Według Gazety Finansowej „tak wysoka pozycja to wynik ciekawej i intensywnej kampanii reklamowej. Znana postać grająca główną rolę w reklamach telewizyjnych, dowcipny scenariusz, wyrazista kampania, wszystko to może wpływać na kształtowanie się opinii na temat marki ING”.
„Na budowanie wiarygodności i wizerunku banku składa się szereg działań podejmowanych na co dzień przez pracowników całej instytucji w różnych obszarach. Jedną z zasad, którą kierujemy się wszyscy w naszej pracy jest zasada „traktujmy się uczciwie”. Staramy się pokazywać to nie tylko w reklamach, ale również w codziennych kontaktach z klientami. Największą satysfakcją dla nas jest uznanie klientów nie mniej jednak cieszymy się, że naszą aktywność doceniają także specjaliści” – powiedział Roman Jędrkowiak, Dyrektor Departamentu Marketingu Detalicznego w ING Banku Śląskim.
Ranking powstał na podstawie badania przeprowadzonego na zlecenie Gazety Finansowej przez CBSF (Centrum Badań Społeczno Finansowych) wśród dyrektorów marketingu i PR z Listy 1000 Największych Firm w Polsce.