W 2014 roku ING Commercial Finance osiągnął pierwsze miejsce pod względem wartości obrotów wśród firm faktoringowych. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że spółka osiągnęła obroty o wartości 16 876,43 mln złotych, zwiększając udział w rynku do 14,76%.
– To był bardzo dobry rok dla ING Commercial Finance. Obecna pozycja lidera jest ukoronowaniem wielu lat ciężkiej pracy poświęconej na sukcesywnie zwiększanie liczby klientów i aktywności na rynku. Powodem do satysfakcji jest fakt, że ING Commercial Finance osiągnął ten wynik w warunkach wysokiej konkurencji i szybkiego wzrostu rynku faktoringowego w Polsce – powiedział Michał Bolesławski, przewodniczący Rady Nadzorczej ING Commercial Finance i wiceprezes ING Banku Śląskiego.
– Uzyskanie pozycji lidera rynku to potwierdzenie słuszności wybranej przez spółkę strategii działania. Do głównych źródeł sukcesu ING Commercial Finance należą: zaufanie klientów, ścisła współpraca z ING Bankiem Śląskim, która przyczyniła się do dynamicznego przyrostu liczby klientów, a także rozwój oferty produktowej dla klientów ze wszystkich segmentów, reagowanie na potrzeby rynku oraz zaangażowanie pracowników spółki – powiedział Tomasz Mazurkiewicz, prezes ING Commercial Finance.
Na koniec 2014 roku wartość obrotów ING Commercial Finance osiągnęła poziom 16 876,43 mln zł i była wyższa aż o 4 mld zł porównując z analogicznych okresem roku 2013 – to ponad 31% więcej niż przed rokiem. Spółka zwiększyła udział w rynku do 14,76% w porównaniu z 13,3% na koniec 2013 roku. Szczególnie cieszy fakt, iż tempo wzrostu spółki jest dużo wyższe od rynku.
ING Commercial Finance jest też liderem pod względem liczby sfinansowanych faktur. Na koniec 2014 roku ich liczba wyniosła 1 mln 157 tys. To o 241 tys. więcej niż przed rokiem, kiedy ING CF sfinansował 916 tys. faktur. Według danych Polskiego Związku Faktorów wartość obrotów na rynku na koniec 2014 roku wyniosła 114 447 mln zł. W porównaniu z analogicznym okresem ub.r. oznacza to wzrost o ponad 18,5 %.