– Potrzeba ciągłego podnoszenia jakości obsługi klienta oraz jakości procesów stwarza konieczność efektywnej dystrybucji wiedzy wśród wszystkich pracowników banku. Dlatego tak ważne jest dostarczanie wiedzy i umiejętności tam, gdzie jest ona niezbędna oraz wprowadzanie kontroli efektywności procesu szkoleń. Taką możliwość daje nam system e-learning. Zapewnia wszystkim pracownikom dostęp do szerokiego pakietu szkoleń niezależnie od ich lokalizacji, pozwala przygotować program kształcenia dostosowany do potrzeb, a także – dzięki procedurom weryfikującym wiedzę i umiejętności kursantów – monitorować ich postępy w nauce – powiedział Jarosław Bobulski, Kierownik Projektu, Departament Zarządzania Zasobami Ludzkimi, ING Bank Śląski S.A.
W ramach projektu konsorcjum SPIN i INCENTI przeprowadziło także szkolenie dla administratorów IT dotyczące wszystkich zagadnień związanych z wdrożeniem i utrzymaniem aplikacji, dokonało analizy potrzeb banku w zakresie wykorzystania wdrożonego systemu w działaniach prowadzonych przez komórkę HR oraz przeszkoliło jej pracowników z funkcjonalności aplikacji. Przygotowano też w formule
e-learning szkolenia dla wszystkich pracowników banku z obszaru korzystania z platformy i użytkowania kursów elektronicznych. Ponadto opracowano gotowe szablony do budowy szkoleń w oparciu o standardy graficzne banku. Interfejs systemu oraz układ serwisu zaprojektowano zgodnie z wymaganiami klienta.
– System e-learning umożliwia przeszkolenie na odległość dużych grup pracowników w krótkim czasie, przy jednoczesnym uniknięciu strat wynikających z błędów w przekazie informacji, które występują w szkoleniach kaskadowych. Co istotne, kształcenie w tej formule jest znacznie tańsze niż tradycyjne, choćby ze względu na eliminację kosztów delegowania pracowników, stanowiących znaczący procent całkowitych kosztów szkoleń – podkreślił Andrzej Mikołajczak, Kierownik Projektu, Dział Zarządzania Projektami w SPIN SA.
Wdrożenie systemu e-learning w ING Banku Śląskim S.A. trwało 5 miesięcy i zakończyło się 31 grudnia 2005 roku.
– Celem wdrożenia było wsparcie procesu nauczania w ING Banku Śląskim poprzez zastosowanie narzędzi zwiększających efektywność szkoleń. E-learning pozwala badać bieżące potrzeby szkoleniowe, organizować warsztaty, których program i tryb nauczania jest ściśle dostosowany do wymagań klienta. W szkoleniu może wziąć udział dowolna liczba osób, a ich przełożeni mogą w łatwy sposób monitorować stopień przyswajania wiedzy przez pracowników oraz kontrolować efektywność szkolenia – powiedział Krzysztof Biernacki, specjalista działu E-learning INCENTI S.A. Dodał, że „zastosowanie e-learningu pozwala w znacznym stopniu na zwiększenie efektywności masowych szkoleń oraz skrócenie czasu wdrożenia nowego produktu w organizacji”.
SPIN SA znajduje się w ścisłej czołówce giełdowych firm informatycznych, obecnych na warszawskiej giełdzie. Jest producentem i dostawcą kompleksowych rozwiązań biznesowych i informatycznych, usług oraz sprzętu dla dużych i średnich firm sektora telekomunikacyjnego, energetycznego, medycznego, przemysłowego, finansowego oraz administracji publicznej. SPIN tworzy silną grupę firm, w której pracuje ok. 700 osób. W jej skład wchodzi 7 spółek zależnych i 2 stowarzyszone m.in. WiedzaNet, Optix Polska, Postinfo, Galkom, Kom-Pakt oraz Serum Software. Siedziba spółki mieści się w Katowicach, a jej biura w Bydgoszczy, Warszawie i Gdańsku.
Oferta firmy zawiera pakiet różnorodnych rozwiązań, umożliwiających efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem, w tym: systemy bilingowe, medyczne (dedykowane i uniwersalne), zarządzanie łańcuchem dostaw, zarządzanie obiegiem informacji i pracy, zarządzanie zasobami ludzkimi, planowanie, budżetowanie i kontroling oraz wiele innych rozwiązań wspomagających podejmowanie decyzji. Ponadto SPIN świadczy usługi konsultingowe, szkoleniowe (tradycyjne i w formule e-learning), outsourcingowe, integracyjne oraz wsparcie techniczne.
INCENTI S.A.
Spółka Incenti założona została w 2001 roku w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie przedsiębiorstw nowoczesnymi technologiami informatycznymi. Incenti S.A. jest częścią Grupy Kapitałowej Softbank, która należy do wiodących firm na rynku polskim oferujących kompleksowe rozwiązania z zakresu informatyki.
Spółka oferuje usługi z zakresu outsourcingu IT, e-Learningu oraz budowy Ośrodków Przetwarzania Danych.
Incenti S.A. kieruje swoją ofertę zarówno do dużych, jak i średnich firm. W zależności od indywidualnych potrzeb klientów proponujemy rozwiązania dopasowane do specyfiki procesów biznesowych danej organizacji. Klientami Incenti są firmy chcące skorzystać z najnowszych osiągnięć informatycznych.