ING wprowadził do swojej oferty kolejny produkt beyond banking – platformę SAIO. Oprogramowanie stworzone i rozwijane w ramach ING to nowe rozwiązanie oferujące firmom z różnych sektorów gospodarki platformę do kompleksowej robotyzacji procesów biznesowych.
– Wejście przedsiębiorstw na ścieżkę transformacji cyfrowej przestaje już być wyborem, a staje się koniecznością. W kontekście rozwoju firm oraz szerzej – rozwoju gospodarczego kraju – transfer bardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań do polskich firm jest kluczowy. Automatyzacja procesów pozwala nie tylko usprawnić procesy operacyjne, a także, co ważne, obniżyć ich koszty oraz wpływa na efektywność i konkurencyjność polskich biznesów w łańcuchu dostaw – podkreśla Michał Mrożek, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego.
Prawie w każdej firmie istnieje wiele powtarzalnych procesów, które pracownicy obsługują ręcznie. Robotic Process Automation (RPA) to technologia, która pozwala zautomatyzować powtarzalne zadania (np. przenoszenie danych między aplikacjami), poprzez naśladowanie sposobu, w jaki pracują ludzie – za pomocą myszy lub klawiatury.
SAIO łączy własne doświadczenie w zakresie Robotic Process Automation (RPA) z technologią sztucznej inteligencji, aby dostarczać firmom kompleksowych usług w dziedzinie automatyzacji procesów biznesowych. To uniwersalne narzędzie, z którego może korzystać wiele branż. Sprawdza się zarówno w sprzedaży, zarządzaniu klientami, jak i w skarbowości, finansach, rachunkowości, HR, procesach zakupowych, IT czy choćby w zarządzaniu operacyjnym. W ramach swojej platformy SAIO ING Bank Śląski zapewnia pełny zakres usług robotyzacyjnych: poczynając od bezpłatnego przeglądu procesów przez szkolenia aż po wdrożenie. Finalnym produktem jest robot, który automatycznie realizuje proces w firmie.
– Impuls, jaki dała pandemia COVID-19, przyspieszył zdecydowanie robotyzację w polskich firmach. Potrzeba automatyzacji i obniżenia kosztów występuje praktycznie w każdym obszarze niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa. Dlatego w tych biznesach, w których występują powtarzalne, automatyczne procesy, dobrym pomysłem jest wdrożenie robota i optymalizacja czynności. Wieloletnie doświadczenie w robotyzacji i AI, w połączeniu platformą do automatyzacji jaką jest SAIO, daje nam unikalną okazję aby pomóc naszym klientom uzyskać technologiczną przewagę nad konkurencją – zaznacza Przemysław Lewicki, Product Owner SAIO
Z rozwiązań SAIO korzysta ING w Polsce i na świecie oraz stale rosnąca grupa klientów z różnych krajów i różnych branż, zarówno produkcyjnych, jak i usługowych. SAIO automatyzuje procesy w wielu obszarach, m.in HR, księgowości, zakupów i sprzedaży, operacji, obsługi klienta, procedur Know Your Customer (KYC), IT i wielu innych. SAIO wie, że każda firma ma inne potrzeby – dlatego zaproponowane rozwiązanie będzie dostosowane do indywidualnych wymagań. Produkt gwarantuje bezpieczeństwo, szybkość wdrożenia i pełną kontrolę nad zaimplementowanymi robotami. Efektem wdrożenia SAIO są lepsze wyniki biznesowe, ograniczenie kosztów, zmniejszenie ryzyka ludzkich błędów, odporność na skoki wolumenów i zadowolenie pracowników.
Źródło: ING