W tym roku, w wyniku głosowania członków Akademii Mediów i Reklamy nagrody Impactor zostały przyznane następującym osobom oraz firmom:
Człowiek Roku Przemysłu Mediowego 2007
Piotr Walter
„Za kontynuację strategicznego rozwoju grupy, za konsekwencję i rozwój nowoczesnych stacji telewizyjnych”
Najbardziej Podziwiane Medium 2007
nasza-klasa.pl
„Za fenomen i 6 mln użytkowników. Za to, że w bardzo krótkim czasie zbudowała potężną wielomilionową społeczność, udowadniając rolę Internetu jako istotnego medium”
Najbardziej Wiarygodny Dziennikarz 2007
Tomasz Lis
„Za nieugiętą i wysoce etyczną dziennikarską postawę. Również za konsekwencję w działaniu i umiejętność odnalezienia się w mediach internetowych w sytuacji zniknięcia z anteny”
Najbardziej Podziwiany Reklamodawca 2007
Ex aequo:
Unilever
„Za kampanię DOVE, która złamała stereotypy i stworzyła nowy rozdział komunikacji marketingowej”
Kompania Piwowarska
„Za utrzymanie pozycji lidera rynkowego, podziwianego i uznanego pracodawcy oraz wysoki poziom świadomości marketingowej w zakresie prowadzenia marek”
Najbardziej Podziwiana Agencja Reklamowa Roku 2007
PZL
”Za najwyższą jakość w kreacji z zachowaniem komunikatywności i skuteczności działania. Za Golden Drum i za to, że cały kraj kocha żubry”
Najbardziej Podziwiany Dom Mediowy Roku 2007
Starcom
„Za wyjście poza sferę tradycyjnych mediów i najwyższą jakość obsługi. Również dla teamu niezmiennie zarządzającego agencją”
Najbardziej Podziwiana Agencja PR Roku 2007
Partner of Promotion
„ Za konsekwencję w prowadzeniu działań new businessowych i zaangażowanie społeczne oraz stałe podnoszenie standardów branży.”
Najbardziej Podziwiana Agencja BTL Roku 2007
Peppermint
„ Za umiejętne połączenie kompetencji BTL z nowymi technologiami oraz dwucyfrowy wzrost przychodów na trudnym i obfitującym w bariery rozwoju rynku”
Najbardziej Podziwiana Firma Outdoorowa Roku 2007
Stroer Polska
„Za innowacyjne podejście w komunikacji PA, profesjonalizm oraz rozwój środków przekazu. Także za stworzenie modelu współpracy z miastami, którego ukoronowaniem jest Festiwal Promocji Miast i Regionów”.
Najbardziej Podziwiany Instytut Badawczy Roku 2007
MillwardBrown SMG/KRC
”Za niezmiennie doskonały marketing, ciekawe projekty, wysoką jakość, serwis i rzetelność”
Najbardziej Podziwiana Agencja Interaktywna Roku 2008
MRM Worldwide
”Za niebywałą skuteczność w wygrywaniu nowego biznesu”
W tym roku z okazji 10-lecia przyznano Nagrody Specjalne dla firm, które w minionych 10 latach były najczęściej wskazywane jako te godne podziwu. Nagrody odebrali:
– PZL
– Starcom
– MillwardBrown SMG/KRC
Po raz drugi Centrum im. Adama Smitha przyznało nagrodę im. K. Dzierżawskiego dla dziennikarza zasłużonego za propagowanie idei rozsądku i wolnego rynku. Laureatem został Marek Magierowski, zastępca Redaktora Naczelnego „Rzeczpospolitej”.
Organizowany od 1999 roku konkurs na stałe wpisał się w kalendarz wydarzeń przemysłu mediowego i reklamowego. Impactory Roku, będące nagrodami o charakterze wizerunkowym, są wyrazem uznania branży. Laureaci wybierani są przez Akademię Mediów i Reklamy, złożoną z najbardziej doświadczonych seniorów rynku, delegowanych przez organizacje branżowe. Nagrody wręczane są w 11 kategoriach, które obejmują najbardziej podziwiane medium, agencję reklamową, agencję PR, firmę BTL, agencję interaktywną, firmę outdoorową, dom mediowy, instytut badawczy oraz reklamodawcę roku. Nagradzane są też najwybitniejsze osobowości świata reklamy i mediów.
Towarzysząca Gali Impactorów konferencja to moment, kiedy po raz pierwszy prezentowane są wyniki przemysłu reklamowego i mediowego za miniony rok. W trakcie konferencji eksperci prognozują również, jakie trendy dominować będą w nadchodzącym sezonie. Z okazji 10.lecia nagród Impactor tegoroczna konferencja miała charakter przekrojowy i będzie podsumowaniem ostatniej dekady w reklamie, prasie, telewizji oraz Internecie.