Modyfikacje identyfikacji wizualnej Inter Partner Assistance, które zostaną wdrożone do końca sierpnia 2010, mają na celu podkreślić wartości marki, jej indywidualizm, a jednocześnie nawiązywać do globalnego zasięgu firmy i jej międzynarodowego doświadczenia.
Inter Partner Assistance rozpoczęło wdrożenie nowej identyfikacji wizualnej, w tym nowego logotypu, kolorystyki firmowej, czcionek i layoutu materiałów komunikacyjnych. Bez zmian pozostaje nazwa firmy Inter Partner Assistance i dotychczasowy claim korporacyjny „rozwiązujemy problemy”.
Nowy logotyp, kluczowy element identyfikacji wizualnej spółki, nawiązuje w oczywisty sposób do jej światowego zasięgu oraz stabilności operacyjnej. Przez swoją prostotę, klarowność, harmonię graficzną i siłę wyrazu obrazuje pięć wartości korporacyjnych IPA: profesjonalizm, pragmatyzm, innowację, pracę zespołową oraz wierność zobowiązaniom. Korporacyjnej konotacji logotypu towarzyszy miękkość, łagodność i harmonia pozostałych elementów identyfikacji wizualnej IPA. Jej podstawowymi osiami są dwa komplementarne motywy – półksiężyca i elipsy – wskazujące na główne atrybuty postaw korporacyjnych: wiarygodność, dostępność i otwartość. Czerwony półksiężyc podkreśla pasję i zaangażowanie w rozwiązywaniu problemów. W stylistyce logotypu obejmuje glob ziemski, co z jednej strony symbolizuje światowy zasięg Inter Partner Assistance, a z drugiej uniwersalny charakter pomocy assistance potrzebnej bez względu na miejsce, czas i okoliczności. Motyw elipsy nawiązuje do doskonałości operacyjnej, kompleksowego charakteru oferty IPA assistance oraz plastyczności proponowanych przez firmę rozwiązań.
„Nasze logo odzwierciedla osobowość i misję naszej firmy. W oparciu o klasyczne wartości assistance kreujemy innowacyjne rozwiązania, dzięki którym realizujemy naszą misję: rozwiązujemy ludzkie problemy, wspierając ludzi w ich codziennym życiu, pomagamy klientom instytucjonalnym zdobywać przewagę rynkową i jednocześnie, dzięki naszej jakości i innowacyjności, kształtujemy branżę assistance, wytyczając jej przyszłe kierunki rozwoju.” – zaznacza Liliana Tytz, Dyrektor Marketingu i Komunikacji w Inter Partner Assistance Polska SA. – „Nowa identyfikacja wizualna IPA podkreśla charakter prowadzonej przez nas działalności oraz wiarygodność i stabilność spółki. Z jednej strony – wskazuje na nasze kompetencje, rzetelność, zaangażowanie i kompleksowość. Z drugiej, jest wyrazem naszego międzynarodowego doświadczenia i globalnego zasięgu.”
Nowa identyfikacja wizualna obejmuje kilkanaście spółek Inter Partner Assistance na całym świecie. Z jednej strony nawiązuje do standardów Grupy AXA Assistance, do której spółki IPA należą, z drugiej wyraźnie je różnicują wizualnie. W obrębie Grupy funkcjonują dwie równolegle marki z odrębną identyfikacją wizualną i jednakowymi wartościami i atrybutami postaw: AXA Assistance i Inter Partner Assistance.
Źródło: Inter Partner Assistance