To trwały trend: widownia online będzie się wciąż powiększać przy obserwowanym spadku liczby czytelników „papierowej” prasy, który to przekłada się na malejące nakłady wydań drukowanych.
Najnowsze wyniki megapanelu wskazują wyraźnie: z miesiąca na miesiąc rośnie oglądalność Internet Standard. W styczniu br. magazyn odwiedziło ponad 350 tys. użytkowników (real users) – czyli o ponad 40 tys. więcej niż w grudniu ub. roku. Magazyn nowej gospodarki notuje również zwiększającą się liczbę odsłon (wzrost o 300 tys. w styczniu, przekraczając liczbę 1,3 mln!) oraz poszerzający się zasięg witryny.
Tak znakomite wyniki można obserwować w szerszym kontekście dynamicznego rozwoju prasy elektronicznej. Jak wskazują najnowsze badania wykonane przez Alaina Nuevilla, szefa A.N.I.M.A Newsletter, organizacji zajmującej się m.in. monitoringiem sektora wydawniczego, aż 62% Francuzów w wieku od 15-25 lat najnowszych wiadomości szuka na stronach internetowych. Do wydań papierowych dzienników sięga jedynie 4% młodych ludzi. Ta dysproporcja będzie coraz bardziej widoczna we wszystkich grupach wiekowych.
„Ciągły wzrost liczby internautów odwiedzających Internet Standard świadczy o rosnącym zainteresowaniu polskich przedsiębiorców biznesowymi zastosowaniami internetu” – uważa Michał Kreczmar wydawca serwisów online w International Data Group Poland S.A. – „W XXI wieku wprzęgnięcie internetu w codzienną działalność przedsiębiorstwa to standard a Standard jest tylko jeden – Internet Standard.”
„Lepszej informacji nie mogliśmy otrzymać wraz z najnowszą falą megapanelu” – cieszy się Dariusz Sokołowski, szef sprzedaży online w IDG Poland – „Cała nasza sieć wzrasta, a Standard ten wzrost ma bardzo dynamiczny. Te statystyki odzwierciedlają tendencję, którą obserwujemy już od jakiegoś czasu – internet powraca na należne mu miejsce w media-miksie i znaczenie jego rośnie w tempie ekspresowym! Nie zdziwię się jeśli do końca roku Internet Standard będzie drugą witryną w naszym portfolio – dodaje.
W ostatnim kwartale objętym badaniem Internet Standard notował miesięcznie wzrost liczby czytelników (real users) o kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt tysięcy! Warto też zaznaczyć, że o ile wciąż zwiększają się wskaźniki oglądalności internetowego magazynu, o tyle coraz wyraźniejszy staje się spadek prasy tradycyjnej. Jak podają brytyjskie badania ABC, w okresie od lutego 2004 roku do analogicznego okresu br. nakład gazety Financial Times zmniejszył się o 4,97%, Guardiana – o 3,27%, a Daily Mirror – o 9,5%.
International Data Group Poland S.A., polski oddział największego na świecie, międzynarodowego koncernu wydawniczego w branży komputerowej – International Data Group – wydającego 300 czasopism oraz 400 serwisów online w 80 krajach świata. W Polsce IDG Poland wydaje witryny czasopism: Computerworld, PC World Komputer, NetWorld, CXO, CFO, CIO, Digit, Kino Domowe DVD, Zoom, GameStar serwisy online: Internet Standard, Cyber, CyberJoy, IT Partner, JobUniverse, Informator IT, Fotografia. International Data Group Poland S.A. jest również twórcą pierwszego polskiego portalu IT – IDG.pl znajdującego się na 19 miejscu (1,2 ml real users, 13,91 % zasięgu) top 20 polskich serwisów online. Witryny należące do wydawnictwa docierają już do 2 006 918 real users czyli 22,24% populacji polskich internautów (wg styczniowych danych Megapanel PBI/Gemius).