W nowej placówce rolą pracowników jest przede wszystkim doradzanie klientom przy wyborze produktów finansowych i ich sprzedaż. Natomiast wszelkich transakcji będzie można dokonać samodzielnie za pomocą urządzeń bankowości elektronicznej.
W nowej jednostce przestrzeń została podzielona na dwie części. W samoobsługowej strefie transakcyjnej klienci mają do dyspozycji bankomat, terminal internetowy oraz wpłatomat – nowość w sieci ING Banku Śląskiego. W części sprzedażowej mieści się punkt informacyjny, stanowiska doradców oraz pokój spotkań. Taki układ pozwoli na niezależne funkcjonowanie obu części. Dzięki temu rozwiązaniu klienci o dowolnej porze będą mogli skorzystać z urządzeń umożliwiających dokonywanie wpłat, wypłat i przelewów.
Utworzenie samoobsługowej strefy transakcyjnej pozwoliło wyeliminować obrót gotówkowy między klientami a pracownikami placówki. W jednostce nie ma punktu kasowego. Jego funkcja w całości została przejęta przez bankomat, wpłatomat oraz dostęp do serwisu INGBankOnLine oraz HaloŚląski i Call Center.
Dzięki zastosowaniu tych rozwiązań zwiększyło się bezpieczeństwo i obniżył się koszt funkcjonowania placówki. Jednocześnie została zachowana pełna funkcjonalność jednostki bankowej. W jednostce banku przy ul. K. Drużbickiego 2 będą obsługiwani klienci indywidualni oraz małe firmy.
Nowa placówka w Poznaniu działa na zasadach franchisingu. To pilotażowy projekt w banku realizowany we współpracy z ING Nationale-Nederlanden. Dzięki otwarciu placówki w Poznaniu sieć ING Banku Śląskiego zwiększyła się do 333 jednostek.