ING Bank Śląski wdrożył dla Grupy Żywiec nowatorski model obsługi wpłat gotówkowych. Nowe rozwiązanie polega na umieszczeniu w oddziałach firmy wrzutni on-line, pozwalających na deponowanie zebranych środków i księgowanie ich w czasie rzeczywistym. To pierwszy tego typu system rozliczeń gotówkowych w Polsce.
Innowacyjność projektu ING Banku Śląskiego sfinalizowanego dla Grupy Żywiec polega na umieszczeniu w jej oddziałach nowoczesnych wrzutni on-line, pozwalających na księgowanie w czasie rzeczywistym wpłat gotówkowych (w tym bilonu), zdeponowanych w bezpiecznych kopertach depozytowych. Rozwiązanie to pozwala na dokonanie wpłaty gotówkowej przez pracowników Grupy Żywiec w prosty i szybki sposób, przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. W ramach projektu bank jest odpowiedzialny za montaż i utrzymywanie urządzeń oraz organizację całego procesu obsługi gotówkowej – od momentu zdeponowania wpłat gotówkowych we wrzutni on-line, poprzez transport, aż po księgowanie środków w czasie rzeczywistym na dedykowanych rachunkach. Proces ten kończy się automatycznym i natychmiastowym dostarczeniem Grupie Żywiec szczegółowych informacji o dokonanych wpłatach. Bank oferuje także rozwiązania w oparciu o technologię zapisywania danych na temat wpłat gotówkowych w formie kodów mozaikowych. Pozwala ona na bezbłędne przekazywanie informacji od wpłacającego do finalnego beneficjenta, a w rezultacie na automatyczną identyfikację każdej wpłaty gotówkowej w systemie finansowo-księgowym.
– Podejście ING Banku w zakresie budowania długofalowych relacji z dużymi podmiotami korporacyjnymi opiera się na kompleksowym poznaniu i dobrym zrozumieniu specyfiki procesów w działalności biznesowej naszych klientów oraz odpowiednim dopasowaniu do nich rozwiązań, nawet jeśli wymaga to bardzo złożonych struktur produktowych i niestandardowego podejścia. To potrzeby klientów i ich dogłębne zrozumienie są dla nas stałą inspiracją do tworzenia innowacyjnych rozwiązań w obszarze bankowości transakcyjnej. Projekt sfinalizowany dla Grupy Żywiec wpisuje się w tę filozofię – tak właśnie rozumiemy bycie zaufanym doradcą i partnerem biznesowym dla klientów korporacyjnych w wyzwaniach, z którymi oni mierzą się w swojej działalności – powiedział Maciej Gołaś, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Produktów Transakcyjnych Klientów Strategicznych w ING Banku Śląskim.
– Zamontowane w oddziałach Grupy Żywiec wrzutnie to novum w Polsce, nie tylko w branży FMCG. Zależało nam na rozwiązaniu uszytym na miarę, w którym priorytetem byłoby bezpieczeństwo i komfort naszych kierowców, tak by nie musieli się martwić, czy zdeponowana gotówka jest bezpieczna i czy została prawidłowo rozliczona i zaksięgowana. Chcieliśmy też, by wrzutnie, choć zamontowane w naszych oddziałach, były własnością banku, a deponowane w nich środki trafiały w czasie rzeczywistym na nasz rachunek w banku. Najtrudniejsza była pierwsza faza projektu kiedy razem z ING wypracowywaliśmy odpowiednie rozwiązanie systemowe dostosowane do specyfiki naszej dystrybucji. Dzięki elastyczności banku oraz zrozumieniu naszych potrzeb udało nam się stworzyć produkt, który spełnia nasze oczekiwania, jest łatwy i przyjazny w użyciu dla naszych Kierowców oraz nie stwarza problemów technicznych – powiedziała Karolina Tarnawska, Dyrektor ds. Skarbu i Kontroli Kredytowej w Grupie Żywiec.
ING Bank Śląski podejmuje kolejne działania mające na celu tworzenie innowacyjnych usług bankowości transakcyjnej. Klienci oczekujący pełnej automatyzacji w obszarze zarządzania transakcjami gotówkowymi i bezgotówkowymi księgowanymi na rachunkach mogą skorzystać na przykład z oferowanej przez ING Bank usługi WebService będącej alternatywą do systemów bankowości internetowej. Umożliwia ona m.in. automatyczną komunikację między systemami finansowo-księgowymi klienta oraz banku w celu przesyłania instrukcji płatniczych czy też pobierania wyciągów bankowych i plików analitycznych.
Źródło: ING Bank Śląski