikacji widać, że zdecydowana większość opinii na temat badanych marek ukazała się na Facebooku (66%), Twitterze (20%) oraz na portalu komentarze.onet.pl (5%). Są to również miejsca najbardziej gorących dyskusji.

W szczegółowej liście przekazów możemy zidentyfikować, co spędza Polakom sen z powiek w codziennym kontakcie z bankami i ich pracownikami. Wiemy też co należy zmienić, a które działania kontynuować, jeśli nowe pomysły zebrały w większości pozytywne opinie.

Często korzystam, często krytykuje

Ta branża zgodnie z danymi z modułu dotyczącymi wydźwięku z racji częstotliwości korzystania z  przez Polaków jest z tego powodu branżą narażoną na komentarze nacechowane emocjonalnie. Najwięcej wzmianek pozytywnych pojawiło się na temat PKO Banku Polskiego (stosunek komentarzy pozytywnych do negatywnych wyniósł 84% do 16%), Banku Zachodniego WBK (91% do 9%), a także mBanku – przy czym tutaj stosunek komentarzy pozytywnych do negatywnych w miarę się równoważył  – wynosząc 60% do 40%. Internauci narzekali często na Getin Noble Bank oraz Deustche Bank. Te dane potwierdzają również wyniki „Raportu na temat wizerunku banków w Polsce” – badania przygotowanego na zlecenie Procontent Communication przez ośrodek badania opinii publicznej ARC Rynek i Opinia. Według 40% ankietowanych Polacy najbardziej ufają – podobnie jak w przypadku wyników naszych analiz – PKO Bankowi Polskiemu. Na drugim miejscu uplasował się ex aequo mBank  oraz ING Bank Śląski – 28%, na trzecim zaś Bank Zachodni WBK – 25%.

Co sprawia nam najwięcej problemów? Np.  ukryte opłaty bądź niedoinformowanie ze strony banku. „Niestety, po ostatnich zmianach typu wprowadzenie opłat m. in. za wypłaty z bankomatów rozważam zmianę banku i myślę, że nie tylko ja..” żalił się jeden z użytkowników Facebooka na fanpejdżu ING Banku Śląskiego. Po chwili otrzymał odpowiedź od administratora strony z kilkuzdaniowym wyjaśnieniem. Na portalach społecznościowych banki – jak np. robi to mBank – organizują też zagadki i zabawy umysłowe dla swoich klientów, co nie zawsze spotyka się jednak z pozytywnym przyjęciem. „Drogi mBanku, może załóżcie osobną stronę na tego typu zagadki? Myślę, że zdecydowana większość Waszych klientów obserwuje Was, aby otrzymywać powiadomienia o nowościach, promocjach albo ewentualnych awariach, a nie zadaniach matematycznych, które z funkcjonowaniem banku raczej nie mają wiele wspólnego. Po pewnym czasie tego typu posty stają się dość irytujące (przynajmniej dla mnie). To nie jest hejt, to tylko subiektywne spostrzeżenie lubiącego Wasz bank klienta” – napisał na fanpejdżu mBanku na Facebooku jeden z jego klientów. Klienci radzą, sugerują, czasami proponują rozwiązania, a każda – dodajmy konstruktywna krytyka – może dla firmy być wskazówką do wprowadzenia ewentualnych modyfikacji w komunikacji z klientami, w mediach społecznościowych i przyciągania do siebie kolejnych.

Ma być szybko

O co pytamy w sieci? Interesuje nas głównie szybkość z jaką możemy otworzyć konto w banku, dokonać przelewu i czy wiąże się to z jakimiś skomplikowanymi formalnościami. Popularne są także pytania odnoszące się do podwyższania i obniżania opłat za prowadzenie kont, a także tematy związane z coraz większą ilością nowoczesnych rozwiązań technologicznych stosowanych w usługach bankowych. „Miała już być dostępna płatność HCE a nadal jej nie ma. Kiedy HCE będzie dostępny?” – pisał jeden z internautów na profilu mBanku.  Bardzo często dzielimy się też wzajemnymi spostrzeżeniami i udostępniamy posty na temat banków narażonych na ataki hakerów czyhających na nasze błędy czy nieuwagę przy obsłudze kont internetowych. Badane banki wzbudziły w sieci ponad 2,3 mln różnorodnych interakcji. Liderem jest wspomniany już wcześniej PKO Bank Polski, który wywołał razem ponad 700 tys. różnych aktywności, wliczając w to polubienia, udostępnienia oraz komentarze, wyprzedzając Bank Pekao (z ponad 390 tys.) oraz Bank Zachodni WBK (z prawie 240 tys.).

