Bank BGŻ porządkuje ofertę rachunków osobistych. Na trzy pytania dotyczące planowanych zmian odpowiada Andrzej Budasz, dyrektor Departamentu Produktów i Usług Bankowości Detalicznej w Banku BGŻ.
Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Dlaczego zdecydowaliście się na uproszczenie oferty kont osobistych dla klientów indywidualnych?
Andrzej Budasz, dyrektor Departamentu Produktów i Usług Bankowości Detalicznej w Banku BGŻ: Obecnie obsługujemy 7 różnych rachunków osobistych. Oferta „na bogato” lecz mało przejrzyście dla naszych klientów oraz doradców. Od 28 marca będzie zdecydowanie prościej – Konto nr 1, Plan Aktywny oraz Konto Bardzo Osobiste – odpowiednio dla każdego (studenta, pracownika, emeryta), tych co nie lubią być zaskakiwani opłatami i/lub korzystają u nas z innych produktów np. kredytu hipotecznego oraz klientów bardziej zamożnych z segmentu bankowości osobistej.
Zmieniają się też ceny wypłat z bankomatów dla obecnych klientów. Dlaczego?
Oferta dla nowych klientów musi być atrakcyjna, musi wyróżniać się na rynku, by była efektywna w pozyskiwaniu klienta. Natomiast dlaczego opłaty za wypłaty z bankomatów pojawiły się w kontach dla dotychczasowych klientów? To niestety odczuwalny skutek zmiany przepisów redukujących przychody banków z interchange. W nowej rzeczywistości przychody z interchange nie są w stanie sfinansować kosztów związanych z procesowaniem transakcji kartowych w bankomatach.
Na piątą i kolejne transakcje wypłaty została nałożona opłata, co pozwoli nam w tej sytuacji zoptymalizować powyższe koszty. Jednakże zakładamy, że klienci ograniczą liczbę wypłat do koniecznej. Obserwując zachowania transakcyjne naszych klientów zmiana liczby bezpłatnych bankomatów zostanie zauważona przez zaledwie ok. 20% naszych klientów posługujących się kartami debetowymi (bo wykonują więcej niż 4 transakcje w miesiącu lub nie korzystają z pakietów bezpłatnych wypłat w ramach ofert konta) .
Co się stanie z Kontem z Premią? Nie widzę go wśród nowych rachunków?
W zmienionych warunkach rynkowych bank nie może dalej oferować Konta z Premią. Dlatego nie ma go w naszej ofercie.
Dziękuję za rozmowę.