 

Jak widać, nie tylko banki internetowe mają duże pole do popisu w internecie. W dzisiejszym, szybkim stylu życia coraz mniej czasu jest na czekanie, dlatego w interesie każdej marki leży, a już szczególnie z tej branży – z ich usług korzystamy codziennie – aby klient dostał odpowiedź jak najszybciej. Banki takie jak PKO Bank Polski, mBank czy Bank Zachodni WBK aktywnie działają zarówno na swoich fanpejdżach na Facebooku jak i Twitterze, prowadząc regularną komunikację z klientami starając się szukać najlepszych, najprostszych i najszybszych rozwiązań ich problemów.. Tematem często poruszanym w ostatnim czasie były kwestie związane z programem „Rodzina 500 plus”.

Na fanpejdźu PKO czytamy, że  80 tys. wniosków w programie ‪#‎rodzina500plus zostało złożonych właśnie przez systemy transakcyjne banku PKO, co stanowi jedną trzecią wszystkich dokumentów złożonych drogą elektroniczną przez bankowość internetową. Nowe sytuacje oraz zmiany wywołują też lawinę pytań i komentarzy. „We wniosku pojawił się adres email z profilu w Państwa banku… niestety nie ważny. ..jak sprostować? Nie chciałabym aby potwierdzenie i moje dane trafiły w niepowołane ręce” pisze jedna z użytkowniczek Facebooka na profilu facebookowy PKO Banku Polskiego. Na odpowiedź banku nie trzeba było dlugo czekać. Po piętnastu minutach klientka dostała rozwiązanie: „W serwisie internetowym w sekcji „Ustawienia” można dokonać zmiany adresu e-mail”. Podobnie jest w przypadku mBanku, który regularnie podejmuje dyskusje ze swoimi klientami na Twitterze. „Złożenie wniosku do programu 500+ zajęło mi 5 min (via @mBankpl). Wszyscy przygotowani, wszystko proste i czytelne, żadnych problemów.”

Każdy bank chciałby widzieć na swoich profilach społecznościowych co najmniej kilka takich komentarzy w ciągu dnia. „Cieszymy się, że wybrałeś nasz mBank i złożyłeś wniosek tak szybko 🙂 Pozdrawiam” – w kilku słowach podsumował pochwałę od swojego klienta administrator strony.

A co na to reklama?

Sytuacja nieco się zmienia kiedy pod uwagę weźmiemy dane z admonitu IMM na temat wydatków reklamowych banków w prasie, radiu i telewizji. Medium, w którym najczęściej emitowano przekazy była telewizja (90%), a jedynie kilka procent ukazało się w pozostałych nośnikach, czyli w radiu  (8%) oraz prasie (2%). Do zestawienia TOP10 reklamodawców Q1 nie wszedł Bank Pekao oraz BOŚ Bank. Swoją dominującą pozycję utrzymał za to PKO Bank Polski. Na emisję reklam w I kwartale 2016 roku wydał prawie 24,5 mln złotych, z czego ponad 10 mln na reklamę „ Mini ratka z gwarantowaną stałą ratą”., co dało mu również pierwsze miejsce pod kątem liczby publikacji we wszystkich mediach (45 tys. publikacji). Niewiele zabrakło by liderem zestawienia reklamodawców został ING Bank Śląski, ponieważ przeznaczył on na cele emisji jakieś 24,3 mln złotych. Jak pokazują dane nie przełożyło się to na równie wysoką liczbę publikacji (prawie 9 tys.

wzmianek w mediach).

W podobnej sytuacji jest również Millenium Bank, który pomimo wysokich wydatków przeznaczanych na emisję reklam (ponad 15 mln zł), uzyskał znacznie mniejszą liczbę publikacji (8 tys.) niż np. mBank (ponad 17 mln złotych wydanych na reklamy i 22 tys. publikacji). Znaczącą część informacji w mediach na temat banków stanowią wpisy w social mediach, dlatego tak ważne dla tego sektora jest prowadzenie aktywnego dialogu z klientami za pośrednictwem kanałów społecznościowych.

*Badanie przeprowadzono na podstawie TOP 10 banków (PKO Bank Polski, mBank, Bank Zachodni WBK, Bank Pekao, Alior Bank, Bank Ochrony Środowiska, Getin Noble Bank, ING Bank Śląski, Raiffeisen Polbank, Deutsche Bank) pod kątem największej liczby publikacji w prasie, radiu, telewizji, internecie i mediach społecznościowych oraz ich reklam w I kwartale 2016 roku.

Karolina Masalska, Specjalista ds. PR, IMM

2016-04-25
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców